recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Pioneer PDP 4280XD tilfredstille mig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan Pioneer PDP 4280XD tilfredstille mig?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 18:23

Jeg er meget enige med Websurfer11... for mig handler det om at få et så godt billede som muligt, vi er ganske enige om at fladskærme er pænere og at de ikke optager så meget plads som et stort CRT fjernsyn.

Men i en verden overfyldt af metromænd, der syntes at det er mere vigtigt hvordan et tv ser ud i stuen, holder jeg fast i at det handler om hvordan billedet ser ud på tv'et. 

Men jeg glæder mig da til den dag hvor jeg kan få begge dele. altså et flot tv der ikke fylder og et der har et ordenligt billede lige meget hvad man ser...  

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 18:35
Et godt plasma TV har også et ordentligt billede ligemeget hvad man ser.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 18:56

Hej Websurfer og andre tvivlende - jamen det er jo det der er så fantatisk ved et plasma (og måske også LCD), det er jo netop detaljeringsgraden af det man ser. Når jeg ser naturudsendelser via HD eller Blu-Ray, så kan jeg jo netop "tælle" hvert eneste græsstrå.

Bevægelsesslør - nix -intet som jeg kan se

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:09
..

Redigeret af KasperH - 05-August-2007 kl. 19:12
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:10

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Et godt plasma TV har også et ordentligt billede ligemeget hvad man ser.

Det passer ganske enkelt ikke... det er blevet meget end det var, men der er stadig en del ting der kan bring selv et godt plasma skærm i knæ det er fakta... men jo de er blevet bedre!  

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:14
Jamen det lyder spændende KasperH - oplys mig om hvad et godt plasma ikke kan?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:35

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det lyder spændende KasperH - oplys mig om hvad et godt plasma ikke kan?

Jamen hvis det skal blive teknisk er det bare at google det der er masser af sider med info om dette.

Men først og fremmest har du et problem når du fodre det med et analog signal.... Men du har heller ike et perfekt billede når du ser sport. prøv engang at se en ishockey kamp, og se om du ikke får hovedepine af det pga det uklare billede.

Men som sagt før så glæder jeg mig til at der kommer noget der både kan finde ud af digitalt og analog.....

Og lige en ting til... det er jo ikke for sjovt at en seriøs hjemmebio eller i det hele taget folk der går op i et ordenligt billede.. bruger projecter. 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:50
Tja... jeg ville gerne kunne sige, jamen KasperH har jo ret i lige dette eller hint argument. Men jeg beklager KasperH, jeg kan ikke give dig ret. I bund og grund synes jeg "dit tilfælde" er så interessant, at jeg aller mest har lyst til at bede dig om at komme forbi mit plasma, og fortælle/bevise for mig at du har ret 
Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:51

Nu vil jeg ikke sådant  sidde og afskrive Pioneer PDP 4280DX på forhånd før jeg har set dette TV.  Jeg læser ikke kun om dem , jeg ser dem altså også op til flere gange i forskellige forretninger grundet de forskellige signalmodtagforhold.

Det kunne som sagt tidligere godt være, at det nye panel G8 har gjort nogle fremskridt, som gør der er sket lige den forbedring, som gør at jeg synes om det billede, jeg ser i stort set alle situationer.

Men hidtil har jeg ikke været tilfreds  - og derfor spurgte jeg indledningsvis hvilke forbedringer, der er sket i forhold til 70DX versionen, hviket jeg stadigvæk ikke har fået svar på, men har i mellemtiden læst mig frem til at det især er sortniveau, kontrastorhold, støjniveau og  farvenuancerne som er blevet en del bedre.

Redigeret af Websurfer11 - 05-August-2007 kl. 20:43
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 19:54

Helt overordnet, så vil jeg påstå at hvis man ikke er tilfreds med de nye Pioneer, så bliver man aldrig tilfreds med et fladskærms-tv. Ikke at der ikke er ulemper tilbage, det vil der altid være, men det perfekte tv kommer aldrig. Og CRT var jo også langt fra perfekt. Jeg vil påstå at de største problemer der er tilbage, er system-afhængige - dvs. interlace vs. progressive, størrelsesforskellen, og ikke mindst CRT's evne til at sløre detaljer på en meget "øjen-venlig" måde. En analogi jeg brugte for nyligt, giver mere og mere mening efterhånden som jeg tænker over det: En rør-forstærker til hifi-brug forvrænger meget mere end en transistor-forstærker. Men den gør det på en måde som øret/hjernen kan forholde sig til, fordi det er harmonisk forvrænging der svarer til den forvrængning der sker når lyd passerer igennem luft. Transistor-forstærkeren leverer meget mindre forvrængning, men dén forvrængning der er, er langt mere problematisk. Det samme gør sig gældende med CRT vs. plasma.

Mht. fodbold, så er problemet oftest et spørgsmål om komprimering i signalet. Problemet med plasma vs. CRT, er at størrelsesforskellen samt plasma'ens måde at vise signalet på, ganske enkelt afslører problemer i kilden i langt højere grad. Folk der tror at CRT er dén teknologi der viser den bedste detaljering, fordi de synes billedet er mindre pixelleret end LCD/Plasma, er helt galt på den...

Jeg vil yderligere påstå, at selv HVIS man er typen der sidder og kigger efter fejl, så er plasma i dag stadig et bedre valg end CRT, for CRT har som sagt også en række system-relaterede issues man kan generes af hvis man vil.

Men altså: Min grundlæggende pointe er at hvis man ikke mener de nye Pioneer er gode nok, så kan man godt holde op med at vente (hvis vi ser bort fra prisen). Det perfekte tv kommer aldrig.

Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 20:08

Den melding du giver der Otto, gør mig ekstra spændt på at se Pioneer PDP 4280DX.

Jeg har IKKE SET Pioneer PDP 4280DX ENDNU - men jeg kan forstå på din udmelding Otto, at der er sket nogle væsentlige forbedringer, som kunne tyde på at dette er TV´et, som jeg MÅSKE kan være tilfreds med, for at tage udgangspunkt i mit indledende spøgrsmål (overskriften).

Jeg kan allerede nu afsløre, at jeg glæder mig - når to i mine øjne ret vidende kapaciteter som Lars og Otto, siger god for den.

Når jeg har set dette TV et par steder, vil jeg melde tilbage, hvad jeg syntes om det.
Jeg er sikker på, at var jeg "film-freak" var jeg sikkert hoppet på vognen for længst - men nu er jeg "foldboldgal". da er kravene måske lidt anderledes - men vi får se - jeg vil i hvert fald se TVét an i et positivt lys uden fordomme af nogen art - for nyt TV skal jeg snart have...

Redigeret af Websurfer11 - 05-August-2007 kl. 21:36
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 20:36

Otto tror du ikke på at der kommer noget bedre? det vile da være mærkeligt hvis de forskelige mærker stiller sig tilfreds med hvordan det er nu....

Nu arbejder jeg på forskelige tv stationer og jeg har aldrig set et sted der bruger en fladskærm som reference monitor, i alle OB-vogne er der fundet plads til mindst en CRT skræm som man kan bruge som reference monitor. sprøg en seriøs CCU mand om han ville stille farver og sort niveau efter en fladskærm.

selv sidder jeg i en afvikling der er fyldt op med SONY LMD 2020 LCD monitors, og jeg hader dem. jeg bliver træt af at se på dem.

Men jeg er også tvangsindlagt til at se på dem i langt over i timer af gangen.

Nu er jeg overhovedet ikke expert tekniken bag disse eller andre skærme. men jeg troede faktisk at der ville komme noget nyt inden for et års tid på fladskærms området, for det ville pynte derhjemme.

Redigeret af KasperH - 05-August-2007 kl. 20:39
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu