recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan tilt på vægbeslag hjælpe på genskin?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan tilt på vægbeslag hjælpe på genskin?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan tilt på vægbeslag hjælpe på genskin?
    Sendt: 16-Maj-2007 kl. 19:49

Hej!

Har bestilt et Panasonix TH-PX70 via fælleskøbet. Er dog en lille smule nervøs for genskin, da vi har en væg næsten kun bestående af vinduer mod syd - lige overfor den væg hvor tv'et skal hænge.

Nu overvejer jeg, om det kan betale sig at investere i en væg-holder, hvor man kan tilte skærmen fx 15 grader op/ned og højre/venstre. Altså så man kan vende "vinklen" lidt væk fra genskinnet og på den måde ungå nogl af "problemerne"..
- Har nogle af jer haft erfaring med dette - eller er der ikke noget at hente på den konto..??

På forhånd mange tak!
MVH Christian

Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/
Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 19:51

Eksempler:

http://www.geco.dk/product.asp?product=70&sub=9&page =1

http://www.geco.dk/product.asp?product=597&sub=9&pag e=1

- hvor sidstnævnte dog nok ikke kan bære tv'et. Men måske noget lignende.

Venlig hilsen Sørensen

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Hej!

Har bestilt et Panasonix TH-PX70 via fælleskøbet. Er dog en lille smule nervøs for genskin, da vi har en væg næsten kun bestående af vinduer mod syd - lige overfor den væg hvor tv'et skal hænge.

Nu overvejer jeg, om det kan betale sig at investere i en væg-holder, hvor man kan tilte skærmen fx 15 grader op/ned og højre/venstre. Altså så man kan vende "vinklen" lidt væk fra genskinnet og på den måde ungå nogl af "problemerne"..
- Har nogle af jer haft erfaring med dette - eller er der ikke noget at hente på den konto..??

På forhånd mange tak!
MVH Christian

det vil jeg sige ja til, det er dog efter min mening en fordel at det er en af dem med en lang arm (som derfor kan vinkles mere flexibelt) som bla er beskrevet i denne tråd sms flatscreen vægbeslag, vær opmærksom på at du skal gå efter den store af dem.. er det 37" skærmen du har kan det lille beslag tilpasses men det er osse beskrevet i tråden.. det har jeg selv gjort.

Redigeret af rhsin - 16-Maj-2007 kl. 21:33
Mvh

René
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 07:31

Hej!

Tror ikke at det hjælper en disse......ikke de steder hvor jeg selv har oplevet sådan en "led" arm.

Hvis du er "overfølsom" over for genskin,tror jeg du skal over i et "lcd kompromis".....desværre.

Men det finder du jo ud af når du får skærmen(om du kan leve med det eller ej),eller om det er så stort et problem så du vil ofre den gode billedkvalitet for at få genskinnet væk?

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Tror ikke at det hjælper en disse......ikke de steder hvor jeg selv har oplevet sådan en "led" arm.

Hvis du er "overfølsom" over for genskin,tror jeg du skal over i et "lcd kompromis".....desværre.

Men det finder du jo ud af når du får skærmen(om du kan leve med det eller ej),eller om det er så stort et problem så du vil ofre den gode billedkvalitet for at få genskinnet væk?

lrev

well nu har jeg en skærm fastmonteret i min stue og en på vægbeslag som kan drejes og vinkles i mit soveværelse.. hvor jeg har en dobbeltdør.. min stue er en hel "væg" af glas, og der syntes jeg med genskin at jeg nogengange om sommeren placerer mig anderledes for at undgå at sidde og kigge direkte i meget skarpt lys, og her har jeg oplevet at i soveværelset kan jeg dreje skærmen bare lidt så får jeg flyttet skyggen så den ikke generer mig.. dvs istedet for jeg flytter på mig selv så flytter jeg lidt på skærmen... da det jo typisk er i nogle faste situationer og tidspunkter hvor lyset kan genere er det derfor ret let at finde en position som egentligt kan holde hele tiden... ikke fordi jeg syntes det med genskin er et voldsomt problem når man kigger over et helt års tvkiggeri, men der er dage på året hvor jeg godt kunne ønske mig jeg kunne dreje min plasma i stuen.. fremfor at skulle flytte mig selv.. men det er mest af dovenskab

Og her er det ikke vinklen jeg får mest ud af, det er mere jeg kan dreje skærmen lidt i forhold til hvor refleksen ses på skærmen så det kommer væk fra synsfeltet

Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2007 kl. 20:45

Ja det vil hjælpe at kippe TV'et. Jeg havde det på mit 427XD (det var en skygge model så jeg har det ikke mere) for at undgå at have genskin fra lamper, det hjalp. Jeg brugte også et vægbeslag med en arm på, hvilket gjorde det nemmere at komme til tilslutningerne på bagsiden.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
xirb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 09:05

Tak for alle jeres svar! Jamen så må jeg have et beslag, der kan tiltes.

• Her er et lidt sværre spørgsmål: Er det nok at det lige kan "tiltes"/vippes - eller skal det også kunne drejes før det hjælper?

Tænker på, om fx et næsten fast beslag med 15 grader op ned er nok (a la dette Ionic Synchro) - eller man skal helt op i de "grove" vinkler (fx a la dette Vogels EFW6345 )?
    (Vil sikkert gerne købe en model som Geco har, med mindre det her SMS-beslag er alle andres MEGET overlegent?  )
  • Jeg kan se, at selve beslagene giver mulighed for at dreje skærmen fx 80-90 grader - men ved I, om det lader sig gøre i praksis med en 42" skærm på ca ? Støder skærmkanten ikke end i væggen, før de 90 grader opnåes??

Mange tak igen!

Venlig hilsen Sørensen

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Tak for alle jeres svar! Jamen så må jeg have et beslag, der kan tiltes.

• Her er et lidt sværre spørgsmål: Er det nok at det lige kan "tiltes"/vippes - eller skal det også kunne drejes før det hjælper?

Det kommer jo nok også an på hvor højt du sætter skærmen, så jeg ville nok lissåmeget gå efter at det kan drejes.

Tænker på, om fx et næsten fast beslag med 15 grader op ned er nok (a la dette Ionic Synchro) - eller man skal helt op i de "grove" vinkler (fx a la dette Vogels EFW6345 )?
(Vil sikkert gerne købe en model som Geco har, med mindre det her SMS-beslag er alle andres MEGET overlegent?  )

• Jeg kan se, at selve beslagene giver mulighed for at dreje skærmen fx 80-90 grader - men ved I, om det lader sig gøre i praksis med en 42" skærm på ca ? Støder skærmkanten ikke end i væggen, før de 90 grader opnåes??

På det store beslag fra sms kan du trække skærmen hele 70cm udfra væggen og da det er monteret på midten vil det derfor ikke være et problem selv hvis du drejer skærmen rigtigt meget at det støder på væggen, hvis du kigger på billedet kan du se at armen også kan "knække" på midten så det betyder at du har en meget fleksibel indstilling af skærmens placering både til højre og venstre men også udfra væggen vinkel etc. så det kan jeg ihvertfald godt anbefale... syntes jeg havde læst om en der havde fundet det billigere et sted på nettet, hvis ikke du har en god aftale i hfk.  

Mange tak igen!

Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 11:00