recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanonkøb - DVD afspiller med USB2.0 indga
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKanonkøb - DVD afspiller med USB2.0 indga

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10425
Direkte link til dette indlæg Emne: Kanonkøb - DVD afspiller med USB2.0 indga
    Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 08:51

I går droppede jeg ind omkring Lidl for at se nærmere på deres tilbud på en DVD afspiller af mærket Silvercrest med USB2.0 indgang.

Den blev så efterfølgende tæsket igennem på kryds og tværs igennem en flere timer lang ”test”.

Her er hvad jeg er nået frem til.

Fordele:

God billedkvalitet

Flot slimline design, fås i både sølv og sort

Overskuelige menuer på flere sprog, bl.a. dansk

Understøtter lange filnavne på op til 24 karakterer

Lynhurtig reaktion. Afspilleren reagerer øjeblikkeligt på ethvert tastetryk på remoten. Mine 2 harddiske på henholdsvis 80 og 160 GB blev øjeblikkeligt genkendt og loadet på ét sekund. Det samme gjorde mine 4 USB sticks af forskellig størrelse og fabrikat. DVDer og mediefiler loades lynhurtigt, selv store videofiler med høj bitrate og opløsning..

Afspiller DIVX, XVID, Nero Digital samt selvfølgelig Mpeg1 og -2

Ægte high speed USB2.0 indgang. Alle videofiler afspilles fuldstændig flydende

Fuldstændig lydløst DVD drev

Lys i display kan dæmpes

2 indbyggede kortlæsere til diverse kamerakort m.v.

Ulemper:

Hurtig frem- og tilbagespoling ikke helt flydende, men i små ryk. Her når ingen afspiller på højde med min 7 år gamle Philips 711.

Ingen HDMI udgang, men ”kun” komponent samt RGB via Scart.

Fjernbetjening for let og lille, knapperne sidder simpelthen for tæt sammen. Dog intet problem for dem der ligesom jeg bruger en universalfjernbetjening.

Konklusion:

Jeg havde ikke på forhånd de store forventninger til afspilleren, men da jeg igennem længere tid har været på jagt efter en afspiller der kunne afspille mine videofiler fra en ekstern harddisk/USB stick, syntes jeg den skulle have en chance. Jeg må sige at jeg er blevet særdeles imponeret, så derfor –

prøv den eller køb den! Til en pris på kun 400 kr. kan du simpelthen ikke gå fejl med denne afspiller.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 11:58

Faldt lige over denne test hvor anmelderen også er helt enig med mig:

http://www.hdtv-praxis.de/modules.php?op=modload&name=Pa gEd&file=index&topic_id=2&page_id=431&ppart= 2#section2

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Robson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-August-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 23:57
Jeg har også grabbet sådan en afspiller i LIDL, og er generelt enig i din liste med fordele, MEN jeg synes også den har nogle store mangler:

- Kan ikke spole i divx/xvid filer!
- Kan ikke afspille .vob filer fra USB (hvad skal man så med USB 2.0?)

Til gengæld var det positivt at den kunne give nok strøm til min 2.5" disk uden ekstern strømforsyning.

Jeg håber der kommer en firmware update som fixer disse issues...

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 00:55

Oprindeligt skrevet af Robson Robson skrev:

- Kan ikke afspille .vob filer fra USB (hvad skal man så med USB 2.0?)

Afspille noget andet end .VOB måske ?

At det er USB2 har ikke noget med .vob filer at gøre, hvis du tænker på noget med bitrate kan du også sagtens have xvid/divx i høj bitrate der kræver en hurtig USB2 overførselshastighed.

Desuden er .vob filer jo ikke et egentligt videoformat i sig selv, de er en del af en DVD struktur hvor der skal være nogle .ifo filer der fortæller hvordan .vob filerne hænger sammen og hvad de indeholder. Det er derfor meget normalt og ganske logiskt at afspillere ikke genkender en .vob fil i sig selv.

Men er det en single .vob fil der indeholder hele din film/optagelse eller hvad det nu er - så prøv at omdøb den til .mpg istedet. Så er der meget større sandsynlighed for at afspilleren forstår hvad det er og kan afspille den.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 09:57

Oprindeligt skrevet af Robson Robson skrev:

- Kan ikke spole i divx/xvid filer!

Det gør den ligeså godt som min PC, så jeg formoder det ikke kan blive bedre.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Robson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 00:06
Det viser sig at den normalt godt kan spole i divx/xvid, men der er bare en bug som gør at det holder op med at virke!

For at "aktivere" buggen skal man fra fil-browseren (kun fra USB) gå ind i setup menuen og gå ud af setup menuen igen. Hvis man herefter vælger en divx/xvid fil og forsøger at bruge spole frem/tilbage knapperne får man en "ikke tilladt lige nu" besked, desuden virker "A-B" og "search" heller ikke. Man får heldigvis funktionerne tilbage ved at gå på standby og tænde igen.

Til top
Robson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Afspille noget andet end .VOB måske ?

Desuden er .vob filer jo ikke et egentligt videoformat i sig selv, de er en del af en DVD struktur hvor der skal være nogle .ifo filer der fortæller hvordan .vob filerne hænger sammen og hvad de indeholder. Det er derfor meget normalt og ganske logiskt at afspillere ikke genkender en .vob fil i sig selv.

Men er det en single .vob fil der indeholder hele din film/optagelse eller hvad det nu er - så prøv at omdøb den til .mpg istedet. Så er der meget større sandsynlighed for at afspilleren forstår hvad det er og kan afspille den.

Jeg har prøvet med en hel DVD struktur over USB, inklusiv .ifo fil, den viser dog ingen af filerne i strukturen.

Jeg har prøvet at omdøbe en vob fil til mpg, men den afspilles hakkende og uden lyd - måske fordi afspilleren mangler nogle informationer fra den tilhørende ifo fil...

Jeg synes bare det er noget der bør være implementeret i en afspiller med USB 2.0 når man nu har et interface med høj nok transfer rate. Jeg mener selv nogle USB 1.1 afspillere kan vise .vob (f.eks. denver DVH1019 - men den hakker, sandsynligvis pga for høj bitrate ifht USB 1.1).

Men OK, jeg synes stadig man får meget for de 399kr i SilverCrest'en

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 22:59
Har selv prøvet at købe Silvercrest i Lidl, dengang hed den 6515 og havde HDMI udgang. En ikke oplyst feature var afspilning af DVD-audio. En til prisen super afspiller, desværre holdt den kun ½ år, jeg havde endda købt to og begge fejlede med en uges mellemrum, den ene havde stået pakket ned indtil den første begyndte at virke dårligt.

Tilbage til Lidl, fik pengene retur da de ikke kan reparere dem.

Købte som erstatning en Denver i Føtex til kr. 400,- også med HDMI. Den kan gøres kodefri meget simpelt .
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu