recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan TFT skærm på HTPC bruges til noget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan TFT skærm på HTPC bruges til noget?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sarchasmo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan TFT skærm på HTPC bruges til noget?
    Sendt: 08-April-2007 kl. 23:51

Hej!

Jeg skal til at bygge mit første HTPC, og det er noget mere udfordrende end forventet

I første omgang har jeg forelsket mig i Origen AEs S21T (og også X15e og Zalman HD160XT og alle de andre tilsvarende kabinetter).

Men konen bliver ved med at spørge om, hvad den indbyggede TFT egentlig kan bruges til?

Jeg har fundet ud af følgende:

1. Man kan bruge sin HTPC uden at tænde fjernsynet.

2. Man kan bruge HTPC'en, mens der f.eks. ses fjernsyn uden at afbryde (men kan man se en 7" skærm på 3-5 m afstand?). Egentlig kan man vel også bare bruge remote desktop fra en anden maskine?

3. Man kan vise forskellige widgets/gadgets på den (her)

Og så kræver det (ihvertfald Origen AEs måde at gøre det på) to grafikkort

Noget input?

Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:59
Jeg har set på nogen HTPC'ere, at man på det lille TFT-display evt. kan se hvilken musik eller radiokanal man hører. Egentlig meget praktisk, så man ikke behøver at tænde fjernsynet for at navigere sig frem til "Kvinde min" med Kim Larsen
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 07:53
Der er en tråd der beskæftiger sig med HTPC kabinetter herinde. På den kan du se et zalman hd160xt og gengivelsen af MCE på den lille 7" skærm.
Det siger mig at man kan betjene sin HTPC uden at have forbindelse til fjernsynet, den lille skærm må derfor være forbundet til grafikkortet, måske via vga udgang? Det må man lige checke ud. Man bliver nok nødt til at være ret tæt på. Men motion er ikke af det dårlige.

Prisen er jo unægtelig lidt pebret, men kabinettet er også ret flot. Over 4200.- . Men en 7" skærm er også en pebret sag.

Ken_T

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 08:43
Hejsa

Så skal man også lige være opmærksom på skærmens formåen....Den skal helst kunne køre samme opløsning som "hovedskærmen" så man kan bruge clone.....Ellers skal man skifte Display og Refreshrates via VBS/Bat/Hotkeys osv hele tiden...
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 09:04
hd160XT

Screen Size : 7" Wide LCD
Screen Ratio : 15:9
Maximum Resolution : 1024 x 768
Screen Output : RGB Output
Power Input : 12V DC
Touch Screen
ZPD (Zero Pixel Defect) LCD
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 09:25
mmmmhmmm

So much for 720p / 1080i. Så skal du automatisere skærm skift åbne/lukke MCE eller anden frontend....

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 09:29

Jeg har tidligere været stor tilhænger af skærm indbygget i kabinettet - men er gået væk fra den løsning. Sidst vi diskuterede det var der det problem at (hvis man kører Windows) at den indbyggede skærm skulle køre samme opløsning som ens fjernsyn - hvis man ellser vil have en normal desktop. Det er ikke muligt for Windows at køre 2 forskellige desktops med 2 forskellige opløsninger (ret mig endeligt hvis det er lavet om siden...)

Jeg er mere gået over til løsningen med at have det hele på ens remote. Harmony har lavet en eller man kan køre PDA med WiFi og derigennem styre ens HTPC når man har sat højtalere op ude på terrassen og gerne vil skifte nummer uden at skulle gå indenfor

Men jeg er helt enig i at det er nogle fede kabinetter - det giver et "high-tech" look...

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 13:15
Origen AE har lanceret en ny model med indbygget skærm.

Denne gang en 12.1" WS touch skærm.
Den har 1280x800 native resolution, og mulighed for at køre 1920x1080.

Den ser ret cool ud, men det kan nu stadig godt være at en sådan skærm mest er "showoff".
(og 6500kr for et kabinet ud strømforsyning er da også en slat. Så er der da råd til et godt kabinet + en ekstern 12" skærm med touch, som så kunne hænge på en væg istedet.)

Men det burde da være muligt at køre clone, men de opløsningsspecs.

Selve implementeringen ser også umiddelbart ganske cool ud, men ved nærmere eftertanke, kan det måske godt virke lidt sært med USB, Firewire, kortlæser og minijack stik bag ved skærmen.
Bruger man det meget skal skærmen jo sidde i "nedsænket" position ret ofte.
Men en lækker fladskærm, hængende over en stilrent møbel, hvorpå der kun står et mediacenter i dette kabinet kunen nu se meget cool ud.
http://www.origenae.com/en/htpc_s21t.htm

Men er sådan en intern skærm nem at slå til og fra, for jeg kunne da godt tænke på mange situationer, hvor sådan en lysende skærm kunne være til irritation.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 13:29

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hejsa

Så skal man også lige være opmærksom på skærmens formåen....Den skal helst kunne køre samme opløsning som "hovedskærmen" så man kan bruge clone.....Ellers skal man skifte Display og Refreshrates via VBS/Bat/Hotkeys osv hele tiden...

Alle nye grafikkort kan køre med 2 skærme i forskellig opløsning (også ved clone) så det burde ikke være noget problem.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 13:47

Ved dualview er 2 forskellige opløsninger ganske normalt.

Men clone?? Er du sikker bibihest?

Til top
janLOOK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 19:07
hvordan gør du det bibihest ??

system: Windows Vista
LCD TV: Sharp XD46" der køre 1080p
kabinet: silverstone la scala 18 der køre 640 x 480
Grafik kort MSI NX7950-gt

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hejsa

Alle nye grafikkort kan køre med 2 skærme i forskellig opløsning (også ved clone) så det burde ikke være noget problem.

Del venligst dit hardware og erfaringer med os......Jeg er 99% sikker på at du ikke ved hvad du taler om ....med mindre vi taler Panscan

Redigeret af Patriarken - 10-April-2007 kl. 16:04
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu