recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man bruge 2 routere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan man bruge 2 routere?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Mit trådløse internet fungerer elendigt i mit hjem. Hastigheden er meget lav og undertiden ryger forbindelsen helt.  Signalet skal passere 2 tykke murstensvægge, og jeg har derfor spekuleret på om man kan bruge 2 routere i det samme hjem, så 2 PCere begge kan tilsluttes via kabel. Det er nemlig ikke muligt at trække et kabel fra den eksisterende router til PC nr. 2.
Alternativt kan nogen anbefale mig en god trådløs USB dongle, hvor hastigheden er høj og forbindelsen stabil?

Flemming

Når du siger 2 tykke murstensvægge antager jeg at der er et rum i midten?

Hvad med at sætte en "range extender" op i midten som kan forstærke signalet? som fx denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=5127120

alternativt, bor du i Hus/lejlighed? og hvad er der af andre trådløse netværk? og kører nu N-teknologien på dit trådløse net?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Hvad med at sætte en "range extender" op i midten som kan forstærke signalet? som fx denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=5127120

alternativt, bor du i Hus/lejlighed? og hvad er der af andre trådløse netværk? og kører nu N-teknologien på dit trådløse net?

Ja, der er et rum i midten. Afstanden mellem den trådløse router og PC nr. 2 er vel 10 - 12 m.
Jeg bor i hus, der er ikke andre trådløse netværk i huset og jeg kører N-teknologien.
Den extender du linker til ser spændende ud, men er det bare plug'n play? Netværk er absolut ikke min stærkeste side.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 12:53
En extender vil efter min mening halvere hastigheden da den står og skifter mellem at sende og modtage.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

En extender vil efter min mening halvere hastigheden 

Enig. Det er så noget Flemming skal overveje om han kan leve med dette!

Citér da den står og skifter mellem at sende og modtage.

Jeg tror vi mener det samme, jeg ville nok beskrive det som den samme radio skal bruges til 2 ting. 1. modtage pakker. 2. sende disse pakker videre. Det resulterer i samme datamængde men da samme pakke skal transmitteres 2 gange (modtages og sendes som du skriver) hos extenderen opleves den reelle hastighed som halveret.

Generelt er extendere og Powerline adaptere nærmest som at tisse i bukserne. det varmer, men kun kortvarigt. Produkterne har deres berretigelse men kun i særlige tilfælde hvor stor datamængde og stabilitet ikke er højt prioriteret.

Flemming må oplyse lidt mere om hvad han bruger netværket til og hvorfor det ikke er muligt at bruge kabel, hvis der skal komme brugbare løsninger :-)

BS 
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 17:26

En extender vil efter min mening halvere hastigheden da den står og skifter mellem at sende og modtage.

Så ville jeg godt nok købe en med dual netværk, så den kan gøre begge dele på samme tid.
.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Så ville jeg godt nok købe en med dual netværk, så den kan gøre begge dele på samme tid.
Har du et link til en sådan?

BS
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 21:25
Hej,

Ville vælge et access point. Bruger selv dette -> http://www.zyxel.com/dk/da/products_services/nwa1100_series.shtml

Mvh.

Torben
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Ja, der er et rum i midten. Afstanden mellem den trådløse router og PC nr. 2 er vel 10 - 12 m.
Jeg bor i hus, der er ikke andre trådløse netværk i huset og jeg kører N-teknologien.
Den extender du linker til ser spændende ud, men er det bare plug'n play? Netværk er absolut ikke min stærkeste side.

Flemming

Jeg har ikke selv prøvet det, men har selv overvejet at købe denne eller en lidt billigere med 4 porte i.

Tilsyneladende er det ret plug and play, men ville tro man lige skulle "parre" den med den anden router.

mht hastigheden, så er halv hastighed af 300mbit (ja teoretisk) vel også til at leve med hvis det er tilfældet? kender dog ikke mekanikken ved denne enhed
Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 22:05
Har lidt samme problem som trådstarter...

har fået anskaffet sådan en router her til at køre trådløs med http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/WNDR3700.aspx

Men den er åbenbart ikke kraftig nok til at kan sende et så kraftigt signal til loftet i den anden ende af huset,  sådan at det kan bruges til noget... Så overvejer at få anskaffet et access point..
Men hvordan fungere sådan et access point.. Samler den signalet op for at forstærke det, inden det bliver sendt videre eller hvordan.. ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 22:09
fant lige et review med installations vejledning også

http://www.wegotserved.com/2011/09/27/hands-netgear-wn3000rp-universal-wifi-range-extender/

men jeg er selv lidt betænkelig ved det at den sidder som den gør, men kun pga at jeg ikke har "plads" til at sådan en kan sidder direkte i stikdåsen på væggen, og har derfor overvejet denne:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4180887

håber det hjælper lidt, trods det at jeg ikke selv har prøvet dem

Til top
Long John89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2011
Sted: DK
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 22:13
Hvad er forskellen egentlig på en extender og et access point...?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 22:18
Extenderen tager et trådløst signal og forlænger (luft til luft)
AP laver et trådet netværk trådløst (kabel til luft)

Glem de extendere det skaber oftest kun yderligere problemer

BS
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu