recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanalskan med HDHomerun mangler rigtige navne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kanalskan med HDHomerun mangler rigtige navne

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 13:05
Et lille fif mere. Jeg plejer at køre fuld scan på begge tunere i HDHR softrwaren. Ved ikke om det er nødvendigt, men jeg har før oplevet at de to tunere ikke kan se hinandens kanaler, hvorfor nogle kanaler virker på den ene, men ikke på den anden. Endvidere plejer jeg at rydde hele databasen inden jeg laver en ny scanning efter kanaler, da det ikke er alle pvr backends der håndterer kanaler der skifter frekvens lige godt (i mit tilfælde MP TvServer).
Mvh. HamDenFede
Til top
MaxIImus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaxIImus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 13:32
http://https://dl.dropboxusercontent.com/u/7207897/HDHomeRun_Devices.jpg

Hmm, jeg kan ikke lave fuld skan på begge tunere - jeg har kun 1 device at vælge og ikke 2 tunere. Er det ligesom ovenstående hvor du laver fuld skan med begge tunere?


Redigeret af MaxIImus - 29-Februar-2016 kl. 13:45
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 13:32
et godt tip - samme erfaring her - ved disse kanalomlægninger er rent bord at foretrække - så det kun skal gøres een gang - underlig problemløsning tager jo alt for lang tid.

og tag så lige et image af skidtet når det ser ud til at virke. Lige gjort - ikke mindst vigtigt inden man endnu engang bokser med mymovies, som åbenbart ikke længere er så lige til,,,,,, (alternativer overvejes!)
;o)
Til top
cos68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cos68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 18:41
Hmm, underligt.
Jeg prøvede lige at slette alt inde i HDHomeRun setup og scanne for kanaler igen. Derefter lavede jeg en scan i DVBViewer og nu kommer de rigtige navne på.
Synes virkelig, at jeg allerede havde prøvet det for et par dage siden.
Enten har jeg gjort noget anderledes i dag eller også har YouSee ændret noget hos dem.
Det virker i hvert fald nu :-)
Tak for hjælpen alle!

Til top
MaxIImus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaxIImus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 19:46
Dejligt at høre det virkede for dig. Jeg tænker jeg vil prøve samme fremgangsmåde som dig.

Et spørgsmål dog: Hvordan sletter du alt inde i HDHomeRun setup? Jeg synes ikke jeg har mulighed for dette.
Til top
cos68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cos68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 19:53
Nej, jeg kunne heller ikke slette noget i HDHomeRun setup.

Jeg gik i stedet ind i kataloget:

C:\ProgramData\Silicondust\HDHomeRun

Her slettede jeg filen

Digital Cable.xml

Næste gang, jeg startede HDHomeRun setup op, var der ingen kanaler at se.

Held og lykke med det!
Til top
MaxIImus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaxIImus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 20:44
Så for dælen, så fik jeg også styr på mine kanalnavne! Jeg afinstallerede HDHomeRun softwaren og geninstallerede den (jeg kunne sikkert havde klaret mig med at slette Digital Cable.xml som cos68 foreslog). Derefter skannede jeg med HDHomeRunen hvorefter en DVBViewer-søgning klarede det sidste.

Dejligt! :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu