recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man samle et HDMI kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man samle et HDMI kabel?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lynge1975 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lynge1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man samle et HDMI kabel?
    Sendt: 11-Marts-2016 kl. 18:09
Jeg vil gerne have mit TV til at hænge alene på væggen.
Waooboks, XBOX m.m. skal stå i et skab på modsatte væg.

Der er ca. 15 meter mellem TV og skabet.
Jeg påtænker at købe en Logitech Harmony fjernbetjening til styring af udstyret.

Mit spørgsmål er hvordan jeg nemmest får HDMI signalet fra skabet til TV'et?
Håber at nogle har positive erfaringer med at samle et HDMI kabel da jeg kun har trukket et 20mm tomrør.

På forhånd tak

Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 18:23
På Supras kabler kan skallen på stikket afmonteres, så de lige netop kan føres igennem et 20mm rør uden at ledningerne skal afmonteres stikket - og så er det også et knippelgodt kabel når du skal bruge 15m (bruger det selv, efter at billedet tidligere "væltede" når en mobil var for tæt på det billige kabel).
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2016 kl. 18:25
Hvis ikke andre kommer med et godt bud, så træk 2 cat6 kabler og sæt en HDMI extender op i begge ender. HDMI extender http://www.av-connection.dk/?PGr=5222 
Den kan nok findes billigere andre steder..
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lynge1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 00:21
Tak for svar begge to.

Tror måske jeg hælder til Supra kablerne selvom de er lidt dyre. Men smart at man kan tage stikket af.
Det virker som den bedste/nemmeste måde med et enkelt kabel igennem, frem for ethernet.
Ved dog ikke hvilken løsning der er bedst i forhold til kvaliteten af signalet. 

Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 06:36
Husk at HDMI kabler over 5 meter bør være aktive. Personligt ville jeg følge Lynis anbefaling og konvertere til og fra ethernet vha. HDMI extendere. Det er langt den sikreste løsning.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 14:07
Jeg har faktisk et 15m kabel som samler lidt støv, så hvis du bor i København kan vi finde ud af noget.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lynge1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 11:45
Jeg bor desværre i Århus, så ikke lige i nærheden  ;-(
Jeg er også bange for at det skal være et Supra kabel for at det kan komme igennem et 20mm rør.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 12:52
kan man ikke bare købe et Mini HDMI kabel, som har en væsentligt mindre connector, så bare konvertere op i den ene ende..

Så er det problem vel løst?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lynge1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 13:01
Nu er jeg jo ikke den store HDMI haj.. 
Men jeg mener ikke at man kan få Mini kablerne på 15 meter og heller ikke i god nok kvalitet.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2006
Point: 142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2016 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

kan man ikke bare købe et Mini HDMI kabel, som har en væsentligt mindre connector, så bare konvertere op i den ene ende..

Så er det problem vel løst?

Helt enig.

En enkelt google-søgning på HDMI cabel with detachable ends og voila der kommer masser af forslag frem - f.eks.

http://www.commercialintegrator.com/article/opticomm_emcore_expands_hdmi_active_fiber_cable_line_with_afc_m_hdmi2_micro

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu