|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() |
|
Når du siger 2 tykke murstensvægge antager jeg at der er et rum i midten? Hvad med at sætte en "range extender" op i midten som kan forstærke signalet? som fx denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=5127120 alternativt, bor du i Hus/lejlighed? og hvad er der af andre trådløse netværk? og kører nu N-teknologien på dit trådløse net?
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
![]() |
|
Jeg bor i hus, der er ikke andre trådløse netværk i huset og jeg kører N-teknologien.
Den extender du linker til ser spændende ud, men er det bare plug'n play? Netværk er absolut ikke min stærkeste side.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
![]() |
|
En extender vil efter min mening halvere hastigheden da den står og skifter mellem at sende og modtage.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Enig. Det er så noget Flemming skal overveje om han kan leve med dette!
Jeg tror vi mener det samme, jeg ville nok beskrive det som den samme radio skal bruges til 2 ting. 1. modtage pakker. 2. sende disse pakker videre. Det resulterer i samme datamængde men da samme pakke skal transmitteres 2 gange (modtages og sendes som du skriver) hos extenderen opleves den reelle hastighed som halveret. Generelt er extendere og Powerline adaptere nærmest som at tisse i bukserne. det varmer, men kun kortvarigt. Produkterne har deres berretigelse men kun i særlige tilfælde hvor stor datamængde og stabilitet ikke er højt prioriteret. Flemming må oplyse lidt mere om hvad han bruger netværket til og hvorfor det ikke er muligt at bruge kabel, hvis der skal komme brugbare løsninger :-) BS
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|
Så ville jeg godt nok købe en med dual netværk, så den kan gøre begge dele på samme tid.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
BS
|
||
![]() |
||
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
|
Hej,
Ville vælge et access point. Bruger selv dette -> http://www.zyxel.com/dk/da/products_services/nwa1100_series.shtml Mvh. Torben |
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() |
|
Jeg har ikke selv prøvet det, men har selv overvejet at købe denne eller en lidt billigere med 4 porte i. Tilsyneladende er det ret plug and play, men ville tro man lige skulle "parre" den med den anden router. mht hastigheden, så er halv hastighed af 300mbit (ja teoretisk) vel også til at leve med hvis det er tilfældet? kender dog ikke mekanikken ved denne enhed
|
||
![]() |
||
Long John89 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 36 |
![]() |
|
Har lidt samme problem som trådstarter...
har fået anskaffet sådan en router her til at køre trådløs med http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/WNDR3700.aspx
Men den er åbenbart ikke kraftig nok til at kan sende et så kraftigt signal til loftet i den anden ende af huset, sådan at det kan bruges til noget... Så overvejer at få anskaffet et access point..
Men hvordan fungere sådan et access point.. Samler den signalet op for at forstærke det, inden det bliver sendt videre eller hvordan.. ? |
||
![]() |
||
![]() |
|
fant lige et review med installations vejledning også
http://www.wegotserved.com/2011/09/27/hands-netgear-wn3000rp-universal-wifi-range-extender/ men jeg er selv lidt betænkelig ved det at den sidder som den gør, men kun pga at jeg ikke har "plads" til at sådan en kan sidder direkte i stikdåsen på væggen, og har derfor overvejet denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4180887 håber det hjælper lidt, trods det at jeg ikke selv har prøvet dem |
||
![]() |
||
Long John89 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 36 |
![]() |
|
Hvad er forskellen egentlig på en extender og et access point...?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Extenderen tager et trådløst signal og forlænger (luft til luft)
AP laver et trådet netværk trådløst (kabel til luft) Glem de extendere det skaber oftest kun yderligere problemer BS |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |