|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
![]() Sendt: 23-Januar-2007 kl. 17:55 |
Kan man få en færdig kanel liste så man slipper for at updatere? For pludselig kan jeg ikke fange zulu mere. Det er meget mystisk, så kanelen må vel have flyttet sig? Kan man evt. tjekke på nogen måde om rettighederne til at se zulu er forsvundet? Kører med DVBViewer og firedtv. /Jonas R. |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Du kan lave din egen vha. Notesblok, her er indholdet af min: [SATTYPE] [DVB] Hvis du bruger TDC, så erstat Stofa med TDC og QAM 256 med QAM 64 i linie 3. 0=4 betyder, at der følger 4 linier. 1= 346000,3,6900 betyder frekvens 346MHz, QAM64 (3 tallet) og symbolrate 6900. Hvis der står 5 istedet for 3, betyder det QAM256 Gem filen i mappen Transponders fx som CableQ256_Stofa.ini Bruger du TDC, vil jeg foreslå filnavnet CableQ64_TDC.ini
Du kan så vælge den i drop down listen, når du skal scanne. Scanningen går rimeligt hurtigt, når kun de nødvendige frekvenser er med. Man er selvfølgelig nød til at kende frekvenserne mm. Dem må man så notere sig. Lav i første omgang en fuld kanalscanning over alle frekvenser med den rigtige symbolrate og QAM. Går ud fra du bruger DVB-C. TDC bruger symbolrate 6875 og QAM64, se her : http://www.suodenjoki.dk/tdc_dvbc_channels.htm Hvis du med en kanalliste mener filen Channels.dat vil min højst sandsynligt ikke passe til din situatuion. |
|
![]() |
|
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
![]() |
Det er jo perfekt og det virker. Pånær at zulu er forsvundet sammen med alle kanaler under 578.000, så det må jo være blevet rykket til et andet sted? /Jonas R. |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Har du prøvet at lave en fuld kanalscanning over alle frekvenser? Vælg Kabel (QAM 64) 6875 MS/s i drop down listen under scanning Stadig forudsat, du bruger TDC. Gør du det? |
|
![]() |
|
![]() |
Jep jeg bruger TDC, men tog kortet ud af FireDTV og puttede det i igen, imens den var tændt og så virkede det, altså så kunne den finde kanalerne under 578 Men har fået det andet som du skrev til at virke, det var super fedt med hjælpen, takker. /Jonas R. |
|
![]() |
|
Nexus007 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
kan stadig ikke finde 610 .. har forsøgt med din metode med kortet ud.. total øv... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |