recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Pioneer PDP 4280XD tilfredstille mig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan Pioneer PDP 4280XD tilfredstille mig?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 20:48

Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Jeg har IKKE SET Pioneer PDP 4280DX ENDNU - men jeg kan forstå på din udmelding Otto, at der er sket nogle væsentlige forbedringer, som kunne tyde på at dette er TV´et, som jeg kan være tilfreds med, for at tage udgangspunkt i mit indledende spøgrsmål (overskriften).

Det er ikke sådan at jeg mener at forskellen fra 7G til 8G er nat-og-dag. Det er mere et udtryk for at de issues der er tilbage, ikke er nogle du skal forvente bliver løst, da de er system-afhængige og ikke udslag af at teknologien ikke er godt nok udviklet endnu. De-interlacing af SD video-materiale kunne godt forbedres, når man kigger på ydelsen fra separate scalere, og måske kan man forvente at denne ydelse med tiden vil vinde indpas i displays'ne - men historien taler ikke for det. Selv i de tv der har de "rigtige" chipsets, er det meget sjældent ordentligt implementeret, og derfor vil der formentligt også i fremtiden være et marked for en separat scaler, hvis man for alvor er interesseret i top-ydelse.

En mulighed i forbindelse med de nye Pioneer tv, er at sætte dem sammen med f.eks. en DVDO VP20 (med ABT 102 board). Den får snart mulighed for 1080P Passthrough, så man kan sende HD-formater direkte til tv'et, mens VP20'eren så kan trylle en hel del med SD-signalerne. Kombinér dette med en digital tv-modtager af én eller anden slags, så har du en TV-løsning der sparker seriøst bagdel.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af KasperH KasperH skrev:

Otto tror du ikke på at der kommer noget bedre?

Jo, selvfølgelig gør der det. Dét jeg siger er, at forbedringerne ikke længere vil være så dramatiske, fordi langt de fleste overordnede faktorer er på plads nu. Selvfølgelig sker der forbedringer, men ingen der er så markante at du kan sige at 9G er så god at 8G i sammenligning falder igennem. Derfor siger jeg, at hvis man mener 8G har så graverende issues at man bliver ked af at have købt det, så er det éns forventninger og ikke tv'et der er noget galt med - og så kan det være lige meget hvor meget du forbedrer tv'et, urealistiske forventninger kan man aldrig opfylde. Der findes folk der er skuffede over at et 20.000,-s tv ikke kan få analoge tv-signaler til at ligne HD. Den slags mennesker kan man aldrig stille tilfredse, og så er det jeg siger at det er fuldstændigt ligegyldigt hvilken teknologi man investerer i, så bliver man aldrig tilfreds.

Når dét er sagt, så mener jeg ikke at dét at være grundlæggende godt tilfreds med dét man har, nødvendigvis skal udelukke at man gerne vil have forbedringer. Der findes noget der er bedre end "godt", og jeg vil da på alle måder opildne folk til at eftersøge perfektionen, selvom det dybest set er et uendeligt mål. Dét jeg mener er at hvis man synes at 8G er et dårligt tv, så har man et problem der ikke bliver løst af at vente.

Jeg tror iøvrigt heller ikke at ret mange 7G ejere vil have travlt med at opgradere til 8G. Uanset forbedringen, så har de jo et meget godt tv i forvejen.

Nu arbejder jeg på forskelige tv stationer og jeg har aldrig set et sted der bruger en fladskærm som reference monitor, i alle OB-vogne er der fundet plads til mindst en CRT skræm som man kan bruge som reference monitor. sprøg en seriøs CCU mand om han ville stille farver og sort niveau efter en fladskærm.

Der er forskel på at bruge en skærm som arbejdsredskab i produktionen af tv, og på at bruge det til at se resultatet på. Eksempelvis kan du principielt set være ret ligeglad med geometrien i en monitor der bruges til color-grading. Det betyder ikke at det ikke er generende for slutbrugeren.

Derudover, så er der væsentlig forskel på de CRT-monitorer der står i et studie, og de CRT tv der står i stuerne. Hvis man kunne købe et konsum-CRT til rimelige penge der modsvarer ydelsen af de professionelle monitorer, så ville holdningen til CRT vs. plasma for forbrugeren formentligt også være anderledes. Men disse professionelle monitorer koster op mod 150.000,- for tv i 30"-klassen, og det er pudsigt nok ikke så relevant for de fleste forbrugere... Og som nævnt før: Hvis man reelt ønsker ultimativ billedkvalitet uafhængigt af teknologi, så kommer man ikke uden om et mørkt rum og en projektor.

Redigeret af AV Precision - 05-August-2007 kl. 21:00
Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 20:57
Tak for informationerne.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 21:19

Det passer ganske enkelt ikke... det er blevet meget end det var, men der er stadig en del ting der kan bring selv et godt plasma skærm i knæ det er fakta... men jo de er blevet bedre!

Det der kan bringe et godt plasma TV i knæ kan også bringe et CRT TV i knæ. Og det er fakta. Forskellen er at plasma TV'et typisk er 42" mens CRT'en mindst er 10" mindre, og det kan selvfølgelig godt få forskellige signaler til at virke dårligere.

prøv engang at se en ishockey kamp, og se om du ikke får hovedepine af det pga det uklare billede.

Jeg ved ikke hvilke TV du har set, hvordan de har været indstillet, eller hvad for et signal det har været med, men det der med 'uklart' billede er noget vrøvl, når du skriver det som fakta at det bare er sådan.

Redigeret af Naiera - 05-August-2007 kl. 21:23
Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 21:22

Tak for din info Otto, Jeg ved godt at prisen gør at disse ikke kommer hjem i stuen hos folk, men det var mere for at sætte det hele lidt på en spids. og for at vise at hvis man vil have noget nær det perfekte bruger branche folk crt...

Men du har ret i alt hvad du skriver, og tak fordi du ikke er typen der tager det personligt at man ikke er vild med fladskærme det er rart

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

En rør-forstærker til hifi-brug forvrænger meget mere end en transistor-forstærker. Men den gør det på en måde som øret/hjernen kan forholde sig til, fordi det er harmonisk forvrænging der svarer til den forvrængning der sker når lyd passerer igennem luft. Transistor-forstærkeren leverer meget mindre forvrængning, men dén forvrængning der er, er langt mere problematisk.

Men Otto, en rørforstærker bliver jo lige netop "grim" at høre på ved musikformer der har afkortede toner. Så analogien er ikke nødvendigvis den bedste for folk der ikke lige hører klassisk eller jazz el. lign. 

Når jeg har set dette TV et par steder, vil jeg melde tilbage, hvad jeg syntes om det.
Jeg er sikker på, at var jeg "film-freak" var jeg sikkert hoppet på vognen for længst - men nu er jeg "foldboldgal". da er kravene måske lidt anderledes - men vi får se - jeg vil i hvert fald se TVét an i et positivt lys uden fordomme af nogen art - for nyt TV skal jeg snart have...

Hej Websurfer11.

Jeg havde det helt lige som dig da jeg stod overfor valget mellem at købe nu, eller vente på noget nyt og bedre. Jeg er selv fodboldgal og til dels filmfreak - men min vægt ligger på at fodbold helst skal vises med et klart blødt billede.

Jeg har selv for nyligt købt et panasonic PV70, som efter sigende skulle være pioneers 428 rimeligt underlegen. Og jeg må sige at jeg er fuldt tilfreds med TV'et. Hvis jeg sidder og nærstuderer min skærm når der er fodbold kan jeg til tider se de pixeleringer du snakker om, og som jeg selv hader. Men hvis man sætter sig ned og nyder kampen lægger man altså slet ikke mærke til det.

I dag så jeg Brøndby-Lyngby kampen. Og jeg lagde da lidt mærke til pixeleringer, men det var kun der hvor lyset var højest. Forøvrigt er det som regel ikke i græsset, men ved omridset af spillerne problemet er størst. Men som sagt kun når billedet er meget lyst. Hvis du skruer meget ned for lys og kontrast (og skarphed), er jeg sikker på at du slet ikke vil opdage det. Men som sagt så er det selv ved "normale" farver/lys/skarphed fra ca. 2,5-3 meters afstand til en 42" skærm meget svært at se pixeleringer overhovedet.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 01:44
Nu skal vi jo også huske på at Viasat voldkomprimerer deres udsendelser, så alt jo nærmest per automatik ligner noget der er løgn. Det er svært at gøre så meget med deres signaler.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Men Otto, en rørforstærker bliver jo lige netop "grim" at høre på ved musikformer der har afkortede toner. Så analogien er ikke nødvendigvis den bedste for folk der ikke lige hører klassisk eller jazz el. lign. 

Jeg synes nu den holder meget godt, for jeg kan også finde materiale hvor et standard CRT bliver "grimt", i hvert fald hvis man er vant til at se et billede uden interlace-artifacts. Der findes ganske vist nogle få CRT-tv med progressive scan, men så kan vi jo begynde at kigge på geometri i stedet for...

I dag så jeg Brøndby-Lyngby kampen. Og jeg lagde da lidt mærke til pixeleringer, men det var kun der hvor lyset var højest. Forøvrigt er det som regel ikke i græsset, men ved omridset af spillerne problemet er størst. Men som sagt kun når billedet er meget lyst. Hvis du skruer meget ned for lys og kontrast (og skarphed), er jeg sikker på at du slet ikke vil opdage det. Men som sagt så er det selv ved "normale" farver/lys/skarphed fra ca. 2,5-3 meters afstand til en 42" skærm meget svært at se pixeleringer overhovedet.

Jeg synes faktisk at kampen i går var mindre komprimeret end det ofte ses på superliga-udsendelserne, uden at jeg vil kalde det godt. Mange fodbold-udsendelser er værre.

Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2006
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 10:25

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg synes faktisk at kampen i går var mindre komprimeret end det ofte ses på superliga-udsendelserne, uden at jeg vil kalde det godt. Mange fodbold-udsendelser er værre.

Det værste eksempel er nok spansk ligafodbold på Kanal 5. Der er signalet så komprimeret, at det næsten minder om Youtube videoklip. Så er Viasat trods alt noget bedre.

Mvh

Anders

Til top
Norre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 21:46
Nu ved jeg ikke om det er mine øjne der bare er underlige, men jeg synes personligt, at billederne der kommer fra min Pana PV60 er meget skarpere og klarere end mit gamle crt (en 3 år gammel og billig JVC model), forstået på den måde, at der synes at være mange flere detaljer på billedet samt mere dybde i farverne. Dette gælder for stort set alle programmer der ses på skærmen, at det til tider kan være gindret giver jeg ikke tv'et skylden, men signalet den modtager, da skærmen trods alt er 5" større, vil dette naturligt give et mere gindret billede, hvis ikke signalet er ordentligt... Jeg ser dog ikke meget fodbold, men når man ser F1, kan jeg ikke selv se nogen sløring, i hvert fald ikke hvis man sidder i betragtningsafstand fra skærmen, går man tæt på, kan der sikkert ses nogle fejl...

Til sammenligning, har jeg en kammerat med et 50" Sony bagprojektionstv, godt nok en gammel svend, men i forhold til min plasma er det da i hvert fald et tv der levere gnidrede og uskarpe billeder på antenne signal !
Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 17:55

Update:

Jeg har her i dag haft min kone med ude og se "dyret" - og jeg må sige, at jeg er rimeligt imponeret. Jeg synes at skarpheden, klarheden og farvehåndteringen var god, og det var ligesom  om, at alt havde fået en tand op i den rigtige retning, siden jeg sidst så Pioneer plasma.  Stort set alt, hvad jeg så, behagede mig. (Dog glemte jeg min fodbold-dvd.) Jeg så ingen bevægelsesslør. Den PDP 428DX , jeg så, var også kalibreret af en medarbejder, som selv lige havde fået 508DX derhjemme.

Noget tyder på, at jeg snart må til lommerne. Dog vil jeg lige vende forbi, når der er fodbold  og samtidigt have lov at afspille min velkendte fodbold-optagelse, også for at se, hvordan TV´et scaler.

Med hensyn til det analoge signal og digitalsignal, som TV`et klarede meget pænt, så skyldes det forbedrede resultat enten, at forretningen havde et kanongodt signal eller også er der sket et løft på tunersiden, det har jeg lidt svært ved at vurdere.

Men alt i alt et meget positivt indtryk

Redigeret af Websurfer11 - 07-August-2007 kl. 18:01
Til top
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2007 kl. 17:56
Hvad er forskellene imellem 428XD og 4280XD? og hvordan er det lige med priserne på disse to modeller?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu