recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanalskan med HDHomerun mangler rigtige navne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kanalskan med HDHomerun mangler rigtige navne

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MaxIImus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaxIImus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kanalskan med HDHomerun mangler rigtige navne
    Sendt: 19-Februar-2016 kl. 10:28
Hey,

Jeg har været igang med at lave en kanalskan på min HDHomerun (via DVBViewer) men den viser pludselig ikke navnene på de skannede kanaler mere. Se nedenstående

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7207897/Skan_19-02-2016.png

Nogen der har oplevet dette før og evt ved hvad jeg kan gøre for at slippe for at navngive alle kanaler manuelt?


Redigeret af MaxIImus - 19-Februar-2016 kl. 10:29
Til top
MaxIImus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaxIImus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 22:05
Hmm, det er godt nok lidt underligt, jeg har ikke haft dette problem før. Jeg har prøvet en masse forskellige ting ift. indstillinger for HDhomerun (Inject TVCT, Block mm. samt indstilling for BDA Compatibility Mode) men ingenting ser ud til at virke.

Nogen der har nogle ideer til, hvad der kan være galt eller har oplevet noget lign.?
Til top
cos68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cos68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af MaxIImus MaxIImus skrev:

Hmm, det er godt nok lidt underligt, jeg har ikke haft dette problem før. Jeg har prøvet en masse forskellige ting ift. indstillinger for HDhomerun (Inject TVCT, Block mm. samt indstilling for BDA Compatibility Mode) men ingenting ser ud til at virke.

Nogen der har nogle ideer til, hvad der kan være galt eller har oplevet noget lign.?


Jeg oplever fuldstændig det samme og har virkelig heller ingen idé til, hvorfor.
Mine fjernsyn finder fint de nye kanaler med kanalnavn osv.
Jeg bruger også HDHomerun og DVBViewer. Det virkede perfekt inden omlægningen.
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 09:04
Måske et dumt spørgsmål, men har I husket at lave en ny fuld kanalsøgning i HDHR's egen setup software, før I søger i DVBViewer? Det tager lang tid, men den finder til gengæld alt. Denne søgning viser også eventuelle nye frekvenser, som skal medtages i den søgning man laver i sit PVR software.
Mvh. HamDenFede
Til top
MaxIImus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaxIImus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 10:13
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7207897/HDHomerun_scan_29-02-2016.png

Så har jeg lige prøvet at søge med HDHomeruns eget software og får følgende resultat. Hermed kan det i hvert fald konkluderes at det ikke er HDHomerunen der er problemet.

Så jeg må prøve at arbejde lige videre med DVBViewer og se om ikke jeg kan få den til at virke efter hensigten.


Redigeret af MaxIImus - 29-Februar-2016 kl. 10:13
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 10:40
jeg bruger hdhomerun og Windows mediacenter - efter kanalomlægningen har jeg også måttet køre det hele forfra med HD homerun scanning osv, dernæst konfigurerer MCE mht. tv signal, kanalsøgning osv 
(det var ikke brugbart blot at søge efter nye kanaler)


Redigeret af espersen - 29-Februar-2016 kl. 10:41
;o)
Til top
MaxIImus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaxIImus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 10:56
Fik du heller ikke de rigtige navne på kanalerne når du søgte?

Hvad har du præcis gjort for at få det til at virke? Jeg har netop lavet en ny kanalsøgning på DVBViewer (eller denne gang har jeg benyttes TranEdit) men med samme resultat - alle kanaler hedder ServiceXXXX Thumbs Down
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 10:59
Investigation Discovery stod som Ramasjang - ellers ser det nogenlunde ok ud uden at jeg har gennemgået alle

Jeg er ved at få kanalerne på plads igen og deaktivere kanaler som er kodet
;o)
Til top
MaxIImus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaxIImus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:52
espersen,

Kan du ikke beskrive lidt nærmere hvad du har gjort så jeg har lidt at gå efter?
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:56
fuld scanning med HDhomerun - dernæst konfigureret TV signalet igen fra bunden inkl. efterfølgende kanalscanning + epg sat op igen, hvor jeg bruger nrossens / mcimportxmltv

 bemærk at jeg bruger Windows Media Center


Redigeret af espersen - 29-Februar-2016 kl. 11:57
;o)
Til top
MaxIImus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaxIImus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 11:57
MCE er forstået. Tanken var mere hvorvidt jeg har gjort noget anderledes ift. HDHomerun :)
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 12:05
dit screendump ser fin ud

på næste faneblad i HDhomerun - mit er sat til Virtual Channel Mode = Auto
(resten er ikke valgt)
;o)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu