|
kan nogle hjælpe : Waoo DNS pga problemer |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2015 kl. 20:53 |
Jeg er WAOO-Trefor kunde..
efter noget rod i torsdags med deres internet, så har jeg ikke kunne all sider, jeg har været "halt" på internet siden, problemet er stadig ikke løst, og de skriver "RESTART ROUTER" så løser det engang imellem problemet (super fix) fundet frem til det er nogle af deres DNS servere der fejler, da jeg lånt en ekstern som er langsom men hvor jeg har tråd ud til alle.. er der nogle der har nogle alternative WAOO DNS servere, så jeg manuelt kan ændre dem jeg hele tiden får, når jeg rebooter hele "lortet". |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
https://developers.google.com/speed/public-dns/
Klaus |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7188 |
Har selv waoo.
Bruger open dns Men google dns virker også fint. Redigeret af hansie - 19-April-2015 kl. 07:02 |
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Jeg har også problemer med waoo og vil gerne prøve Google dns. Skal jeg skrive koderne ind på computeren eller i routeren?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7188 |
I routeren. Så er det google dns på alle dine enheder
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Fint, Tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Jeg rendte ind i samme problem med Waoo. Min desktop var allerede konfigureret til at benytte Google DNS og havde ingen problemer men min iPad benyttede standardindstillinger og kunne ikke tilgå sider som f.eks. recordere.dk eller flatpanels.dk.
Efter jeg skiftede til Google DNS på iPad var problemet løst. Check https://www.grc.com/dns/benchmark.htm og/eller https://code.google.com/p/namebench/. Jeg burde nok ændre det på routeren i stedet for hver eneste enhed men der er blot ikke så meget at skrue på når der er tale om en Tilgin HG 1311 fra Waoo. |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4006 |
Her er en oversigt over gode DNS udbydere. De mest kendte og brugte er Open DNS og Google DNS. Jeg vedlægger udover dem et link til en side med en oversigt over gratis DNS tjenester.
Google DNS: IP: 8.8.8.8 og 8.8.4.4 Open DNS: IP: 208.67.222.222 og 208.67.220.220 |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Har tidligere haft en HG1311, men har nu fået en nyere router fra WAOO. Men så vidt jeg husker kan man godt ændre DNS på 1311 - kan dog ikke lige huske præcis hvilken vej man gik ind. |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
Nogle fordele/ulæmper ved at bruge Open/Google DNS fremfor sin egen udbyders DNS?(ud over de virker modtsat Waoos selvfølgelig)
|
|
![]() |
|
Fordele: man kan undgå blokering på visse forbudte sider.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
OpenDNS har også noget sikkerhed, da de blokerer malware. Jeg har det slået til, de jeg ikke har antivirus på min Mac. ![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |