|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Jens-Pauli ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 11-August-2008 kl. 09:25 |
|
hej Jeg har en ældre medion PC som er tilsluttet mit LCD i opholdstuen/køkkenet via S-vhs. Ungerne ser deres tegnefilm via dette kabel. Vi er glade for denne løsning da vi således kun er denne fladskærm hængende på væggen. Der er ca. 10 meters kabeltræk fra PC til fjernsyn Medion PC'en benyttes desuden til mail, foto og den slags. Den har en 19" LCD som primær skærm Billedkvaliteten LCD fjernsynet er naturligvis ikke i top via s-vhs. Jeg vil gerne købe en ny PC med fx. HDMI udgang til LCD fjernsynet og styre den nye PC med fx,. en Logitech Harmony 895. Hvis jeg kan se internet og styre det fra en fjernbetjening, vil det være optimalt Det er vigtigt at den nye PC grafikkort er optimeret til at afspille DVD så det ikke belaster processor at ungerne ser tegnefilm, mens jeg tjekker aktiekurser på den primære skærm eller overfører billeder fra kamera og lign opgaver Med hvilken PC kan denne opstilling lade sig gøre.
på forhånd tak jens
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Stort set alle nyere PCére, specielt når det kun er DVD film (SD materiale). De fleste gfxkort kommer med hardware understøttelse for MPEG2, som er det DVD film er komprimeret med. Så der er stortset frit slag på alle hylder.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Du bør præcicere om det du forventer er at man skal kunne bruge én og samme computer til at vise fullscreen video på en skærm imens der surfes på en anden? I så fald kan det ikke lade sig gøre, uden avancerede kvm løsninger eller hardware extendere.
Hvis du kører med Windows Media Center er den billigste(no nonsense) løsning at købe en extender fra linksys (Der både har S-Video og HDMI) og bruge denne til fjernsyn....Så kan du samtidigt benytte din computer(Medionen) til andre ting.. FX stocks og surf mv... |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Jens-Pauli ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
tak for svar til kandersen & patriaken Årsagen til jeg overvejer HDMI er at fjernsynet har denne indgang. Der er også DVI og digital lydindgang Mit udgangspunkt er at udskifte den ældre Medion med en ny PC hvor der er et grafikkort med hardware mpeg2 . Tak for at I gider hjælpe Jens |
||
![]() |
||
Noerrelund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
Hmm, det burde det da. Jeg har brugt det i flere år men med en S-Video udgang i grafikkortet. i ATI-softwaren brugte jeg funktionen "Theatre Mode". |
||
Med venlig hilsen
Mikael Nørrelund -- E8400@3GHz, ASUS P5E-VM HDMI, 4*1GB DDR2 RAM, 500GB SATA-II HDD, FloppyDTV, Zaptor (Digitale Spejl + HD pakken), Antec VERIS Fusion 430 Black, Windows 7 RC1 |
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Enig. Ikke noget problem. Jeg kører alm. desktop 1600x1200 på VGA udgangen, og fuldskærms video 720p på DVI med mit ATI HD2400pro. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
I XPMCE eller i VMC? Du kan da godt men hvordan surfer du når MCE er låst i Fullscreen?
I noget som ikke er understøttet af programmet. Jeg ser gerne anvisninger til hvordan dette gøres..... Redigeret af Patriarken - 28-August-2008 kl. 07:16 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Det skulle jeg naturligvis havde skrevet. Det er uden brug af MCE, da jeg udelukkende bruger funktionen med den sekundære skærm til mit TV. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |