|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej. Benz... SONY laver jo også produkter af høj kvalitet, nok ingen tvivl om det. ********************
Ja, jeg ved det ikke lige, jeg er jo koblet på kabel-TV, så jeg tænker slet ikke i de baner. Jeg vil dog vove den påstand, et med normalt "gammeldags" analog-signal, der giver JVC'en absolut de bedste og skarpeste billeder, ihverfald for skærme i prisklassen op til 15000 kr. Toshiba'en ja, det lyder altså også til at være virkelige gode apparater... Men jeg kender den altså kun af omtalen de har fået herinde. Tilføjet efterfølgende... Kom i tanke om... At noget helt andet er jo så... Kan det med dit behov og forbrug af Tv-programmer, overhovedet betale sig at ofre så mange penge på en "flad"??? Har du pladsen til et CRT-TV, så er billedkvaliteten jo absolut lige så god, og så er de jo meget billigere. Redigeret af Pokerface - 27-November-2006 kl. 08:22 |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
Benz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Forskel på Sony
Ja, der er noget Live Creation Color. Jeg har i hvert fald bestilt Sony KDL-32S2030 nu. Jeg er nu sikker på jeg bliver godt tilfreds med det. Men jeg skal da nok lige skrive herinde, hvad jeg synes om det. |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej "Benz". Okay og tillykke med det så. |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
Foss ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() |
Hejsa Lige for at vende tilbage til den der DVB-T debat, jeg er 99% sikker på at alle antenneforeninger store som små SKAL udsende det (indtil videre eneste) digitale mux vi har i DK (som indeholder DR1, DR2, TV2 og noget hørehalløj), og det får mig til at tænke på, det ville da være en fordel hvis man køber en fladskærm med indbygget DVB-T boks (ja ja den er sikker billigere end en løs ved siden af) ja man dermed i det mindste får 3 kanaler (måske også de mest seete) i digital kvalitet. En anden løsning er som andre her også skriver at få det såkaldte digitalte spejl, altså alle ens kanaler (nok kun den store pakke) ind som DVB-C og på den måde alle kanalerne digitalt, men det kræver en ekstra boks (fjernbetjening) samt koster også ekstra (vist nok omkring 100,- pr. mdr.) kender dog kun til det via Stofa og TDC. Så alt i alt, mener jeg da godt at der kan være lidt fornuftigt i at kigge efter et tv med DVB-T boks da man selvom man evt. har kabel-tv stadig kan benytte den. Et helt andet problem kan så komme om nogle år, når vi får mux 2,3 osv, for hvilken kodningsform får de (Conax er mit bud) men det kræver lige at ens nye tv (med DVB-T) så kan udvides med et CA modul til kodningssystemet........! Nej, livet er ikke let. Tænk dengang et tv var et tv og man blot skulle ta' stilling til størrelse og tekst-tv eller ej........! |
|
![]() |
|
![]() |
Hej "Foss". Jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt så meget med på det område her på det sidste... Men jeg syntes nemlig også at jeg havde forstået, at de skulle sende "Digi-TV" ud, så alle kunne fange det. Sidst jeg forhørte mig, fik jeg at vide, at signalet lå der som loven krævede, men at jeg for at få det ind i stuen, skulle købe en Stofa-godkendt DVB-C modtager (vist nok kodet), og den kostede dengang mener jeg, omkring 2300 kr... Eller også kunne jeg leje den, men jeg kan ikke huske hvad dèt så kostede pr/md. Jeg har forresten næsten lige prøvet at sætte min externe DVB-T modtager til antennestikket, men der er intet signal. så altså her hos os, kan man ihvertfald ikke bruge den. Redigeret af Pokerface - 28-November-2006 kl. 20:29 |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
Foss ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 392 |
![]() |
Hmmm det forstår jeg ikke helt, er ret sikker på at de SKAL sende det ud som DVB-T ukodet, jeg har Dansk kabel-tv og de gør det, tror jeg da nok, for jeg ikke prøvet det endnu, har nemlig Viasat ved siden af, så har det digitale billede derfra, men skulle måske prøve af finde en DVB-T boks og afprøve det. OG SÅ mener jeg at der kunne være en mening med at købe en fladskærm med DVB-T tuner. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen "Foss". Ja okay, jeg var så af samme opfattelse... Men jeg kender en del mennesker, jævnt fordelt i det meste af landet, som er tilsluttet Fællesant. hvor Stofa leverer signalet, og ingen af de steder er det altså muligt at få de 3 danske Digi-stationer ind via. DVB-T. Jeg har så her lige nu, under vores "skriverier", været inde og kigge på vores antenneforenings hjemmeside. Og der er så sent som igår sat en skrivelse ind, hvor der oplyses at man nu fremover kan tage de 3 Digi-stationer med en DVB-C modtager. Redigeret af Pokerface - 28-November-2006 kl. 21:24 |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
Benz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
Så har jeg fået mit Sony fjernsyn, og er umiddelbart godt tilfreds. Dog skal jeg rode lidt med indstillingerne kan jeg se.
Dog er jeg stødt på et problem, som nok virker meget enkelt for jer, men jeg fatter sgu hat af det. Såvidt jeg ved, er DR gået over til at sende i 16:9 format, og jeg har følgende indstillinger at vælge i mellem: 14:9, 4:3 Zoom og Smart. Smart skulle gøre, at den automatisk viste det bedste billede, men når jeg f.eks ser DRs tv-avis, så retter den sig hen på Zoom. Når der så vises indslag, kan den skifte over på 4:3 hvilket er meget generende. Nogle gange viser den også en bjælke for oven og for neden, selvom den står til Smart - men sætter jeg den til Zoom er det væk. Er der nogen der kan forklare dette fænomen for mig? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |