|
Kan man male et rullelærred ? |
Besvar |
Forfatter | |
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-December-2011 kl. 11:23 |
Er der nogen der har prøvet dette ? Jeg har et dårligt rullelærred med flere forskellige fejl.. glimmer effekt, hotspotting osv..
Så overvejede bare at male lærredet.. Men kan det overhovedet lade sig gøre ? Og i så fald hva for noget maling skal man bruge ?
|
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lad mig starte med at sige at jeg ikke har prøvet, men jeg har kigget på det tidligere da jeg også har haft et møg lærred. Det ser ud til at det godt kan lade sig gøre. Man kan i hvert fald finde flere rundt om på de engelsksprogede fora der har prøvet. F.eks. her:
MVH Redigeret af tvkartoffel - 19-December-2011 kl. 18:07 |
|
mugge66
Bruger Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg gav på et tidspunkt 1800kr for et sæt maling til væg i denne kasse var der både magnet bånd og magnet maling + div andre malinger min vurdering var at der er spild af penge jeg syntes det fik en mærkelig overflade, jeg skal nok uddybe senere. mugge66
|
|
Udstyr Pentium 2 166MHZ DUAL Floppy drev, 56mb ram, 100w psu, 8mb onboard Graphic
|
|
cgmand
Funktioner
Tak(0)
|
tvkartoffel: Tak for linket, det ser jo super godt ud.
Mugge66. Havde ikke tænkt mig at bruge noget specielt maling. Bare en ganske almindelig mat hvid. Men skal lige have læst hele den der tråd igennem først
|
|
|
|
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis alternativet er at smide lærredet ud, så kan du jo ikke tabe mere end malingens pris.
Jeg er dog meget skeptisk - hvad gør malingen når du ruller lærredet igen - evt. krakelerer den! Held og lykke (afraid You might need that!) God jul - Mvh FNørd |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Se link tvkartoffel har postet, jeg blev overrasket, jeg regnede også med malingen ville falde af.
|
|
cgmand
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal helt sikkert prøves. Men forstår ikke helt hvorfor han også maler det sorte ?
|
|
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du tænkt over hvilken maling du vil bruge? Det kan være lidt af en jungle at finde blandinger der er kunne tænkes at være egnet. Her tænker jeg ikke på om det er fleksibelt nok til at blive rullet, men på selve farven. Ovre på Home Theater Shack er der nogen der har eksperimenteret en del med det, men de malinger de bruger kan man ikke få i Danmark, så man er lidt på herrens mark hvis man vil prøve at kopierer deres angiveligt gode resultater. Måske du alligevel kan finde lidt inspiration der, hvis du vil have specielle egensakaber ved lærredet.
Efter hvad jeg fandt ud af findes der to universielle farvekode systemer: "Ral" og "NCS", og dertil kommer et hav af propietære farvesystemer der kun kan bruges sammen med bestemte mærker.
Hvis du bare vil have en neutral "farve".- Altså helt hvid eller en grå, kan man let få fat i dem. Konkret ved jeg at Jotun har dem og Jotun opgiver i enkelte af deres kataloger farven efter NCS systemet.
Du kan se her hvordan en neutral hvid eller grå er navngivet efter NCS:
"Pure greys do not have hue and is notated by its nuances and a letter ‘N’. White is ‘S0500-N’, while black is ‘S9000-N’. ‘S1000-N’, ‘S1500-N’ and ‘S2000-N’ are gradations of pure grey."
Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvor neutral malingerne i virkeligheden er selv om de er angivet til at være det, men mon ikke de er neutrale -nok-?
MVH
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Interessant tråd! Har lagt mærke til at maling på et par cowboybukser sidder rigtig godt fast, også selvom de "rulles sammen". Tror det var acrylmaling til træværk. Men om det kan fåes i mathvid ved jeg ikke
|
|
welliis
Junior bruger Oprettet: 04-Januar-2012 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her tænker jeg ikke på om det er fleksibelt nok til at blive rullet, men på selve farven.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |