recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man streame HD materiale over WiFi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan man streame HD materiale over WiFi?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man streame HD materiale over WiFi?
    Sendt: 05-Marts-2008 kl. 09:19
Jeg vil gerne kunne streame HD-materiale, f.eks. x264 og måske i fremtiden BluRay images fra en NAS og ind til et mediecenter i stuen. Der er dog ikke rigtigt muligheder for at trække kabler, så ville høre, om der er nogen, der med succes har fået en WiFi forbindelse til at kunne trække den mængde data uden konstante hak og tabte forbindelser, og i så fald hvad de har valgt?
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 09:33

Jeg har dårlige erfaringer med det. Men med en 802.11n burde det gå noget bedre.

Jeg oplevede at det hakkede meget pga. trådløs forbindelse. Selvom trådløs g hedder 54mbit kommer den faktisk forbindelse aldrig derop desværre. Det jeg prøvede med var x264.

Med BluRay tror jeg godt du kan glemme det. Der er bitraten meget højere.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 13:54
Et setup med Synology et sted, hvor Linksys WRT54GS er den trådløse enhed og med et 54 Mbps trådløst netkort på en klient, kan 720p mkv materiale streames uden hak. Men skal der bruges Blu-ray eller andet, skal du helt klart op i pre-n standarden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu