recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kan nogle hjælpe : Waoo DNS pga problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kan nogle hjælpe : Waoo DNS pga problemer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 11:29
Ulempe: Google kan følge din internetfærden endnu mere end de gør i forvejen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Ulempe: Google kan følge din internetfærden endnu mere end de gør i forvejen.

Enig. Jeg vil heller ikke bruge Google DNS.

Venlig hilsen
KB
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 19:13
Okay men det er ikke sådan du får større lag fordi signalet skal længere? (Måske et lorte spørgsmål)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 19:43
Overhovedet ikke. De fleste har også servere i Europa, og både OpenDNS og Google er hurtigere end de fleste udbydere i Danmark.
Trafikken går samme vej, som den plejer. Det er kun DNS-opslaget der er ud af landet.
Venlig hilsen
KB
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 14:46
Her er et dansk alternativ til OpenDNS - http://www.censurfridns.dk/

Redigeret af TBK - 21-April-2015 kl. 14:47
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 19:21
Så er den hvis gal igen med waoo dns
.....
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Så er den hvis gal igen med waoo dns

Jep! WAOO er rø* og nøgler!!!
Jeg har fået skiftet to routere, indenfor de seneste 3 mdr. Det seneste har en ny type fejl - må genstartes 2-3 gange om dagen, fordi der - trådløst - ikke kan oprettes forbindelse til enhederne.

Jeg skiftede i sidste uge tilbage til WAOO's DNS-servere, men det er ændret igen, til opendns.

Stakkels de brugere, som ikke har en fis forstand på den slags, de må bare leve med komplet ustabilt internet. Og jeg er overbevist om, at hvis man ringer til WAOO's kundeservice, så får man bare at vide, at der er problemer i øjeblikket, og at de arbejder på at løse det...

M.v.h.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 20:23
Det er muligt at lade vær med at anvende Waoo ISPens gateway.

De fleste af Waoo ISPerne har enten ingen eller kun MAC authentication, så man kan nemt anvende sin egen router.

Skaf enten en router der understøtter SFP eller køb en FTC (Fiber to Copper converter), og en transceiver skal være med SC stik, højst sandsynligt BiDi (Bidirectional) T1310nm/R1490nm eller T1310nm/R1550nm (det kan man finde ud af ved at slå specifikationerne op på din ISPs gateway).

Transceiveren kan købes via Aliexpress til ~$30 med fragt.

Redigeret af TBK - 17-Juni-2015 kl. 20:23
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 21:26
Nu spørger jeg lidt uvidende.
Jeg bruger DDWRT på min router, og ved ikke liige helt hvor jeg skal
indsætte den nye dns.

Jeg fandt noget DNS under: Setup -> Basic Setup -> Network Address Server Settings (DHCP).

Der står:
Static DNS 1
Static DNS 2
Static DNS 3

Er det her jeg skal bruge OpenDNS's ip adresser??
//Guldhammer
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 15:31
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

indsætte den nye dns.

Jeg fandt noget DNS under: Setup -> Basic Setup -> Network Address Server Settings (DHCP).

Der står:
Static DNS 1
Static DNS 2
Static DNS 3

Hvordan kan du finde på at installere DD-WRT på din router, når du ikke engang kan indsætte en DNS instilling på routeren?

Ville det så ikke være bedre at bibeholde standard firmware på routeren. Shocked
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

indsætte den nye dns.

Der står:
Static DNS 1
Static DNS 2
Static DNS 3

Hvordan kan du finde på at installere DD-WRT på din router, når du ikke engang kan indsætte en DNS instilling på routeren?

Ville det så ikke være bedre at bibeholde standard firmware på routeren. Shocked

Først af alt: Ddwrt var installeret da jeg købte routeren,
desuden så er det ikke så meget jeg piller ved indstillingerne på vores router.

Kan du finde ud af alt dit IT??
//Guldhammer
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu