|
Kan Xbox One afspille BD-iso? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra Xbox One's egen media player kan man ikke afvikle ISO, det er ikke et godkendt format, jeg har lige prøvet.
Så for mit vedkommene kan den ikke bruges som mediacenter endnu... Har også Plex men så længe den ikke lave direct play og min plexserver står og transkoder det er det et no go for mig... Jeg vil også gerne have DTS-HD og True HD til min reciever og ikke LPCM... så før det lykkedes forbliver mit andet mediecenter i bio'en... desværre... Redigeret af Vejrup - 14-Oktober-2014 kl. 17:55 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Så vidt jeg ved, så transcoder den ikke video i PLEX. Det er kun HD lyd (DTS MA og True HD).
|
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
I min Plex på Xbox One, der kan jeg vælge hvilken kvalitet (på Video siden) jeg vil bruge f.eks 14 Mbit eller 18 Mbit eller Highest og i den forbindelse tror jeg at den transkoder video'en også siden jeg har disse valg.... Men om det er korrekt skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg har ikke testet det så meget da jeg stoppede ved at xbox kun kan give mig LPCM i HD audio, og jeg vil ikke bruge xbox'en som decoder.
På lyd siden, kan jeg slet ikke vælge DTS HD-MA min Plex server kan åbenbart kun levere Dolby True HD? hvilket i mit hoved ikke giver nogen mening.
Redigeret af Vejrup - 14-Oktober-2014 kl. 18:55 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ja, den transcoder selvfølgelig, hvis du vælger andet en "highest". Men hvorfor stille den til andet på et lokalnetværk? Du skal kun stille den længere ned, hvis du oplever problemer med hakken.
Angående valg af lyd, så tror jeg det er fordi den skal transcode True HD, men ikke DTA MA, da den altid har Core sporet med sig. Tror stadig ikke du får HD lyd fra et True HD spor.
|
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
Jeg skal lige være helt med... Boksen transcoder selv, ikke?
For ellers kan jeg godt opgive det... Har en 210J, og den kan ikke afvikle video af nogen art. |
|
![]() |
|
Nagash helt enig - jeg har selvfølgelig sat den til Highest i håb om at den ikke transkoder video'en, dog vil jeg ikke gå tilbage lyd mæssigt og jeg vil have både True HD og DTS-HD MA når jeg sidder i bio'en... så indtil videre er det desværre et no go for mig... Jeg havde ellers håbet at det bare spillede maks.... men ikke endnu.. håber det kommer en dag, så jeg kan nøjes med XBOX
|
|
![]() |
|
Boxen DEcoder selv, ja. Transcoding er når det sker serverside.
Hvis du indstiller den til highest, så vil PLEX Server ikke røre ved videoen. Så er det kun XBONE, der behandler den. Så din NAS burde ikke give problemer. |
|
![]() |
|
Så blev der åbnet for DLNA på Media Player Preview, og ja det fungere fint med MKV dog ikke med ISO og den kan heller ikke afvikle MKV eller M2TS som har en HD lydspor, der fejler den før den får startet videoen. Men alm mkv med DTS eller DD kører uden problemer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |