|
kan nogle hjælpe : Waoo DNS pga problemer |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 802 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ulempe: Google kan følge din internetfærden endnu mere end de gør i forvejen.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Enig. Jeg vil heller ikke bruge Google DNS. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
|
Okay men det er ikke sådan du får større lag fordi signalet skal længere? (Måske et lorte spørgsmål)
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Overhovedet ikke. De fleste har også servere i Europa, og både OpenDNS og Google er hurtigere end de fleste udbydere i Danmark.
Trafikken går samme vej, som den plejer. Det er kun DNS-opslaget der er ud af landet. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
|
Her er et dansk alternativ til OpenDNS - http://www.censurfridns.dk/
Redigeret af TBK - 21-April-2015 kl. 14:47 |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
Så er den hvis gal igen med waoo dns
|
||
.....
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Jep! WAOO er rø* og nøgler!!! Jeg har fået skiftet to routere, indenfor de seneste 3 mdr. Det seneste har en ny type fejl - må genstartes 2-3 gange om dagen, fordi der - trådløst - ikke kan oprettes forbindelse til enhederne. Jeg skiftede i sidste uge tilbage til WAOO's DNS-servere, men det er ændret igen, til opendns. Stakkels de brugere, som ikke har en fis forstand på den slags, de må bare leve med komplet ustabilt internet. Og jeg er overbevist om, at hvis man ringer til WAOO's kundeservice, så får man bare at vide, at der er problemer i øjeblikket, og at de arbejder på at løse det... M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Det er muligt at lade vær med at anvende Waoo ISPens gateway.
De fleste af Waoo ISPerne har enten ingen eller kun MAC authentication, så man kan nemt anvende sin egen router. Skaf enten en router der understøtter SFP eller køb en FTC (Fiber to Copper converter), og en transceiver skal være med SC stik, højst sandsynligt BiDi (Bidirectional) T1310nm/R1490nm eller T1310nm/R1550nm (det kan man finde ud af ved at slå specifikationerne op på din ISPs gateway). Transceiveren kan købes via Aliexpress til ~$30 med fragt. Redigeret af TBK - 17-Juni-2015 kl. 20:23 |
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
|
Nu spørger jeg lidt uvidende.
Jeg bruger DDWRT på min router, og ved ikke liige helt hvor jeg skal indsætte den nye dns. Jeg fandt noget DNS under: Setup -> Basic Setup -> Network Address Server Settings (DHCP). Der står: Static DNS 1 Static DNS 2 Static DNS 3 Er det her jeg skal bruge OpenDNS's ip adresser?? |
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
|
Ja, http://www.instructables.com/id/Configure-VPN-Settings-on-a-DD-WRT-Router-for-Priv/step3/Modify-the-DD-WRT-Basic-DNS-Settings/
Redigeret af TBK - 18-Juni-2015 kl. 15:31 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Hvordan kan du finde på at installere DD-WRT på din router, når du ikke engang kan indsætte en DNS instilling på routeren? Ville det så ikke være bedre at bibeholde standard firmware på routeren.
![]() |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
|
Først af alt: Ddwrt var installeret da jeg købte routeren, desuden så er det ikke så meget jeg piller ved indstillingerne på vores router. Kan du finde ud af alt dit IT?? |
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |