|
Kan pludselig ikke modtage Boxer-kanaler på MUX6 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Michael B.N. ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2015 kl. 19:55 |
Da jeg i dag tændte for min modtagerboks fra Boxer, var der besked om, der var nye kanaler. Belært af erfaring forsvinder den besked ikke, før jeg har lavet en kanalsøgning, så det gjorde jeg. Efterfølgende kunne jeg se, jeg havde mistet nogle kanaler, hvilket jo ikke lige var meningen!
Ved hjælp af Boxers kanaloversigt ( www.boxertv.dk/teknisk-support/daekning/sendemaster-og-frekvenser ) fandt jeg ud af, det er alle kanaler i MUX6, der er væk, mens alle de andre er der endnu. De kanaler, der nu er væk, har været modtaget fint til i går, og på trods af flere kanalsøgninger og også manuelle søgninger kun på kanal 36 (hvor MUX6 udsendes på Hadsten-senderen), kommer kanalerne ikke igen. Hvad kan jeg gøre? Som sagt har det virket fint indtil kanalsøgningen i dag. Jeg kan ikke sige med sikkerhed, hvornår jeg lige har set en af kanalerne i MUX6, men de har i hvert fald virket indtil for nylig, og der er intet lavet om, hvad angår antenne, kabler eller andet. Når jeg på modtagerboksen får vist signalstyrken på forskellige kanaler i de forskellige MUX, ser det også fint nok ud.
|
|
![]() |
|
willie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er helt ny på DVB-T(2) fronten.
Jeg skulle i går starte boksen (Denver DVB-T2 DMB105HD) op, og troede jeg bare lige hurtigt kunne få boksen til at søge efter alle de gratis kanaler. I stedet fandt den kun Bokser info og en masse andre kanaler, som Bokser udsender (men dem kan jeg selvfølgelig ikke se). Så er problemet det samme som tråden er startet med? Og burde det ikke bare være ret enkelt, at se de gratis kanaler? Og hvad gør jeg forkert?
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Ind i mellem forsvinder der også nogle kanaler hos mig.
Ved ikke lige hvorfor. Jeg kan modtage fra to sendere og pludselig er tv2 skiftet til en anden region. Dagen efter er alt normalt igen. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ligger lige til højrebenet, de "Boxer" med signalerne :-O
|
|
![]() |
|
willie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 2 |
Jeg har så igen her til aften forsøgt, at få de gratis kanaler ind på boksen, men det virker stadigvæk ikke.
Så hvordan får dem indstillet? Skal jeg ikke bare lade boksen søge automatisk og så finder den selv de gratis kanaler? |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
Indendørs antenne, gammel udendørs eller ??? Hvis det er fra gammelt udendørs antenneanlæg kan der være filtre der skal fjernes. Mvh. JørgenT |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |