|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
duppe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() Sendt: 27-Juni-2008 kl. 11:56 |
Hej har et setup med et vista mediacenter i stuen, der er koblet på selectorboks, og har al musik/billeder liggende. Har endvidere 2 pcére vista ultimate og vista home m/mediacenter - jeg vil gerne have disse på pcére til at delvist fungere som mediacenter extender (der er ikke antennekabel hvor de står). Men når jeg prøver at lave dem til extender, beder den om en 8 cifret kode der skal stå et eller andet sted???? Er der nogen der har erfaringer her? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det er ikke muligt at lave et andet Media Center om til en Extender, desværre. Det er en tåbelig begrænsning som Microsoft har indbygget i deres licens for Media Centre/Extendere.
|
|
![]() |
|
duppe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
Hej igen er der andre programmer der kan lege "extender" til mediacenteret?!? undskyld hvis mit spørgsmål er lidt dumt |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Ikke hvad jeg kender til.
|
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Jeg har rodet en del med det, da jeg havde samme ønske om at få en ekstra PC til at fungere som extender. Som kandersen nævner er det en dum begrænsning MS har lavet, men det kan altså ikke lade sig gøre. Du kan få noget af funktionaliteten ved at dele din Recorded TV mappe på dit mediacenter og så tilføje det under watched folders på den PC du vil have til at være "extender". Så kan du se de optagede programmer på den anden PC. Du kan dog ikke se live TV, starte optagelser osv. Du kan evt. forsøge dig med webguide som giver dig adgang til de fleste MCE funktioner via et web-interface. En anden mulighed er at skifte fra Vista MCE til at bruge Mediaportal. Jeg mener den har mulighed for at køre sin TV engine i en client/server konfiguration, hvor man har mulighed for at tilgå serverens tuner fra andre PCere. /Peter |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
HDTVtom ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Jeg kører netop med mediaportal, hvor jeg har en tv server og extender/client ved hvert tv. Alt hvad jeg har på mit mediacenter i stuen kan jeg også se andre steder. Det er dog lidt bøvlet da man skal bruge en pc ved hvert tv, men det fungere da.
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Webguide incl. i øvrigt et plug-in til MCE så du kan manøvrere interfacet med din remote. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej
tusind tak for jeres svar. Som løsning har jeg nu købt en usb, dvb-t antenne, så er der da et par kanaler + der er deling på det optaget tv fra det oprindelige mediacenter |
|
![]() |
|
kolmorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Sydney Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Hej Er det mig der husker helt galt, men er der ikke et menupunkt i MCE der hedder extender?!? Eller det kun i den nye Fiji udgave?!? Mindes ihvertfald at have set det menupunkt på min computer hvor jeg har installeret Fiji opdateringen. Redigeret af kolmorgen - 01-Juli-2008 kl. 09:49 |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, det eksistere også uden Fiji opdateringen. Det bruges til at "administrerer" dine Extenderer, som er koblet til din MCE. Er der ingen koblet til, så er listen tom.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jo, der er et punkt for man kan oprette extender, men så beder den om en 8-ciret kode, og den kan jeg ikke finde?? |
|
![]() |
|
Christian_S ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() |
når jeg prøver at dele min Recorde TV directory fra min VMC PC med min Vista Ultimate laptop kan jeg stadig ikke se Recorded TV via laptop i VMC. Det er som om hele TV delen mangler fordi at jeg ikke har TV kort på min laptop - er det rigtigt. Ville være meget fedt hvis jeg kunne se min recorded TV på min laptop af og til.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |