|
Kan Win7 Mediecenter virkeligt ikke vise helt sort |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Januar-2013 kl. 20:52 |
Er der andre end mig der har lagt mærke til at Windows Mediecenter ikke kan vise sort?
Nu har jeg endeligt fået købt mig et TV som sparker røv når det kommer til kontrast og så finder jeg ud af at min primære TV kilde som er Windows Mediecenter (som jeg ser 95% af mit TV igennem) udvasker farverne totalt, så sort ikke er sort, men nærmere mørkegrå, Det mærkelige er at hvis jeg afspiller samme clip optaget via Mediecenteret i Windows Mediaplayer, så bliver sort reelt til sort. Hvilket Mediecenter applikationen ikke kan levere. Prøv at evt. at teste med dette clip: https://docs.google.com/file/d/0B8LTFq3lR0YbZTdqR0JtN2lxemc/edit Jeg har fået en ven til at bekræfte at det samme fænomen er gældende på hans setup og han bruger helt anden HW end mig, så det må næsten være Mediecenter applikationen som gør et eller andet galt. Mit setup er: Mac Mini (mid 2010) med integreret GeForce 320M grafikkort, Win7 32 bit og HD Homerun tuner. |
|
![]() |
|
dieseldk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder som om at color space ikke er sat rigtigt op, hvis man kan det i mediacenter.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
http://www.hack7mc.com/2009/06/fixing-media-centers-poor-black-levels.htmlJeg har ikke et "tv der sparker røv" så har ikke leget med sortniveau. Men det kunne da være man skulle give det et skud :-)
BS
|
|
![]() |
|
dieseldk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
Ja det går galt hvis tv'et forventer at få et signal i 0-255 fordi det er tilsluttet en pc, og pc'en sender et signal i 16-235 fordi det er sat til et tv.
Kan bare ikke helt forstå det ikke skulle være galt med alt fra pc'en. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Gad vide om man kan snyde WMC i opsætningen hvor man bliver bedt om at indtaste om computeren er tilsluttet en monitor eller et TV (blandt andet)
BS
|
|
![]() |
|
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
Sjovt sad lige skimmede Ians lange tråd om emnet. Det skal bestemt prøves.
Dieseldk: jeg tror heller ikke at det er dynamic range der kommer fikser det. Det lader til at de der registry hacks kun påvirker mediecenter applikationen, så det må være dem der er nøglen.
|
|
![]() |
|
Det vil også forklare hvorfor det ikke er alt der er galt med.
Skrivebord sender 0-255 da det er en PC og TV forventer 0-255 da det jo er koblet til en PC. WMC sender 16-235 da man i opsætningen har specificeret at det er sluttet et TV til men TV'et forventer 0-255 da det jo er koblet til en computer
![]() BS |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Et tv ved ikke at det er koblet til en PC...
De tager tid at lære sit mediecenter at kende og få sat alt korrekt op. Her kan du læser list mere omkring farverum og opsætning af mediecenter: |
|
![]() |
|
Skiftede lige dynamic range ti 0-255
Det gav en helt ren sort, men generelt gjorde det mest andet skidt. Måske skal alt bare genkalibreres på TV'et ellers skal skal jeg beholde et mindre dynamic range og så prøve de hacks. Nå det må jeg lege med imorgen aften. Der ser ud til at være en vej.
![]() |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Kan det ikke snart være ligemeget. Windows Media Center er jo død!
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Er der et alternativ til et stuemøbel som nemt kan betjenes af fruen med en fjernbetjening. Kender ingen HD optagere der kan matche det. Enlighten me!
|
|
![]() |
|
Jeg tror desværre MC refererer til M$ holdning til MCE i fremtiden :-(
De har jo rimeligt kontant meldt ud at det ikke har en fremtid i kommende versioner af windows og det kom kun lige akkurat med i 8'eren. MC har jo i lang tid helliget sig DVB-viewer og lader ikke en chance for at sparke lidt til den anden lejr gå fra sig ![]() Vi må jo nok med tiden se os om efter noget andet, meeeen mon ikke der går lidt tid inden MCE bliver overhalet af konkurrenterne selvom der ikke bliver udviklet på det mere (dizz) BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |