recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan PS3 ønsker om TV-optagelse m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan PS3 ønsker om TV-optagelse m.m.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan PS3 ønsker om TV-optagelse m.m.
    Sendt: 06-Juni-2008 kl. 19:48

Hej...

Jeg overvejer evt. indkøb af en PS3 e.l. Jeg skal ikke spille det store, men vil gerne bruge den til bl.a. at optage tv-udsendelser m.m. Hvis det er muligt?

Jeg læste i en tråd herinde, at der kommer en ny version til efteråret, men kan det evt. anbefales at købe en allerede nu og kan man så opgradere den til efteråret, så den er fuld på højde med den kommende.

Og hvilken version skal man købe 40GB eller 60GB versionen. Og er der noget man skal købe med som ekstra-udstyr med det samme. Og er 60GB udgaven ligeså nem at opgradere med større Harddisk som 40GB-versionen.

Og hvad er fordelen ved PS3 istedet for Xbox. Der skal IKKE startes en religionskrig

Eller skal jeg istedet gå efter et MCE-system (PC). Jeg har allerede fungerende netværk i huset, både kablet og trådløst.

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hej...

Jeg overvejer evt. indkøb af en PS3 e.l. Jeg skal ikke spille det store, men vil gerne bruge den til bl.a. at optage tv-udsendelser m.m. Hvis det er muligt?

Jeg læste i en tråd herinde, at der kommer en ny version til efteråret, men kan det evt. anbefales at købe en allerede nu og kan man så opgradere den til efteråret, så den er fuld på højde med den kommende.

Der kommer en USB dims der kan alt sammen - så det er alle modellerne det kan det - men det er kun DVB-T den understøtter

Og hvilken version skal man købe 40GB eller 60GB versionen. Og er der noget man skal købe med som ekstra-udstyr med det samme. Og er 60GB udgaven ligeså nem at opgradere med større Harddisk som 40GB-versionen.

Den eneste forskel der er på de to modeller er hardiskstørrelsen, antal usb porte og PS2 emulering - der er mange tråde om det.

Og hvad er fordelen ved PS3 istedet for Xbox. Der skal IKKE startes en religionskrig

Eller skal jeg istedet gå efter et MCE-system (PC). Jeg har allerede fungerende netværk i huset, både kablet og trådløst.

PS3'en kan mange ting men den er endnu ikke et 100% MCE system.

Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 22:18

Du kan kun købe 40 GB modellen nu hvis du da vil købe en ny. Den gamle model var på 60 GB men som sagt bliver den ikke lavet mere.

Angående nye modeller, så er der ikke noget fast, der findes en 80 GB model, men den kan ikke købes i DK. Om den kommer til DK, og i givet fald hvornår er der ikke nogen der ved på nuværende tidspunkt.

Foskellen på de forskelige modeller er primært, at 40 GB versionen kun kan afspille PS3 og PS1 spil. Hvorimod de andre modeller kan også afspille PS2 spil. Men da du nævner du ikke er den helt store spiller, har det måske ikke så stor betydning for dig. Til 40 GB versionens fordel kan nævnes at den larmer mindre end de andre, og den bruger heller ikke så meget strøm.

Angående PS3 Vs Xbox

Fordele ved PS3

Den larmer ikke (40GB), du kan stort set ikke høre den er tændt. Den kan afspille Blu-ray film. Den er mere åben designet, du kan feks installere andre operativ systemer Linux og lign. Det er nemmere at skifte hardisken.

Fordelen ved Xbox

Den har været længere tid på markedet, så der er langt flere spil til den.

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2008 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Du kan kun købe 40 GB modellen nu hvis du da vil købe en ny. Den gamle model var på 60 GB men som sagt bliver den ikke lavet mere.

Hvis man falder over et en 60GB udgave, skal man så købe den istedet for 40GB. Og det med støjen - er den (60GB) så meget mere larmende end 40GB-udgaven.

Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Fordele ved PS3

Den larmer ikke (40GB), du kan stort set ikke høre den er tændt. Den kan afspille Blu-ray film. Den er mere åben designet, du kan feks installere andre operativ systemer Linux og lign. Det er nemmere at skifte hardisken.

Linux-styre-systemet kan også installeres på 60GB-udgaven eller...

Og angående HD-udskiftning - Er det rimelig ukompliceret på begge modeller. Uanset om det er 40GB  eller 60GB.

Og er de DIVX-kompatible og kan de uden problemer linkes op til netværkets øvrige enheder?

Og hvad bruger I den Jeres maskine til, udover at spille...

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2008 kl. 19:23

Forskellen på 40 GB vs 60 GB er.

60 GB kan afspille PS2 spil, og den har 4 USB porte, den bruger mere strøm, og larmer lidt mere end 40 GB.

40 GB Kan ikke afspille PS2 spil, har kun 2 USB porte ( du kan købe en fordeler så du kan godt få flere hvis du har brug for det.) og som sagt kan man næsten ikke høre den er tændt.

Ellers er de ens. Det tager 5 minutter at skifte harddisken, og Linux kan køres på begge maskiner.

Den primære grund til at foretrække en 60 GB vil klart være hvis man ønsker at afspille PS2 spil, ellers er der overhovedet ingen grund til at have den, fremfor 40 GB.

Ja de er DIVX kompatible, og kan forholdsvis nemt tilsluttes til PC ( Der er nogen routere der kan drille, men det er noget med router og ikke PS3 at gøre)

Jeg bruger mest min til spil, og streame film / Musik fra PC.

Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2008 kl. 21:16
60gb kan også afspille SACD!
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300
Til top