Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9446
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 12:23 |
Non-Desperado skrev:
Jeg takker for svarene.
Jeg tror dog, at jeg har fundet løsningen: iMac'en forbliver indtil videre en ren Apple, og jeg bruger i stedet min netbook med Windows XP til de IE-relaterede opgaver (Netbank med e-safekey). På et tidspunkt tvinges jeg jo til at bruge SlemID, og så er det ikke nødvendigt med IE længere.
Den er dog bare herrelangsom (Atom N270, 1 GB RAM, 128 MB grafik-RAM + hvad det kan stjæle fra de alm. RAM), men det er jo også over-kill at købe en hidsig gamer-PC for at bruge netbank én gang om måneden. |
De fleste banker virker nu også på OS X.
|
 |
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 12:52 |
lahan skrev:
Non-Desperado skrev:
Jeg takker for svarene.
Jeg tror dog, at jeg har fundet løsningen: iMac'en forbliver indtil videre en ren Apple, og jeg bruger i stedet min netbook med Windows XP til de IE-relaterede opgaver (Netbank med e-safekey). På et tidspunkt tvinges jeg jo til at bruge SlemID, og så er det ikke nødvendigt med IE længere.
Den er dog bare herrelangsom (Atom N270, 1 GB RAM, 128 MB grafik-RAM + hvad det kan stjæle fra de alm. RAM), men det er jo også over-kill at købe en hidsig gamer-PC for at bruge netbank én gang om måneden. | De fleste banker virker nu også på OS X. |
Korrekt, men han bruger e-SafeKey (Danske Banks standardløsning) og den fungerer kun på IE. Og da NemID er lanceret, kan man ikke få elektroniske nøgler til deres ActivCard løsning.
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 14:19 |
quarkir skrev:
lahan skrev:
Non-Desperado skrev:
Jeg takker for svarene.
Den er dog bare herrelangsom (Atom N270, 1 GB RAM, 128 MB grafik-RAM + hvad det kan stjæle fra de alm. RAM), men det er jo også over-kill at købe en hidsig gamer-PC for at bruge netbank én gang om måneden. | De fleste banker virker nu også på OS X. |
Korrekt, men han bruger e-SafeKey (Danske Banks standardløsning) og den fungerer kun på IE.
Og da NemID er lanceret, kan man ikke få elektroniske nøgler til deres ActivCard løsning.
|
Tjo men både activcard og nemid løsningen fungere da perfekt på Mac hos DanskeBank.
Du skal jo også bruge nemid hvis du benytter iphone eller android app'en til danskebank.
Redigeret af lahan - 19-September-2010 kl. 14:20
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 14:36 |
lahan skrev:
Non-Desperado skrev:
Fordi at jeg foretrækker en "ren" maskine med ét styresystem. | Det er da helt ok kun at benytte Win 7, men hvordan har du tænkt dig at installere de forskellige fw opdateringer.
Her tænker jeg f.x. på fw i mus, tastatur, "bios". |
En Mac har ikke en BIOS men derimod EFI "Extensible firmware interface" på maskiner efter 2006 "Intel", før 2006 brugte man Open Firmware "PowerPC". Alle nuværende Macintorsker kan starte et BIOS baserede windows system op som vista/xp.
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 15:51 |
Lahan tænker med al sandsynlighed på muligheden for at installere diverse firmwareopdateringer, inkl. opdateringer til skærm, optisk drev m.m.
Disse frigives kun gennem Mac OS X og ikke Apples software update i Windows.
|
 |
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 16:00 |
lahan skrev:
quarkir skrev:
lahan skrev:
Non-Desperado skrev:
Jeg takker for svarene.
Korrekt, men han bruger e-SafeKey (Danske Banks standardløsning) og den fungerer kun på IE.
Og da NemID er lanceret, kan man ikke få elektroniske nøgler til deres ActivCard løsning.
| Tjo men både activcard og nemid løsningen fungere da perfekt på Mac hos DanskeBank.
Du skal jo også bruge nemid hvis du benytter iphone eller android app'en til danskebank. |
Løber snakken ikke lidt af sporet nu? Han skriver netop at han har e-safekey løsningen og ikke er gået på NemID endnu. Jeg skriver at så er IE nødvendig, da ActivCard ikke længere udleveres. Og hvorfor blande iPhone og (den ikke frigivne) Android applikation ind i snakken ???
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 16:09 |
Måske for at fortælle at han jo kan gå over på NemID nu i stedet for at vente?
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 17:03 |
Sagen er den, at jeg pr. 1/9-2010 skiftede fra Telenor Bredbånd til 3 Mobilt Bredbånd 16 Mbit og anskaffede i den forbindelse et Huawei E182-modem fra 3.dk.
Problemet er følgende: Min iMac kobler fint på nettet via Huawei E182, men da det jo er en Mac, kan den ikke bruges til Danske Netbank, så længe jeg benytter e-Safekey. Min Compaq Mini med XP og dermed også IE8 kan koble på netbanken ved e-Safekey, men jeg kan ikke få Huawei E182 til at virke på netop den PC...og jeg har prøvet adskillige tips og tricks inkl. initialiseringskommandoen fra 3.dk.
NemID har jeg, men tror I, jeg kunne få det til at fungere? Nixen Bixen, Karen Blixen! 3 forfejlede aktiveringsforsøg og der skal så en ny midlertidig kode til.
Den har jeg så forsøgt at bestille på nemid.nu, men jeg får hver gang beskeden om, at systemet er gået ned, og at jeg skal prøve igen senere.
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 17:35 |
Non-Desperado skrev:
Sagen er den, at jeg pr. 1/9-2010 skiftede fra Telenor Bredbånd til 3 Mobilt Bredbånd 16 Mbit og anskaffede i den forbindelse et Huawei E182-modem fra 3.dk.
Problemet er følgende: Min iMac kobler fint på nettet via Huawei E182, men da det jo er en Mac, kan den ikke bruges til Danske Netbank, så længe jeg benytter e-Safekey. Min Compaq Mini med XP og dermed også IE8 kan koble på netbanken ved e-Safekey, men jeg kan ikke få Huawei E182 til at virke på netop den PC...og jeg har prøvet adskillige tips og tricks inkl. initialiseringskommandoen fra 3.dk.
NemID har jeg, men tror I, jeg kunne få det til at fungere? Nixen Bixen, Karen Blixen! 3 forfejlede aktiveringsforsøg og der skal så en ny midlertidig kode til.
Den har jeg så forsøgt at bestille på nemid.nu, men jeg får hver gang beskeden om, at systemet er gået ned, og at jeg skal prøve igen senere. |
surt. Når du får den til at virke, så skal du huske at få danskebank til at aktivere nemid.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 18:08 |
jeg kan ihvertfald supplere med jeg har kørt på danske banks nemid løsning nu på snart 3 uge, det kører fint... har godtnok ikke testet det på mine macs endnu.. men det skulle virke fint på alle platforme. såvidt jeg husker kan du bestille nemid fra netbanken´s side.. også er der en boks når man logger ind hvorfra man migrerer sin eksisterende netbankløsning over i nemid netbankløsningen hos danske bank.. på den måde bliver det gjort korrekt
Redigeret af rhsin - 19-September-2010 kl. 18:09
|
Mvh
René
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 22:28 |
Jeg ved ikke om det er at køre debatten af sporet eller om hele debatten i virkeligheden drejer sig om netbank problemer i forbindelse med Mac - hvis ikke, så sig endeligt til. Men NemID _bør_ virke uden de store problemer. Jeg har brugt NemID til netbank siden juni (tror jeg) uden problemer. Vi ændrede for nyligt også min kærestes netbank adgang til NemID uden problemer af nogen art.
Hvordan har du bestilt NemID? Er det via banken eller via andre kanaler? Min erfaring med NemID er kun gennem banken, hvor opsætningen har været ganske lige til. Er du opmærksom på at du første gang du logger på skal benytte dit NemID brugerID? Dit CPR nummer er ikke nok første gang. Hvis du har fået NemID andre steder fra, så ved jeg ikke om du kan få slettet din NemID adgang og starte forfra, fx. ved at bestille via banken.
Det kan være du bare har været uheldig og er rent ind i nogle NemID problemer som jeg har været forskånet for, men jeg er endnu ikke stødt på andre der har haft problemer med at logge på NemID. Beklager hvis du allerede har været igennem ovenstående, men det er svært at vide hvor man skal starte når man yder "fjernsupport" gennem et forum
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 20-September-2010 kl. 08:03 |
Jeg har oplevet en håndfuld mennesker bestille nemid og herefter gå ind på deres netbank og prøve at komme ind. Så mister man sine 3 forsøg når man ikke følger instruktionen i brevet som klart angiver at man skal gå ind på nemid.nu og ikke sin bank for at aktivere.
|
 |