Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
redmm
Bruger
Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
|
Emne: Kan man splitte et DVI i HDMI og VGA Sendt: 01-Juni-2009 kl. 22:35 |
Kan man splitte et DVI signal op i et HDMI og et VGA og bruge dem samtidig? Det er et GeForce 7500 grafikkort, lav højde. Det kan køre HDMI med adaptor og kan også kører VGA med adaptor.
MVH Jakob
|
Jakob :-)
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 19:50 |
mit umiddelbare svar er nej. Hvis du kun har 1 udgang skal du have en DVI splitter, men det kræver at det er en duallink udgave altså en dvi udgang der kan håndtere 2 signaler. Det er det første du skal tjekke. (producentens hjemmeside!) KAn den det, skal du have et dvi-splitter kabel. dem har jeg ikke lige set til "normale" grafikkort. Men til hver split skal du så sætte en dvi>hdmi adapter og en dvi>vga adapter, men jeg tror personligt det vil blive noget forfærdeligt rod, Især med så gammelt et kort.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 19:54 |
redmm skrev:
Kan man splitte et DVI signal op i et HDMI og et VGA og bruge dem samtidig? Det er et GeForce 7500 grafikkort, lav højde. Det kan køre HDMI med adaptor og kan også kører VGA med adaptor.
MVH Jakob
|
Et forslag: Uanset hvordan du vender og drejer det, bliver det en dyr løsning. Hvis dit bundkort/kabinet understøtter det, så overvej et grafikkort ekstra.
|
 |
redmm
Bruger
Oprettet: 01-Oktober-2008
Point: 157
|
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 22:31 |
Jeg spørger på vejne af en kammerat, og fordi der jo er både det analog ( VGA ) og det digitale ( HDMI ) i et DVI stik. Han har haft et grafikkort i med 2 udgange, men det gik i stykker efter bare et par måneder. Så måtte vi tilbage til der der sad i. ( Det er sådan et eller andet HP mediecenter hvor der kun kan side lave kort i.
|
Jakob :-)
|
 |
ipk
Super bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
|
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 22:45 |
Med hensyn til Gigabyte bundkortet, havde jeg problemer med at sende lyden ud analogt og digitalt på engang. Digitalt var jeg interesseret i at få lyden til fjernsynet via HDMI og optisk til Surround reciveren.
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
|
 |