recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Katten i sækken med en Sony HX910?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKatten i sækken med en Sony HX910?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Emne: Katten i sækken med en Sony HX910?
    Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:06
Hejsa

På en kammerats vegne har jeg lige et spørgsmål:

Står og overvejer at købe en Sony HX910 harddiskoptager, der som bekendt
ikke har HDMI udgang.
Jeg har pt. ikke fladskærm, men det er kun et spørgsmål om tid.
Nu hvor HD-kanaler popper mere og mere op, vil det så være et skud i
foden at købe en HDD uden HDMI - vil jeg få det fulde udbytte af
HDTV?

Mvh. Peter
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:18

Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Står og overvejer at købe en Sony HX910 harddiskoptager, der som bekendt
ikke har HDMI udgang.
Jeg har pt. ikke fladskærm, men det er kun et spørgsmål om tid.
Nu hvor HD-kanaler popper mere og mere op, vil det så være et skud i
foden at købe en HDD uden HDMI - vil jeg få det fulde udbytte af
HDTV?

Det er et meget væsentligt spørgsmål at få besvaret: Uanset om der er HDMI udgang på din harddisk-optager eller ej, så vil den ikke kunne arbejde med HD signaler i nogen form. Du vil IKKE være bedre sikret i forhold til HDTV programmer, bare fordi afspilleren har HDMI udgang. Du kan altså ikke fremtidssikre dig på nogen måde mht. HD, så hvis 910'eren er billig nok til at du kan finde dig i at skifte den ud inden for en overskuelig årrække, så slå da bare til. Jeg vil dog sige at de nyere modeller har en mærkbart bedre tuner efter min mening, så der skal være noget at spare for at det er interessant.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:43

Som sagt er HDMI ligegyldigt for de eksisterende recordere, som IKKE understøtter High Definition af nogen art.

Sony RDR-HX910 er en rigtig udmærket recorder, hvis eneste svage punkt efter min mening er en ikke alt for god tuner (giver mig problemer med støj på to kanaler på kabel tv).

Betjeningsmæssigt er Sony RDR-HX910 circa ligeså god som de nyeste Sony recordere; på nogen punkter er den dårligere og på andre er den bedre. Her sammenligner jeg med min Sony RDR-HX750.

Jeg kan godt nævne specifikke eksempler på fordele/ulemper mellem 910 og f.eks. 750 hvis det har interesse.

Redigeret af DrageMester - 01-Februar-2008 kl. 11:44
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:51
Tak for svaret, Otto

Men jeg skal lige være med:
Hvis jeg har en HD-tuner/Selector og kører signalet ind i en
Harddiskrecorder MED HDMI input (findes de?), så vil den ikke kunne optage
HD-signalet?
Og lige en mere:
De nye Samsung HD-decodere: Har den HDMI ud (op til TV'et) og
'almindelig" antenne ud over til 910'eren, hvis det sku' blive en løsning?

/Peter
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg kan godt nævne specifikke eksempler på fordele/ulemper mellem 910
og f.eks. 750 hvis det har interesse.

I'm all ears!
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 12:31

hej

jeg har en sony 910 og en sony nyeste model 1070 og jeg må da sige at min gamle sony, er den der bliver brugt mest ,menu er bedre og lettere og ikke problem med tuner heller,så snydt blever man ike med nogen af sonys optagere.

hilsen agger

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg kan godt nævne specifikke eksempler på fordele/ulemper mellem 910
og f.eks. 750 hvis det har interesse.

I'm all ears!

Her er en oversigt over de vigtigtste fordele/ulemper med HX910/710 i forhold til HX750 (og formentlig HX650/870/970). Der er sikkert nogen jeg har glemt.

Funktion

HX910

HX750

Beskrivelse

Tuner

+

Tuner i HX750 er bedre til at klare stationer med svagt eller støjfyldt signal.

Manuel Kapitel inddeling

=

=

HX910 kan tilføje og slette kapitel inddelinger under almindelig afspilning, hvilket HX759 ikke kan.

HX750 har en udmærket ”mode” til kapitel redigering, hvilket HX910 ikke har.

Auto Kapitel inddeling

++

HX910 giver meget ofte fornuftige kapitel inddeling i forhold til reklamer, start og slut på udsendelser m.v.

HX750 er ofte helt i skoven med kapitel inddeling.

Optage kvaliteter

++

HX750 har langt flere optage kvaliteter (bitrates) at vælge imellem end HX910, og kvaliteten ved de lavere bitrates er betydeligt bedre.

Redigering under optagelse

++

HX750 kan redigere (slette A-B, kapitel inddeling m.v.) under optagelse af et andet program, hvilket HX910 ikke kan.

Overførsel under afspilning/optagelse

++

HX750 kan overføre et program fra HDD til DVD eller omvendt ved høj hastighed samtidigt med at et program afspilles eller optages.

HX910 kan ikke gøre noget mens der overføres.

Titel fra Tekst-TV

+

HX910 kan automatisk navngive en titel fra information i programoversigt på Tekst-TV.

HX750 har ikke denne funktion. Den er dog ikke altid korrekt.

Titel på timer optagelse

++

På HX750 kan man på forhånd navngive en titel når man indprogrammerer i timer.

HX910 har ikke denne funktion.

Menu på DVD’er som optages

++

HX910 skaber en meget simpel tekst menu på DVD’er der optages, mens HX750 skaber pænere menuer med miniaturer af udsendelser.

HX750 har derudover den fordel, at DVD’en starter med afspilning af første titel i stedet for at starte med menuen.

Afspilning af (købe-)DVD

+

HX910 starter direkte med afspilning af første titel på DVD’er (købe-DVD såvel som DVD’er man selv har optaget) og går kun til menu når man selv beder om det.

HX750 fungerer som normal DVD afspiller og følger slavisk den struktur som DVD’en er skabt med, hvilket typisk betyder FBI warnings, forfilm, valg af sprog, menuer, o.s.v. før man kommer til at afspille selve filmen.

Hurtigoverførsel fra DVD

+

HX750 kan foretage hurtigoverførsel af titler fra DVD-RW i VR format til HDD, mens HX910 kun kan overføre fra DVD til HDD i realtime.

Playlists

+

HX910 kan lave playlists som indeholder en eller flere dele af titler (eller hele titler).

HX750 kan ikke lave playlists, om end det er muligt at sammensætte et program forløb, men dette kan ikke gemmes.

Tools knap

+

HX910 har en Tools knap som gør det muligt at gøre visse ting som f.eks. sletning af aktuel titel, uden at man først skal ind i titel oversigten. Dette er praktisk ved daglig brug hvor en optaget udsendelse skal slettes når man er færdig med at se den.

Kategorier

+

HX750 kan opdele titler i 10 forskellige kategorier, som man kan sortere på i titel oversigten. HX910 har ingen kategorier.

Video filter

=

=

HX750 kan have individuelle video filter indstillinger per kanal, og f.eks. et andet filter for en tilsluttet VHS båndoptager end for en kanal på tuner.

HX910 har til gengæld et bedre/stærkere filter til fjernelse af støj på VHS film.

Redigeret af DrageMester - 06-Februar-2008 kl. 15:26
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu