recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanalsøgning, Samsung LE40A559
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKanalsøgning, Samsung LE40A559

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sailor99 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Kanalsøgning, Samsung LE40A559
    Sendt: 19-September-2009 kl. 14:27

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp!

Da jeg i sin tid købte mit TV hos Fleggaard, lavede jeg det om til "dansk" ved hjælp af servicemenuen, som jeg fik tip om her i forum.

Digital kanalsøgning fungerer helt perfekt, men jeg kan ikke søge signaler på vores kabel TV net fra antenneforeningen. Når jeg vil starte søgningen kan jeg kun få et "C" frem i søgemenuen, altså søgning på almindelig luftantenne. Jeg skal bruge et "S" for at søge kabelsignaler. Men lige meget hvad jeg prøver, holdes der fast ved "C".

Det er ingen katastrofe, men det ville være rart med begge muligheder, da der på kabelnettet er nogle kanaler, jeg ikke har. Der plejer at være hjælp at hente, så det håber jeg også er tilfældet med dette spørgsmål. Mon der er gået "koks" i den, da TV´et fik dansk statsborgerskab, så problemet ligger et sted i servicemenuen? - Jeg er ikke særligt vild med at rode rundt der, og jeg ved umiddelbart heller ikke, hvordan jeg i sin tid kom derind.

På forhånd tak for hjælpen, Georg

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 14:40

Den er helt hen i skoven. T = Antenne, C = KabelTV, S = Sattelit. Skal det være Analoge signaler, søges der på den Tuner.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sailor99 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den er helt hen i skoven. T = Antenne, C = KabelTV, S = Sattelit. Skal det være Analoge signaler, søges der på den Tuner.

Ja, helt hen i skoven er det, for den danske manual siger virkelig "C luftantenne" og "S kabelkanal". Men uanset hvad kan jeg ikke ændre noget - har kun C og tuneren finder intet, skønt der er masser af kanaler i kablet.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 20:55

Selv om der søges på Antenne, så skulle der findes VHF og UHF kanaler, da de jo også udover kabelkanaler anvendes hos udbyderen. kanaler som f.eks  Must Carry (DR kanalerne og TV2) samt nabolands kanaler ligger på VHF.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 21:38
Det kan være at du har købt en paralel importeret model uden DVB C tuner. Du kan se om modellen er paralel importeret på de sidste 3 bogstaver i modellen. Hvis det ender på XXE eller XEE skulle det være en nordisk model med DVB C. Hvis modellen ender på noget andet er det paralel importeret og så kan det være uden DVB C tuner
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu