recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Popcorn Hour afspille blu-ray film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan Popcorn Hour afspille blu-ray film?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

Nu ved jeg ikk hvordan det fungere på PHA eller twix, men på pc kan man have en iso-fil af en dvd og når man starter den, kommer dvd menuen frem, ligesom når den sættes i en dvd afspiller.

Kan man gøre det men den firmware opdatering til bluray?? og virker det allerede nu med dvd??

På DVD siden er der intet problem i at genskabe den funktionalitet som du kender fra DVD afspillere, også selvom afspilning sker fra et ISO image på en harddisk eller en VIDEO_TS folder. Det er relativt begrænset hvad der kan laves i en DVD menu, og software udviklerne har haft 12-13 år til at studere specifikationerne (eller reverse engineere dem, hvis de ikke er offentligt tilgængeligt).

BD er en anden sag... det er et nyere format og der er mange mange flere muligheder for animation/fancy stuff i en BD menu. Det er ikke noget som man lige gør fra den ene dag til den anden og det koster $$$ at lave.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af nunbaggi nunbaggi skrev:

Nu ved jeg ikk hvordan det fungere på PHA eller twix, men på pc kan man have en iso-fil af en dvd og når man starter den, kommer dvd menuen frem, ligesom når den sættes i en dvd afspiller.

Kan man gøre det men den firmware opdatering til bluray?? og virker det allerede nu med dvd??

BD er en anden sag... det er et nyere format og der er mange mange flere muligheder for animation/fancy stuff i en BD menu. Det er ikke noget som man lige gør fra den ene dag til den anden og det koster $$$ at lave.

Skulle vist være noget med rettigheder.

Men det er dog muligt at få en "TViX Menu" frem, hvor man så har adgang til ekstramateriale og andet som ligger på BD'en
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Focal 4xSib, 1xSib XL, Cub 2
TviX HD M-6500A + PCH C-200
Til top
Niki W Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-November-2008
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 19:13

Vil det sige at hvis jeg smider et blu-ray drev efter en pch, så kan man oz se film direkte?

Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Niki W Niki W skrev:

Vil det sige at hvis jeg smider et blu-ray drev efter en pch, så kan man oz se film direkte?

Nej/Ja. kun ikke kodede dvd som kan afspilles fra et blu-ray drev.
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu