|
Kan receiveren overhovedet bruges |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-November-2013 kl. 23:36 |
Jeg har langt om længe fået medhold i en klagesag og får derfor byttet mit BDS570 system ud med et 580 system..
I al den mellemtid er jeg nok mere eller mindre kommet frem til at jeg mest af alt ville have en seperat receiver, men udfra mit klagepunkt (dengang) har jeg fået hvad jeg gjorde krav på. MEN, når jeg så læser spec´s op den lille kompakte svend skriver Harman Kardon følgende: BDS 580 Audio Section Frequency response @1W 20hz – 20khz, ±0.5dB Slew rate 40v/ųsec continuous average power, stereo mode 65 Watts per channel, 20hz – 20khz, @ <1% ThD, both channels driven into 6 ohms Input sensitivity/impedance (line inputs) 250mv/> 10kΩ Signal-to-noise ratio (IhF-A) –90 dB General power requirement 100 – 240 v Ac, 50/60hz power consumption (BDS 580 120 W maximum; <0.5W standby Jeg er på brugt markedet for at finde Zensor et som har følgende frekvens spektre:
Redigeret af Bromberg5 - 23-November-2013 kl. 23:37 |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja både og, men har ingen praktisk betydning for dig eftersom du højest kan høre omkring de 18.000hz.
![]() |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
hmm ok. Men hvorfor går zensor eksempelvis å op i 26.5??. Hvad giver det udslag i?
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Eftersigende skulle det være for at afspille overtone som ligger i materialet. Om det fungerer i praksis har jeg svært ved at se. Mine XTZ'er går vidst op til 40.000hz, men har ikke kunne "høre" i større lag i musikken end ved andre gode højtalere som "kun" går op til 20.000hz.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Og jeg har på et tidspunkt fået oplyst, at man kan "Fornemme" de høje frekvenser, som man reelt - f.eks. ved en frekvenstest ikke kan høre. Men det skal jeg ikke gøre mig klog på.
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Det af hensyn til din hund så den kan rocke med...
![]() |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Din bds 580 skal nok overstige 20.000hz, de spec. viser bare at frekvensgangen fra 20-20.000hz ikke afviger mere end +/- 0,5 db. Dette er megrt bedre end de 3db som dine højttalere er opgivet med!
Dine højttalere kunne jo faktis være -2,5db allerede ved 18.000hz og overholde spec. Redigeret af Notfast - 24-November-2013 kl. 12:41 |
|
.....
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19845 |
Må jeg være grov? Nå, fu.. det, det er jeg alligevel...... Det er nogle tal du slet ikke skal bekymre dig om. Klaus |
|
![]() |
|
Hehe hundene er daffet af ved den mindste rumlen;).
Notfast, det lyder godt - Bare for at kunne sige det til mig selv:). KlausDM, hvorfor ikke? Fordi jeg ikke kan høre det alligevel eller pga kvaliteten ikke er dertil alligevel?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19845 |
Fordi du har ikke en ærlig cance for at checke om tallene er rigtige og at det lyttemæssigt er tilnærmelsesvis lige meget. Den der forstærkercomboting du har/får er klart det svageste led i din opsætning.
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |