recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Karvia 3206K - Problemer med kabel tv lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKarvia 3206K - Problemer med kabel tv lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mkpenus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2007
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Karvia 3206K - Problemer med kabel tv lyd
    Sendt: 06-Juli-2007 kl. 18:21

Hejsa.

Så har jeg fået sat mit nye Karvia 32" TV op.

Jeg har testet lidt forskelligt, HD kvaliteten er god (Det er mit først fladskærms TV, så jeg er ikke ekspert) - og den analoge tv kvalitet er også ok.

Lyden når jeg anvender konsoller er glimrende, ingen problemer.

Dog opstår der, og derfor denne tråd, problemer når jeg skal høre lyden fra antennestikket.

Lyden skratter meget, og lyder brummende og generelt meget dårlig.

TV'et bliver også ved med at sætte lyden tilbage på mono, og nogle gange stereo, hvilket undrer mig lidt.

Jeg bor i Roskilde området, jeg håber lidt det er et problem med kabel tv nettet her, men det er jo ikke sikkert.

Kan det være tvet, når nu det virker fint med mine konsoller? Hvis tv tuneren er defekt og smadrer lyden så skal det jo byttes.

Nogen forslag?

Mvh.

Michael

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40550
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 18:30

Normalt, nå der hele tiden skiftes mellem Stereo og Mono, tyder det på at signalet er for svagt, men når du siger at billedet er godt, så er det nok ikke tilfældet. En anden grund til det er at Nicam modulet kan have en fejl, er det tilfældet, så skal det udskiftes. Hvordan er lyden, når der modtages via Recorder, er den det samme eller er den i orden.? 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
mkpenus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2007
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 11:10

Resultatet er det samme gennem min dvd afspiller - Dog er det fint hvis jeg afspiller VHS via RF kablet. Så det er vist ikke indgangen på tvet den er galt med.

Jeg har prøvet nærmest alt nu, det er meget underligt, hvis jeg ser tv via dvden, gennem scart stikket, så fungerer lyden også - men så har jeg ikke adgang til alle tv'ets "tv" funktioner.

Det er sygeligt irreterende, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre heh.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40550
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 14:05

Så er sagen klar, det er en fejl i Nicam modulet, få det udskiftet.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu