|
Kan man optage på NAS når man streamer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
brandmads ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2014 Sted: Korsør Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Marts-2016 kl. 10:48 |
Hej
Jeg ville høre, om der er nogen herinde der kunne fortælle mig om man kan optage med en NAS (eks. Synology eller QNAP) når man streamer. Og så se optagelserne senere. og hvad er bedst synology eller QNAP, ved godt at meningerne er forskellige, men jeg vil gerne høre jeres meing. hvad skal man bruge af specialudstyr, hvis man skal optage? Jeg kan nævne at jeg har Waoo bredbånd 50/50 og følgende streamingtjenester ViaPlay Netflix (er måske ikke så vigtig at kunne optage fra denne ![]() DR tv TV2 Play C more D play På forhånd mange tak Mads
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nok nemmere at optage TV med eks. en HD Homerun, men det er vist ikke dét du har brug for.
|
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
Du kan ikke optage det, du streamer fra en streaming-tjeneste direkte på din NAS. Jeg skal ikke afvise, du kan finde piratprogrammer, der kan gemme streamen løbende på din PC, men det vil helt sikkert være en overtrædelse af betingelserne hos tjenesten, hvis det ikke er direkte ulovligt.
|
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
|
brandmads ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2014 Sted: Korsør Status: Offline Point: 4 |
Skal jeg forstå det sådan at man ikke kan på lovligvis? Bare for at forstå det helt
![]() Mvh Mads |
|
![]() |
|
affer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
en NAS er ikke lavet til at optage med, det kræver 3. parts programmer.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/1f4b7b36//helpers/preHelper.js">
|
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
![]() |
|
Dankaihoj ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 22 |
Jeg misforstår måske spørgsmålet men forstår det således: Du vil streame - enten tidligere optaget eller NetFlix -og samtidig optage et andet problem ? Hvis det er tilfældet så ja - jeg har fx en synology NAS og en HD home run - med det setup + fx dvblogic software til NAS'en kan du optage alle kanaler du modtager med DVBC eller DVBT u-kodet (det er HD home run der begrænser). Hvis det er streamingstjenesterne du vil kopiere så umiddelbart nej - tror dog heller ikke at netflix mfl vil være glade for det setup :-) Dan
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
Hej.
Jeg ved ikke hvad helt hvad det er du ønsker at gøre. Men ja, det er muligt at optage fra enkelte af de services du nævner. Og der er ikke forskel på om du gemmer det på din harddisk eller på en NAS. Jeg bruger selv den gratis Jeppos DR.dk Downloader. Der findes også DR Bonanza Downloader samt en TV3Play Downloader: http://jeppo.dk/downloads/ Det de gør er, at downloade et TV program til en fil for senere visning i f.eks VLC. Og det uden form for ekstra udstyr. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
hvis ikke tjenesten giver mulighed for at gemme, så er det ofte ikke lovligt at bruge andre programmer til at gemme.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |