recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Win7 Mediecenter virkeligt ikke vise helt sort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan Win7 Mediecenter virkeligt ikke vise helt sort

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 08:41
Ja, det er rigtigt at det er en død sild hvad angår videre udvikling... men det har det været længe fra jeg startede med XP mediecenteret for 7 år siden og til nu er der jo vitterligt ikke sket meget udvikling. Det er blevet til et lille facelift.... men klart ikke et fokus område for MS. Men det er stadigt den bedste stuemøbel HDD recorder der er lavet efter min mening.

Og hvis det kan holde de næste 5 år så er det nok slut med det løbende visende kanalbegreb vi kender idag. Så hedder det sikkert streaming og afspil når du har tid (as a service) på alt indhold.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

MC har jo i lang tid helliget sig DVB-viewer og lader ikke en chance for at sparke lidt til den anden lejr gå fra sig LOL

Som det fremgår af mit Brugernavn, var jeg en stor fan af MS MediaCenter, men måtte desværre forlade det, da det ikke kunne det jeg gerne ville, specifikt agere Klient/Server (PC til PC, ikke Xbox). Jeg er ikke det mindste i tvivl om at det er noget af det mest brugervenlige, og stabile der findes på markedet, men jeg tror ikke der er ændret så meget som een kodelinie i det, siden det blev introduceret som Windows XP 2005 MediaCenter Edtition, og jeg tror ikke på at der kommer nogen udvikling fremover. Jeg er derudover helt på det rene med at DVBViewer ikke når MS MediaCenter til sokkeholderne med hensyn til WAF.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MC har jo i lang tid helliget sig DVB-viewer og lader ikke en chance for at sparke lidt til den anden lejr gå fra sig LOL

Som det fremgår af mit Brugernavn, var jeg en stor fan af MS MediaCenter, men måtte desværre forlade det, da det ikke kunne det jeg gerne ville, specifikt agere Klient/Server (PC til PC, ikke Xbox). Jeg er ikke det mindste i tvivl om at det er noget af det mest brugervenlige, og stabile der findes på markedet, men jeg tror ikke der er ændret så meget som een kodelinie i det, siden det blev introduceret som Windows XP 2005 MediaCenter Edtition, og jeg tror ikke på at der kommer nogen udvikling fremover. Jeg er derudover helt på det rene med at DVBViewer ikke når MS MediaCenter til sokkeholderne med hensyn til WAF.
Godt ord igen. Indlægget var skrevet med et glimt i øjet :-) Håber det er OK.

Var det ikke også for kedeligt hvis vi alle havde det samme?

BS
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 13:48

Godt ord igen. Indlægget var skrevet med et glimt i øjet :-) Håber det er OK.
Det havde jeg fattetBig smile

Var det ikke også for kedeligt hvis vi alle havde det samme?
Helt enigWink
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 09:14
Whohooo, så fik jeg det løst. Big smile Big smile

Ian Kennedys registry hack virkede. Clap Hold kæft hvor fedt. WMC hang ellers lige i en tynd tråd et par dage.

Det jeg kan konkludere er at HDMI forventer et dynamic range på 16-235, ikke 0-255. Det hører sig åbenbart til PC monitore og DVI standarden til (jeg ved godt at DVI og HDMI er nærmest det samme, men så alligevel ikke helt). På HDMI signaler til fjernsyn er sort kalibreret til at være 16 ikke 0. Dvs. hvis man sætter den til 0-255 så overstyrer det hele.

Når en PC tilsluttets et TV vha. HDMI så sender PC'en med 16-235 dynamic range og derfor ser optagelser fine ud i Windows Mediaplayer.

Når man så starter WMC op, så forsøger den også at kompensere for at den forventer at skulle vises på et TV, så den sætter dynamic range endnu mere ned, dvs. så det bliver noget ala 32-215 og derfor bliver sort til grå.

Denne uønskede "feature" kan man slå fra med den regkey (16-235.reg) som er listet på siden. Det virker ihvertfald på mit Nvidia grafikkort.

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 09:44
Vil det også hjælpe når man bruger Powerdvd plugin til Blu-Ray gennem mediecenteret?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 09:47
Min kommentar til mediecenteret og dets udvikling er det jo heldigt, at nogle få producenter er i stand til at udvikle hardware, så den passer til Windows mediecenter. Ellers havde vi jo været helt på røven. Desuden er jeg helt tilfreds med min konfiguration med Win7 Ult. samt mine Digital Devices tunere. Tunerdelen har altid været flaskehalsen i Windows 7 MC. Nu har jeg noget som virker perfekt/stabilt, og så skal jeg dælme ikke over på noget win8 eller lignende... WAF! :)
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 10:29
Jeg vil gætte på at PowerDVD gør det rigtigt. Jeg kan ihvertfald se at når jeg spiller DVD'er igennem WMC, så er sort også sort... selvom man ikke har kørt reg. hacket på.

Så jeg tror kun det går galt for WMC når man ser live og optaget TV.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 10:56
OK
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:19
Syntes faktisk ikke at jeg får et ordentligt sort niveau ved afspilning af blu-ray i powerdvd. Har et 55 es7005 fra samsung.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:27
Hvilke indstillinger bruger du på skærmen. Kan anbefale normalt anbefale dem som flatpanels tester med:
http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1336395842

Desuden lavede jeg lige hurtigt en googling og det lader ikke til du er den eneste som har problemer med sort på PowerDVD... der er åbenbart sket noget da den skiftede til MkII.

Skimmede lige den første side af denne lange tråd:
http://forum.cyberlink.com/forum/posts/list/12224.page
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 08:28
Problemet med at ændre indstillingerne på skærmen er, at så påvirker det også Live Tv, som jeg er godt tilfreds med - efter jeg ændrede den indstilling på nvidia grafikkortet. Kan på en anden side se, at der er en som "løser" det ved at ændre brightness i Powerdvd. Ved ikke om de er en holdbar løsning - må jeg prøve i aften.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu