recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Karaoke system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Karaoke system

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Karaoke system
    Sendt: 11-September-2012 kl. 21:24
Jeg er blevet bedt om at bygge et brugervenligt karaoke system og her er jeg så kommet lidt på bar bund, så håber der er nogen af jer der kan komme med et par input.

Krav : En monitor til at kunne se sangene og en tablet/touchskærm til at kunne skifte sange.
Min tanke :En pc eller andet i den stil, som henter fra en hdd eller nas (kan en apple tv klare det med en ipad?)
Tablet eller touchskærm+pc skal kunne "låses" så brugerne kun kan bruge karaoke system, resten skal kunne klares fra en anden pc på netværk.
Hvis man ikke kan låse enhederne, kan jeg evt bygge en større ramme omkring touchskærmen, så den dækker proceslinie og linien i toppen af vinduet.
Medier haves, så regner med at kunne rippe cdg og dvd til det format der kræves af systemet, dog skal det være nemt at tilføje nye medier.

Ønsket er noget i stil med logitech medie server, men skal jo bare kunne klare video filer.
Kan xmbc det? eller er der noget software til pc der kan bruges?

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu