|
Kan man samle et HDMI kabel? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lynge1975 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2011 Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2016 kl. 18:09 |
Jeg vil gerne have mit TV til at hænge alene på væggen.
Waooboks, XBOX m.m. skal stå i et skab på modsatte væg. Der er ca. 15 meter mellem TV og skabet. Jeg påtænker at købe en Logitech Harmony fjernbetjening til styring af udstyret. Mit spørgsmål er hvordan jeg nemmest får HDMI signalet fra skabet til TV'et? Håber at nogle har positive erfaringer med at samle et HDMI kabel da jeg kun har trukket et 20mm tomrør. På forhånd tak |
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På Supras kabler kan skallen på stikket afmonteres, så de lige netop kan føres igennem et 20mm rør uden at ledningerne skal afmonteres stikket - og så er det også et knippelgodt kabel når du skal bruge 15m (bruger det selv, efter at billedet tidligere "væltede" når en mobil var for tæt på det billige kabel).
|
|
![]() |
|
Lyni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Status: Offline Point: 172 |
Hvis ikke andre kommer med et godt bud, så træk 2 cat6 kabler og sæt en HDMI extender op i begge ender. HDMI extender http://www.av-connection.dk/?PGr=5222
Den kan nok findes billigere andre steder..
|
|
![]() |
|
lynge1975 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2011 Status: Offline Point: 18 |
Tak for svar begge to.
Tror måske jeg hælder til Supra kablerne selvom de er lidt dyre. Men smart at man kan tage stikket af. Det virker som den bedste/nemmeste måde med et enkelt kabel igennem, frem for ethernet. Ved dog ikke hvilken løsning der er bedst i forhold til kvaliteten af signalet. |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1696 |
Husk at HDMI kabler over 5 meter bør være aktive. Personligt ville jeg følge Lynis anbefaling og konvertere til og fra ethernet vha. HDMI extendere. Det er langt den sikreste løsning.
|
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
Jeg har faktisk et 15m kabel som samler lidt støv, så hvis du bor i København kan vi finde ud af noget.
|
|
![]() |
|
Jeg bor desværre i Århus, så ikke lige i nærheden ;-(
Jeg er også bange for at det skal være et Supra kabel for at det kan komme igennem et 20mm rør. |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
kan man ikke bare købe et Mini HDMI kabel, som har en væsentligt mindre connector, så bare konvertere op i den ene ende..
Så er det problem vel løst? |
|
![]() |
|
Nu er jeg jo ikke den store HDMI haj..
Men jeg mener ikke at man kan få Mini kablerne på 15 meter og heller ikke i god nok kvalitet.
|
|
![]() |
|
mortenstryhn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2006 Status: Offline Point: 142 |
Helt enig. En enkelt google-søgning på HDMI cabel with detachable ends og voila der kommer masser af forslag frem - f.eks. ![]() http://www.commercialintegrator.com/article/opticomm_emcore_expands_hdmi_active_fiber_cable_line_with_afc_m_hdmi2_micro |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |