recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan mine forældre bruge iCloud Foto?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan mine forældre bruge iCloud Foto?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan mine forældre bruge iCloud Foto?
    Sendt: 15-August-2015 kl. 16:15
Mine forældre har begge en iPhone, som de bruger til at tage alle deres billeder med. De har begge hver deres AppleID, men bruger familie funktionen.De har en fælles Macbook Air, som de ser alle deres billeder på.

Vil det være muligt, at billeder de tager med deres iPhones automatisk kom ind i Fotos på deres Macbook Air?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 16:29

Ved at spørge Google, så er svaret JA, der skal oprettes et fælles album.
www.apple.com/dk/icloud/photos

Redigeret af Radiomanden - 15-August-2015 kl. 16:34
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 19:00
Hvis jeg fx logger på Macbook Air med min Mors Apple ID, så kommer billederne automatisk derind, men min fars gør ikke. Jeg kan så vælge at dele billederne fra min mors Apple ID med min fars, men det sker ikke automatisk, desværre.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 19:08

Hvis det er begrænsningen i systemet, så må man jo leve med det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 08:46
Jeg har længe prøvet og få det samme til at virke. Men har ikke fundet nogen løsning efter lang tids søgning. Jeg håber at Apple snart begynder at bruge deres famile konto funktion smartere. Så man har lettere ved at indstille at man kan dele billeder imellem hinanden automatisk. Og f.eks. Også dele ekstra indkøbt iCloud plads mellem familie medlemmer.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 09:52
Det er ganske enkelt!

På iPhone: Indstillinger -> Fotos & Kamera -> Min fotostream til ON, Fælles fotostream til ON
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 10:15
Jeg har ikke de muligheder på min Iphone. Der er kun icloud fotodeling.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 11:27
Hvilken iOS version?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Jeg har ikke de muligheder på min Iphone. Der er kun icloud fotodeling.

Er der ikke under Indstillinger, scroll langt ned: Fotos & Kamera? Derinde laves deling af fotostream via wifi.

2 min efter jeg har taget et billede med iPhone, findes det på min iPad og Macbook.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Jeg har ikke de muligheder på min Iphone. Der er kun icloud fotodeling.

Er der ikke under Indstillinger, scroll langt ned: Fotos & Kamera? Derinde laves deling af fotostream via wifi.

2 min efter jeg har taget et billede med iPhone, findes det på min iPad og Macbook.

Jo alt det virker. Men det er ikke det som er problemet. 

det om jeg og jensj200 snakker om, er når man har to apple id som er sat om som familie at man får billeder fra begge apple id ind i samme fotos bibliotek på en mac computer.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 13:36

Kan man ikke som på Google (Android) tilføje en konto, så der synkroniseres fra begge og til Cloud.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 20:52
Nej desværre ikke umiddelbart. Det er den funktion der savnes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu