recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan nogle genopladelige batterier anbefales
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan nogle genopladelige batterier anbefales

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan nogle genopladelige batterier anbefales
    Sendt: 27-September-2015 kl. 17:18
Jeg har nogle ting, bl.a. Fjernbetjeningen, som sluger strøm som ind i H.

Er der nogle mærker, modeller etc. der kan anbefales inden for genopladelige batterier.
Drejer sig om aa og aaa
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 17:23
Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 19:27
Jeg bruger også eneloop. Der findes mærker med en del mere strøm, men fordelen ved eneloop er at de har en lavere indre modstand, så deres afladning er mindre end ved gængse NiMH batterier.
Med andre ord kan de holde strømmen længere, ved et lavt forbrug. Perfekt til ting som fjernbetjeninger.


Redigeret af Cyberguyen - 27-September-2015 kl. 19:29
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 20:11
Bare gå efter genopladelige batterier, der er "pre-charged". Altså allerede opladt. Normale genopladelige batterier kan ikke holde strømmen længe nok til at det er muligt at markedsføre dem som pre-charged. Herhjemme bruger vi mest af alt Tronic fra Lidl, selvom vi også har nogle ReCyko fra GP.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 04:56

Vil også klart anbefale Eneloop og for få det optimale ud af dem - en intelligent oplader der aflader og efterfølgende oplader hvert enkelt batteri. 

Eneloop holder som nævnt, strøm i pænt lang tid og kan desuden holde til ret mange opladninger. Hvilket ikke alle genopladelige kan. Især ikke de billige, der er baseret på kinesiske B, C eller D grade celler, leverer lige så godt som dem med japanske kvalitet celler.
 
Jeg bruger eneloop i alt, hvad jeg har af "dimser". Det være sig cykellygter, Flash til kameraet, dørklokken, vægurene, fjernbetjeninger, controllere, el-tandbørster
Batteribyen.dk har ud over et stort sortiment, super service og support - også en Lær mere-sektion - der belyser hvad og hvordan det med batterier hænger sammen, forklaret så'n, at selv jeg forstår det.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 07:03
Tak for jeres svar.
Jeg har nogle enheder der virkeligt slugermstrøm, til dem prøver jeg át bestille eneloop Pro og ser dem an.
Har ikke rodet med opladelige batterier i mange år, og sidst var det nogle rigtigt billige nogle fra et supermarkede eller lignende. De var ikke fantastiske for at sige det pænt.

Kan dog være jeg skal se lidls an en dag
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 09:11
Var opmærksom på at genopladlige batterier sjældent når op på mere end 1,2 v.

Til dit brug er det nok ikke problematisk.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 09:18
Jeg bruger også Eneloop til alt hvad vi har derhjemme. Børnenes FlexiTrack, baby-alarmen, de fjernstyrede biler, kameraet flash osv. De er virkelig gode.

Få dog fat på en quick-lader. Jeg havde nærrigbukserne på første gang jeg købte, så jeg tog en alm. lader og det tog nærmest hele dagen at oplade. Brug lige en 100-kr-seddel mere og få noget der oplader i et ordentlig tempo.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 09:26
Samme her, købte 24 AA og 12 AAA Eneloops de trækker alt jeg kaster efter dem, og lækkert med et batteri der ikke smider ladning.
 
dog brugt lidt ekstra på en lader, som kan motionere, og lave slow og fast charge, så jeg kan holde batterierne sunde lidt længere, og at den individuelt kan sikre at alle batterier ryger på 100%
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 09:31
Har bestilt en pakke, hvor der var en "gratis" lader med. Altså pakken med batterier kostede det samme med og uden lader. Men hvilke ladere kan i anbefale. Er på udebane her :)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 09:39
Sanyo har en selv, der lynlader. Jeg har også købt en no-name, som også virker fint.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg bruger også eneloop. Der findes mærker med en del mere strøm, men fordelen ved eneloop er at de har en lavere indre modstand, så deres afladning er mindre end ved gængse NiMH batterier.


Hvis de har en lavere indre modstand kan de levere mere strøm uden at spændingen falder så meget.

Hvis de har mindre selvafladning, er selvafladningsmodstanden større og ikke mindre (en lav modstand vil aflade batteriet hurtigere).

Derudover er eneloop gode batterier. Bruger dem dog ikke i min fjernbetjening, da det vil være spild. JEg skifter batterier i min "universalfjernbetjening" cirka hvert andet år.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu