|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
mortenr81 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 03-Februar-2009 kl. 13:22 |
||
Jeg har et Vista Media Center koblet til min fladskærm, der har jeg så koblet en ekstern harddisk til hvor jeg har min dvd samling liggende på. Jeg har så gjort som følgende for at kunne se filmene i MCE. Jeg har fulgt guiden her http://peter.mpbrun.dk/20070803/f-vist-din-samling-af-dvd-fi lm-i-media-center/ og det virkede sådan set også, så fik jeg ryddet lidt op i min samling igår, pakket nogen flere film ud som jeg havde liggende som IMG/ISO filer, og så tilføjede jeg billeder af de forskellige DVD film og gav dem navnet Folder.jpg Så ville jeg se en film idag, og nu skriver den så: Dvd-fejl, Windows Media Center kan ikke afspille denne dvd. Genstart Windows Media Center, og indsæt dvd'en igen. Og det virker selvfølgelig ikke at genstarte. Hvad kan der være galt nu??? Redigeret af mortenr81 - 03-Februar-2009 kl. 13:23 |
|||
Mvh. Morten
|
|||
![]() |
|||
mortenr81 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
||
Windows media player vil heller ikke afspille dem, og skriver i øvrigt: Windows Media Player kan ikke afspille denne dvd, fordi den ikke tillader afspilning i dit geografiske område. Du skal bruge en disk, der er beregnet til dit geografiske område.
|
|||
Mvh. Morten
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
jeg tror jeg har samme problem. Jeg har rippet alle mine film, og pludselig er de væk fra mit media center. Det pudsige er dog, at det er kun film der ligger på min NAS, alle film der ligger på en lokal HD i mediacenteret, de virker fint.
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Prøv at smide Anydvd på....
|
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Næ, jeg valgte ganske enkelt at droppe MCE, eller dvs. delvist droppe det og smide Mymovies på istedet for. Der funger det hele helt perfekt. Men for at lige vende tilbage, så må der være noget som MS har ændret et sted, for jeg ved det har virket. Jeg rodede lidt mere med det igår, og ganske som jeg skrev, så kan jeg godt afspille mine DVD film, (rippet) når de ligger på den lokale disk. Men når de ligger på min NAS, som er mountet korrekt og hele tiden har virket, så finder MCE slet ingen film mere. Jeg aner ikke hvornår denne ændring er sket, synes ikke jeg kan se den ud af opdateringerne. |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
hmhm...
Prøv at stille dig på et eller andet drev i roden på et drev i en CMD prompt og skriv:
hvor DVDfolder bliver navnet på en folder med direkte link til et share på din NAS(med UNC navnet NAS og en folder herunder ved navn "SOMEDVDSHARE") Så vil du få en link-som-folder til din nas´s dvdshare.... Windows vil tro at der er tale om en lokal folder...Se da om det virker... Redigeret af Patriarken - 04-Februar-2009 kl. 13:42 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg kan sagtens se dem i Media Center, men den vil ikke afspille dem, og det vil den heller ikke i Media Player, det har dog virket her den anden dag.. så det er meget underligt.
|
|||
Mvh. Morten
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg mapper mine NAS drev via netuse pt som startes via en bat fil, når windows starter op. Er ikke helt sikker på om mklink vil være meget anderledes.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mjae, ved jeg heller ikke....Men jeg bruger selv mlink til mange finurlige ting...Blandt andet at recorde direkte til WHS det skaber umiddelbart ikke de samme problemer som når jeg direkte bruger et UNC share... Jeg tror at der er tale om et DRM problem eller et regionskode problem eller en kombination af disse....Derfor foreslår jeg Anydvd, hvilket i hvert fald vil fjerne sidstnævnte, og samtidig i nogen omfang eleminere playback/rettighedsrelaterede problemer(på driverniveau) Desuden findes der en gratis trial... |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det her er den præcise måde jeg gør det på. Og som nævnt, så har det virke, og det vikrede også efter jgeg fik løst det problemer med tvpack jeg havde i forrige uge. Jeg har intet rørt siden, og det er derfor det undre mig det ikke virker mere. net use y: \\kimnas2\film\FullDisc /user:xxxxx xxxxxx Ovenstående giver mig et netværksdrev med drevbogstav Y og direkte adgang til Fulldisc mappen. MCE kan sagtens se mappen, når jeg forsøger at tilføje film, men den finder ingen undermapper eller folder.jpg filer, selvom alle mine film er rippet i deres egen selvstændige mappe. Og endnu engang. Det virkede sidst jeg sad ved media centeret og rodet med det der tvpack problem. Det virkede også da jeg fik ordne det. Så jeg tror Windovs (Vista) har lavet een eller anden form for ændring sidenhen.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |