recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af 42" ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af 42" ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten Hjorth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af 42" ?
    Sendt: 15-August-2005 kl. 18:51

Jeg er på jagt efter et 42" plasma tv.

Hvad er det bedste til prisen ?

Jeg skal ikke bruge vga eller hdmi eller lign. blot til at se tv og dvd på.

Der skal være højttalere i, det må gerne være lavopløseligt (852*480) da jeg ikke har mulighed for at benytte højere opløsning til noget, og jeg ikke tror på fremtidssikring, så hellere købe et nyt om 5-7 år når nye standarder er integreret.

Summa, det vigtigste er at det viser et godt billede via kabel tv. og er godt til at definere mørke nuancer, samt et minimum af efterslæb.

/Carsten

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 19:15

Hej Carsten

Det lyder fornuftigt. Der er jo også den lille detalje, at billedet er mere lysstærkt på de almindelige (ikke-HDTV) plasma. Altså at det er nemmere at se billedet i dagslys.

Du kan overveje vores nye fælleskøb af en 42" LG plasma som sansynligvis annonceres senere i aften. Det er nemlig et rigtigt godt køb, på en helt ny skærm (test vinder).

Det er denne skærm:  LG 42PX4RV

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 20:20

Hej.

Eller et Panasonic TH 42PA50E, jeg har desværre ikke set det selv, men læst rigtigt godt om det.

Prøv http://www.dinside.no/php/art.php?id=215299

Det fås til omkring 17.000,- her hjemme.

m.v.h.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Du kan overveje vores nye fælleskøb af en 42" LG plasma som sansynligvis annonceres senere i aften. Det er nemlig et rigtigt godt køb, på en helt ny skærm (test vinder).

Det er denne skærm:  LG 42PX4RV

 

Fælleskøbet er åbent nu, for de som måtte være interesseret:

Tilmelding: Fælleskøb af LG 42" plasma.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carsten Hjorth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2005 kl. 23:32

Panasonic TH 42PA50E, ser bestemt ud til at være interesant for mig, af de 2 kan jeg nemlig best lide udseenet af panasonic'en.

Og jeg kan læse at pana'en er den eneste af de 2, der standard har component indgang, det er jo noget jeg kan bruge til noget, da min dvd har denne type udgang, det skulle vel give et lidt bedre billede end scart.

Jeg kan se at den kan fåes til ca. 12000,- i tyskland

Interssant...

/Carten

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2005 kl. 08:46

Hej Carsten

Oprindeligt skrevet af Carsten Hjorth Carsten Hjorth skrev:

Og jeg kan læse at pana'en er den eneste af de 2, der standard har component indgang, det er jo noget jeg kan bruge til noget, da min dvd har denne type udgang, det skulle vel give et lidt bedre billede end scart.

Der har du læst forkert - LG'en har også component indgang.

Til gengæld har Panasonic'en ingen digitale indgange som HDMI / DVI, ja ikke engang almindelig VGA. Det syntes jeg personligt er en stor mangel.

Af andre forskelle kan nævnes at LG'en har 2,5 gange bedre kontrast (ses bedre i dagslys). Den har PIP - Picture in Picture - og split screen med 2 tunere. Se 2 TV-billeder samtidig, ved siden af hinanden eller som lille billede oppe i hjørnet mm.

Oprindeligt skrevet af Carsten Hjorth Carsten Hjorth skrev:

Jeg kan se at den kan fåes til ca. 12000,- i tyskland

Hvis det er en fysisk butik, og din bil er stor nok, er det ok. Så kan du selv afhente TV'et, og bringe det igen hvis det skal reparares. Forsendelse til/fra Tyskland i forbindelse med reparation kan ellers hurtigt blive en dyr affære, hvis de skal sendes forsvarligt med en kurér.

Er det per postordre du vil handle - så tænk dig om en ekstra gang. Det er noget de fleste fraråder (pga. den store risiko for skader under transport, både ved levering og evt. senere reparation i Tyskland).

Køber du derimod et LG som dette på fælleskøbet, så er der fuld service i Danmark (bare ring efter dem).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu