recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanalskift hastighed - nyt CI+ modul?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kanalskift hastighed - nyt CI+ modul?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bullerbasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bullerbasse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kanalskift hastighed - nyt CI+ modul?
    Sendt: 18-Oktober-2021 kl. 21:47
Hej Alle

Jeg har et ældre Sony mid-range LCD tv fra 2013 med DVB-T2 tuner. Synes skift mellem krypterede kanaler nogle gange tager pænt langt tid. Der sidder pt et CI+ modul til Boxer kortet i tvet. Anvendes Boxers egen lille box (der jo ikke sider noget udtageligt CI+ modul i) sker kanalskiftet væsentligt hurtigere

Er det muligt at opnå hurtigere kanalskift med eksempelvis et nyere CI+ v1.3 kort? D ajeg svært gerne vil undgå at skulel bruge boxer boksen.

vh, 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2021 kl. 23:54
Jeg mener det er det 8 år gamle TV og ikke CI+ modulet der sinker kanalskiftet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bullerbasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bullerbasse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg mener det er det 8 år gamle TV og ikke CI+ modulet der sinker kanalskiftet.

Flemming


Hej Flemming. Tak for dit svar. Har lige prøvet på et nyindkøbt Sony XH85 (2021) model mene rjeg det hedder. Her tager det også mellem 5 og 20 sekunder (oftest over 6 sekunder) at skifte til en krypteret kanal med eksisterende CI+ modul.

Kan det mon være antennesignalet der halter ? Det er ellers 100/100 i kvalitet/styrke
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 18:08
 Der vil altid være nogle sekunder når det er skift mellem krypterede kanaler, det er helt normalt, det samme forekommer på kabel TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der vil altid være nogle sekunder når det er skift mellem krypterede kanaler, det er helt normalt, det samme forekommer på kabel TV.


Du har åbenbart ikke læst hele tråden. Så ville du have bemærket at Boxers boks gør det væsentligt hurtigere.

Flemming 


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 19:26

Det er muligt, men nu var det et TVer, der er altid nogle sekunder inden det skifter, har haft Bokser, men ikke deres ubrugelige boks, da TVet kan det samme og lidt til. (optagelse)
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er muligt, men nu var det et TVer, der er altid nogle sekunder inden det skifter, har haft Bokser, men ikke deres ubrugelige boks, da TVet kan det samme og lidt til. (optagelse)


Du sludrer. Boksen kan jo netop mere i dette tilfælde, idet den skifter kanal væsentlig hurtigere.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 20:52
 Om det tager et eller 3 sekunder at skifte kanal er tordnende underordnet, har aldrig haft brug for at køre vildt rundt på kanalerne, hvorfor skal man det, der kan jo kun ses en udsendelse af gangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er muligt, men nu var det et TVer, der er altid nogle sekunder inden det skifter, har haft Bokser, men ikke deres ubrugelige boks, da TVet kan det samme og lidt til. (optagelse)

Boksen er langt fra ubrugelig.

Jeg har den (Triax boks med Boxer navnet på) koblet til mit tv, netop fordi den skifter hurtigere end tuneren i mit tv.

Og jo, skiftetiden betyder noget for nogle af os!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bullerbasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bullerbasse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Om det tager et eller 3 sekunder at skifte kanal er tordnende underordnet, har aldrig haft brug for at køre vildt rundt på kanalerne, hvorfor skal man det, der kan jo kun ses en udsendelse af gangen.

Hvis det tog 3 sekudner at skifte ville det være helt fint :-) Men når de toftets ligger mellem 10 og 20 sekunder og nogle gange slet ikke kommer frem men istdet giver en "this program is scrambled" iinfo er det ret trælst. 

Boxer lille triax DVB-T2 boks gør det på max 3 sekunder
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 09:39
Hej.
Synes også min LG Oled er blevet langsommere til skifte kanal her på sidste .
Bruger en 4-5 år gammel CI+ kortlæser .
Mvh.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Bullerbasse Bullerbasse skrev:

Hvis det tog 3 sekudner at skifte ville det være helt fint :-) Men når de toftets ligger mellem 10 og 20 sekunder og nogle gange slet ikke kommer frem men istdet giver en "this program is scrambled" iinfo er det ret trælst. 

Boxer lille triax DVB-T2 boks gør det på max 3 sekunder

Jeg har oplevet det samme med et CI+ i et ældre Sony TV. Det blev værre og værre og tilsidst var det lidt en hit/mis om jeg kunne skifte til den ønskede kanal. Jeg mistænkte CI+ modulet for ikke at virke ordentligt, endte dog med at skifte til ren streaming i stedet da det var for irriterende i længden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu