Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mtjoernelund
Bruger
Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
|
Emne: Kanaler hakker og NAS (2 forskellige spm) Sendt: 02-Januar-2009 kl. 13:55 |
Hej med jer
Som antydet i emnet har jeg to spørgsmål, hvis eneste relation er at de begge handler om mediecenterfunktionalitet i lejligheden. Håber I bærer over med den sære blanding.
Spm 1:
Mit mediecenter der kører med Mediaportal 1.0.0 RC4, FloppyDTV og Yousee digitale kanaler, har fået den sjove ide, at nogle kanaler ikke vil vises ordentligt. Det drejer sig om kanalerne Animal Planet, Viasat Explore og Viasat History samt TCM. Alle andre kanaler (inkl. HD-kanalerne kører fejlfrit, men lige netop disse kanaler hakker og mangler som regel lyd. Hvad problemet er med netop disse tre kanaler har jeg ingen ide om - måske er der nogen her der har et bud?
Spm 2:
Jeg har kigget lidt på en NAS, hvis eneste formål i livet skal være at lagre al min musik og agere Squeezeserver. Den skal være så lille og så støjsvag som muligt (og naturligvis også gerne billig). Pt har jeg kun 2 afspillere koblet til, men den må meget gerne kunne håndtere i hvert fald en ekstra. Hvad er det bedste bud?
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 14:32 |
Der var en bruger herinde der også havde problemer med lyd på Animal Planet. Ved ikke om dit problem kan være relateret, men løsningen på problemet blev at:
Cronqvist skrev:
Lydproblem på Animal Planet fixed. Skulle ændre lidt i ffdshow audio codec; MP1\MP2 under audio codec config til "libavcodec". |
Ved ikke om du kan bruge det til noget.
Er dine problemer med hakken noget der pludseligt er opstået eller har det altid været der? Umiddelbart kan jeg ikke lige gennemskue hvad de 4 kanaler har tilfælles, men det er heller ikke kanaler jeg selv bruger særligt tit (kun animal ind imellem).
Hvordan ser det ud med CPU-forbrug når du afspiller kanalerne?
Redigeret af jonaskp - 02-Januar-2009 kl. 14:32
|
 |
mtjoernelund
Bruger
|
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 14:58 |
Er ret sikker på at stort set alle stabile codecs i ffdshow er sat til libavcodec, men må da lige kontrollere.
Jeg tror faktisk hele tiden det har været sådan, men har bare haft andre mere presserende ting jeg gerne ville have til at spille ordentligt før jeg kastede mig over dette. (Som dig er det heller ikke de kanaler jeg ser oftest).
Til trods for et relativt cpu-sultent touchscreen-plugin kører jeg konsekvent med et cpuforbrug der ligger ret lavt. Kan ikke huske procenten, men det er i hvert fald under 50 %.
Mit største problem i forhold til at komme med forslag til hvad der kan være problemet er også, at jeg heller ikke kan se, hvad kanalerne har til fælles.
|
 |
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
|
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 15:00 |
Jeg har også haft meget hakkeri siden RC2, vist nok
fordi de har indført en ny metode til at håndtere
dårlige signaler.
Prøv at lægge en tom tekstfil i roden af drev C, med
navnet RelaxTsReaderForBadReception.txt
Det burde få den til at bruge den 'gamle' metode, som
giver pixeleringer, men ikke hakker så meget.
Du kan evt. læse mere i denne tråd:
http://forum.team-mediaportal.com/general-talk-
233/stuttering-livetv-38450/index19.html
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Redigeret af Badsted - 02-Januar-2009 kl. 15:02
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 15:40 |
Tror Badsted kunne have fat i noget af det rigtige. Havde helt glemt at de var begyndt på dette, da jeg ikke selv har haft problemer med det. Kendte ikke til fix'et, men det vil jeg da lige huske.
Fedt navn til løsnings-txt'en btw .
Redigeret af jonaskp - 02-Januar-2009 kl. 15:41
|
 |
mtjoernelund
Bruger
|
Sendt: 02-Januar-2009 kl. 15:45 |
Har lige kigget lidt på hvad der er skrevet om det på MP's forum. Ligner ikke umiddelbart mit problem, men vil lige prøve at give det et shot når jeg kommer hjem...
|
 |
mtjoernelund
Bruger
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 14:21 |
Prøvede at lægge en tekstfil ind i roden af C: som foreslået af Badsted. Det fik tilsyneladende de to Viasat-kanaler og Animal planet til at sende et flydende billede. Så langt så godt. Desværre er der stadigt hakkedne billede på TCM og ingen lyd på nogen af de nævnte kanaler.
Med hensyn til Jonaskps første forslag er libavcodec ikke en mulighed for mp1/2 i ffdshow.
Jeg er ret lost...
|
 |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 15:29 |
|
 |
mtjoernelund
Bruger
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 15:52 |
Mp3-lyd står til deaktiveret, da nogle af mine avi-filer ellers ikke vil spille lyd, hverken i det ene eller andet program.
Mp1/2 står til Libmad.
|
 |
Patriarken
Guld medlem
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 15:54 |
kører du vista?
|
 |
mtjoernelund
Bruger
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 16:17 |
Jeps, Vista Ultimate...
|
 |
Patriarken
Guld medlem
|
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 16:37 |
Inkluderet i vista findes der en MP3 Decoder, og en dertilhørende MPEG splitter. MPEG splitteren i Vista(Som der er nødvendig for at kunne afspille MP2,MP3 lyd) virker eksplicit med "Media Foundation Protected Media Path" som er en ny (og til tider træls) måde man bruger til afvikling af Multimedia Filer, og som på sigt kommer til at erstatte directshow(Som benyttes af FFdshow)
Vista og Windows 7 befinder sig i et vadested imellem Media Foundation og Directshow. Begge kan anvendes, men Media Foundation har Merit...
Hvis du vil afvikle en filtergraph baseret på directshow med MPEG Lyd på Vista (Som du gør i Media Portal eller alle andre applikationer end Windows Media Player eller VMC), så skal din applikation have sin egen MPEG splitter(Dvs lave graphen på afspillerens egne directshow filtre fx sådan som VLC gør det) eller der skal være et alternativ til Vistas indbyggede(Som jo ikke virker med directshow) på systemet. FFDshow kan decode MP3 men skal have en splitter førend den kan, ellers får den ikke nogen stream at arbejde med.
Alternative splittere, kan installeres fx med en trial af Neros Malware...
Jeg er rimelig sikker på at dette er dit problem...
Redigeret af Patriarken - 06-Januar-2009 kl. 05:47
|
 |