recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Popcorn Hour afspille blu-ray film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan Popcorn Hour afspille blu-ray film?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan Popcorn Hour afspille blu-ray film?
    Sendt: 08-Januar-2009 kl. 19:15
Nej.
Den skal "skilles" ad og gemmes som bla. *.ts fil

Redigeret af Hansemand - 08-Januar-2009 kl. 19:17
Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 19:27
PHA afspiller blu-ray og hd-dvd matriale  perfekt hos mig når de først er gjort "klar". Det er ikke noget problem at konvertere og div. programmer til arbejdet er gratis. Det værste er subtitles som kan ta lidt tid hvis ikke der kan downloades fra nettet.
Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 19:47
Nej, der ikke noget kvalitetstab men jeg udtrykte mig forkert angående konvertering. Man hiver video/lyd og subtitles ud hver for sig og samler dem igen i et andet format som PHA kan håndtere. Subtitles skal dog helst være i srt format og hedde det samme som video/lyd filen. Lyden skal måske konverteres afhængig af lydformat på blu-ray.  
Mvh Hansemand
Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 08:37

Kan PHA ikk afspille iso filer??

Det må da være muligt at lave en isofil som backup af blu-ray ligesom dvd??

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 10:54

Nej - en ISO fil er ikke en video fil - det er et image format, et image af noget - det har intet med video afspilning at gøre som sådan, og det er kun understøttet i forbindelse med DVD afspilning fordi selve dvd-strukturen man lægger ind i ISO filen er understøttet.

PHA understøtter ikke afspilning af an Blu-Ray struktur eller de særlige java funktioner osv. der findes i en sådan - det ændrer sig ikke af at man pakker strukturen ind i en anden fil uanset om dette format er ISO, word eller noget andet.

At kunne "afspille" ISO betyder blot at afspilleren kan se indeni ISO filen, og afspille det der er indeni somom ISO indpakningen ikke var der - men hvis det der er indeni er noget afspilleren ikke forstår så vil den stadig ikke kunne afspille det.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2008
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 20:21
hmm .mkv er da en container, hvilket vil sige den indeholder noget, eksempelvis bluray
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 20:46

nej en mkv indeholder ikke "bluray" - mkv har intet med bluray at gøre og en mkv kan ikke indeholde "bluray"

en mkv er en enkeltfils video container der indeholder et videospor eks. i h264 format (men kan også være andre video formater) og et audiospor eks. i AC3 format (men kan også være andre audioformater). På samme måde som .avi og .mpg og lignende

Dette video spor og audio spor kan komme fra hvad som helst. Det kan være video og audio der kommer fra HDTV, fra et Videokamera, fra en DVD der er blevet reenkodet - eller hvad somhelst andet du kan forestille dig. Det kan også være noget video og audio der er pillet ud af en bluray - men det er ikke bluray der er inde i .mkv filen.

En Bluray er ikke en container - det er en hel speciel sammensætning af flere filer der tilsammen danner en struktur - ligesom en DVD struktur består af en folder der skal hedde video_ts og i denne folder skal der ligge en eller flere .vob filer der indeholder video og audio samt en eller flere .ifo filer der indeholder information om hvad der er i .vob filerne. En bluray er en bestemt struktur, en bestemt sammensætning af bestemte filer i nogle bestemte foldere. Bluray strukturen indeholder udover menu og andet bla. også filer i .m2ts containere der indeholder video og audio spor som kan være h264 eller vc1 og audio der kan være ac3 eller dts - eksempelvis. Ligeså snart noget pilles ud af denne struktur så er det ikke længere bluray. 

Denne særlige struktur der udgør en Bluray, kan ikke afspilles af en PCH - selvom en PCH godt kan afspille selve videoen og audioen hvis denne pilles ud af bluray strukturen og afspilles fra eks. en .m2ts fil eller en .mkv fil.

PS: Derudover så er BluRay også navnet på et medieformat - altså det fysiske format, skiverne, som strukturen brændes på.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 20:50

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Kan en Popcorn Hour, TViX eller en tredje af disse enheder afspille blu-ray film der er rippet ind på harddisken? Her tænker jeg på blu-ray film der ikke på nogen måde er pakket eller ændret noget ved, kan en Popcorn Hour afspille dem lige så godt som fx en PS3?

Til TViX 6500/7000 findes der pt. en beta firmware som kan afspille en Blu-ray/AVCHD struktur.

Men jeg forventer lidt kvaler med film der har høje bitrater streamet over netværk. Lokalt er jeg ikke i tvivl om at de nok skal få det til at fungere.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Til TViX 6500/7000 findes der pt. en beta firmware som kan afspille en Blu-ray/AVCHD struktur.

Ja - det har jeg hørt - så det er selvfølgelig kun et spørgsmål om tid før det også kommer til PCH'en.

Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Marts-2006
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:13

Kan en Popcorn Hour, TViX eller en tredje af disse enheder afspille blu-ray film der er rippet ind på harddisken? Her tænker jeg på blu-ray film der ikke på nogen måde er pakket eller ændret noget ved, kan en Popcorn Hour afspille dem lige så godt som fx en PS3?

Men jeg forventer lidt kvaler med film der har høje bitrater streamet over netværk. Lokalt er jeg ikke i tvivl om at de nok skal få det til at fungere.

Jeg har testet denne beta firmware og afspilning af BD filstruktur virker glimrende. Jeg har testet med ca. 10 blu rays og alle har virket glimrende.
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Focal 4xSib, 1xSib XL, Cub 2
TviX HD M-6500A + PCH C-200
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 18:33
Samme update kommer ved til WD HD osse ikke...
+100HD Film
Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af koxxxx koxxxx skrev:

Jeg har testet denne beta firmware og afspilning af BD filstruktur virker glimrende. Jeg har testet med ca. 10 blu rays og alle har virket glimrende.

Nu ved jeg ikk hvordan det fungere på PHA eller twix, men på pc kan man have en iso-fil af en dvd og når man starter den, kommer dvd menuen frem, ligesom når den sættes i en dvd afspiller.

Kan man gøre det men den firmware opdatering til bluray?? og virker det allerede nu med dvd??
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu