Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
|
Sendt: 15-August-2007 kl. 18:05 |
Websurfer,
hvorfor skulle der også være bevægelsesslør? Har jeg aldrig set på et plasma TV...
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 15-August-2007 kl. 18:06 |
DaWizeGuy skrev:
AV Precision skrev:
Jeg synes faktisk at kampen i går var mindre komprimeret end det ofte ses på superliga-udsendelserne, uden at jeg vil kalde det godt. Mange fodbold-udsendelser er værre. |
Det værste eksempel er nok spansk ligafodbold på Kanal 5. Der er signalet så komprimeret, at det næsten minder om Youtube videoklip. Så er Viasat trods alt noget bedre.
Mvh
Anders |
Det er så ikke Kanal 5's skyld, men spanierne der leverer et ekstremt dårligt signal...
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 15-August-2007 kl. 19:30 |
Petergemma skrev:
Hvad er forskellene imellem 428XD og 4280XD? og hvordan er det lige med priserne på disse to modeller? |
du kan se forskellene nedenfor, mht priserne bør pdp 4280 være 1-2k billigere, men jeg tror helt det lige afhænger af det tilbud du kan finde
I princippet er de stort set ens, 4280 har lidt færre stik og mangler ISF menuen (som du ikke vil savne selvom du vil have din skærm kalibreret senere), nåja også er der ikke pip og pap samt intelligent brigtness control.
General |
PDP-428XD |
PDP-4280XD |
Short description |
42-inch KURO, One Body |
42-inch KURO with Digital DVB-T Tuner |
 |
 |
 |
Image |
 |
 |
 |
 |
 |
Main Features |
PDP-428XD |
PDP-4280XD |
Diagonal Screen Size |
42-inch / 106cm |
42-inch / 106cm |
 |
 |
 |
'KURO' Screen |
Yes |
Yes |
 |
 |
 |
HD-ready |
Yes |
Yes |
 |
 |
 |
HD Digital Film Direct 24 |
Yes |
Yes |
 |
 |
 |
Progressive Scan |
Yes |
Yes |
 |
 |
 |
Aspect Ratio |
16:9 |
16:9 |
 |
 |
 |
Resolution (horizontal x vertical) |
1,024 x 768 |
1,024 x 768 |
 |
 |
 |
Contrast Ratio |
16,000 : 1 |
16,000 : 1 |
 |
 |
 |
TV Tuner |
Integrated Digital (DVB-T) and Analogue |
Integrated Digital (DVB-T) and Analogue |
 |
 |
 |
Speakers |
Built-in high-grade speakers |
Built-in high-grade speakers |
 |
 |
 |
Input Terminals |
3 x HDMI, 1 x component, 1 x S-video, 1 x RCA AV, 3 x Euro-SCART, 1 x CI slot, 1 x PC input, 1 x USB host |
3 x HDMI, 1 x component, 1 x S-video, 1 x RCA AV, 3 x Euro-SCART, 1 x CI slot, 1 x PC input |
 |
 |
 |
Output Terminals |
1 x optical, 1 x RCA audio, 1 x headphone, 1 x subwoofer out |
1 x optical, 1 x RCA audio, 1 x headphone |
 |
 |
 |
Intelligent Brightness Control |
Yes |
|
 |
 |
 |
ISF Calibration Ready |
Yes |
|
 |
 |
 |
Multiscreen Options (PiP/PaP) |
Yes |
|
 |
 |
 |
Electronic Program Guide |
Yes |
Yes |
 |
 |
 |
Dimensions (W x H x D) |
1,040 x 679 x 115 mm |
1,040 x 679 x 115 mm |
 |
 |
 |
Weight |
29.6 kg |
29.6 kg |
 |
 |
 |
Power Consumption (In use / Standby) |
299W / 0.4W |
299W / 0.4W | >
Redigeret af rhsin - 15-August-2007 kl. 19:33
|
Mvh
René
|
 |
Petergemma
Bruger
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 141
|
Sendt: 15-August-2007 kl. 20:26 |
Er det værd at spare de 1-2K? eller bør man gå efter 428XD modellen?
Der er ikke ret mange steder (i Danmark) hvor 4280XD modellen sælges.
Kan I anbefale nogle steder i Tyskland (tæt på grænsen) eller som tager imod kreditkort og er villig til at sende det til DK? Er der noget med told eller lignende man skal være opmærksom på?
|
 |
Websurfer11
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 222
|
Sendt: 17-August-2007 kl. 22:39 |
Har lige været en tur omkring forhandleren med min "fodbold-DVD" til afprøvning på Pio 428DX. Resultatet var ikke for godt må jeg sige.
Dette TV har ellers hidtil fascineret mig med stort set alt, hvad jeg har set på det - indtil min velkendte DVD-skive blev kørt og som står flot på mit CRT.
Det mærkelige er at når jeg ser "live" fodbold udsendelser på Pio 428DX hos forhandleren er resutlatet egentligt rimeligt flot. Dog kan der ses lidt slør ved kamerapanoreringer, men ellers er fodbold oplevelsen ganske god med klare og flotte billeder selv ved bevægelser.
Hvad kan jeg så udlede af det?
a) at min Sony RDR-HX900 DVD/Harddiskoptager dutter ikke til fladskærmstv??
b) at Pioneer PDP 428XD har en dårlig scalering?
c) anden forklaring?
Redigeret af Websurfer11 - 17-August-2007 kl. 22:53
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 17-August-2007 kl. 22:50 |
Det eneste jeg med sikkerhed kan fortælle dig er, at Pio 428XD ikke er dårligt til fodbold eller nogen anden billedaktivitet -
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 17-August-2007 kl. 22:56 |
Hother  , ja men der er måske mange butikker hvor det ikke er indstillet/kalibreret korrekt , der kan jo nok ligge en stor forskel , synes selv at mange "ens" tv forskellige steder står meget forskelligt... MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Websurfer11
Bruger
|
Sendt: 17-August-2007 kl. 22:57 |
Hother skrev:
Det eneste jeg med sikkerhed kan fortælle dig er, at Pio 428XD ikke er dårligt til fodbold eller nogen anden billedaktivitet - |
Okay. Det er heller ikke mit indtryk, at der er noget galt når jeg ser TV-udsendelser. Jeg er bare usikker på om der er scaleren i TV´et eller min optager der udgør problemet.
Hother du mener altså at TV´et ikke har svage punkter i forhold til analog input?
Redigeret af Websurfer11 - 17-August-2007 kl. 22:58
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 17-August-2007 kl. 23:00 |
e) At din fodbold testdvd ikke er nær så god som du tror og ikke kan bruges til at teste om et tv er godt med eller ej.
Fodbolden du har optaget er jo optaget fra en eller anden kilde, som i sig selv umuligt kan have været optimal, og selve optagelsen forringer jo billedet yderligere fordi en optagelse er en mpeg kompression som medmindre du har brugt allerhøjeste bitrate slet ikke kan håndtere noget så svært at komprimere som fodbold. Så uden at kende nærmere til din fodbold test dvd - så vil jeg klart fraråde dig at bruge den som parameter for noget somhelst.
f) En 42" fladskærm er langt mere afslørende end en væsentligt mindre CRT skærm - ikke mindst når du står tæt på i en butik og leder efter fejl, fremfor når du sidder afslappet derhjemme og ser din mindre CRT på afstand og syntes det egentlig ser ok ud.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Websurfer11
Bruger
|
Sendt: 17-August-2007 kl. 23:06 |
spawn skrev:
e) At din fodbold testdvd ikke er nær så god som du tror og ikke kan bruges til at teste om et tv er godt med eller ej.
Fodbolden du har optaget er jo optaget fra en eller anden kilde, som i sig selv umuligt kan have været optimal, og selve optagelsen forringer jo billedet yderligere fordi en optagelse er en mpeg kompression som medmindre du har brugt allerhøjeste bitrate slet ikke kan håndtere noget så svært at komprimere som fodbold. Så uden at kende nærmere til din fodbold test dvd - så vil jeg klart fraråde dig at bruge den som parameter for noget somhelst.
f) En 42" fladskærm er langt mere afslørende end en væsentligt mindre CRT skærm - ikke mindst når du står tæt på i en butik og leder efter fejl, fremfor når du sidder afslappet derhjemme og ser din mindre CRT på afstand og syntes det egentlig ser ok ud.
|
Jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret. De svagheder der er i min optagelse afsløres sikkert ikke på mit CRT. Jeg tog blot denne DVD med, fordi det optagne står flot på mit mindre CRT. Jeg har intet at udsætte på det jeg ellers har set hos forhandleren. Jeg er bevidst dukket op på tidspunkter, hvor jeg vidste, at der blev vist fodbold eller genudsendelser af fodboldkampe - og her har resutlatet været yderst tilfredsstillende.
Så er spørgsmålet om 1) mit signal er ringere end jeg går og tror eller om 2) min harddiskoptager bare ikke dur sammen med fladskærm?
Redigeret af Websurfer11 - 17-August-2007 kl. 23:07
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 17-August-2007 kl. 23:13 |
Jeg tror at det er dit signal , jeg har absolut ingen problemer med kvaliteten på min recorder på min skærm...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 17-August-2007 kl. 23:23 |
Vedr. analoge input. Et Pio er vel som så mange andre moderne tv i bund og grund bygget til digitale input. Omvendt vil jeg sige, at jeg har testet mit 428XD med alle former for input, herunder analoge tv signaler og analogt signal fra både video (VHS), og DVD afspiller. 428XD klare disse tests med glans, vejende faner og klingende spil
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |