recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Apple TV i USA til brug i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Apple TV i USA til brug i DK

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jesper kunne du ikke komme med et alternativ, med samme design, brugervenlighed + Matroska ?

Hvordan vil du definere brugervenlighed? Hvis din video kommer i Apple TV "native" formater, er det nok svært at matche Apple TV's brugervenlighed. Den er mere alsidig end en DVD afspiller og naturligvis mere "brugervenlig" end en hjemmebygget HTPC, hvadenten det er med MCE eller en Linux distro.
Ud af æsken samt i dagligt brug finder man næppe en anden boks med samme lette bruger venlighed. Det skulle da lige være hvis B&O gik ind på dette marked.
Hvis man kan nøjes med de native formater, som er gode på musik og foto siden så er den ekstrem let at benytte.

Hvis du derimod skal bruge masse tid på at re-encode dine DVD film til H-264 i en MP4 container med AAC lyd, synes jeg at brugervenligheden går tabt.?

Tja hvis jeg skal rippe fra DVD -> matroska eller DVD -> MP4, det er vel lige let/besværligt..

Så jeg ville vælge en... DVD afspiller. YouTube videoer ser jeg på computeren, og billedkvaliteten på YouTube er generelt så ringe at den ikke egner sig til et 32" skærm..
  Det er jo kun til at de sætter båndbredden/kvaliteten op på YouTube !!!!

Hardware media players som Popcorn Hour er også en mulighed.

Hvis det endelig skal være synes jeg at man får mere value-for-money i en PS3 end i Apple TV. Samme begrænsninger (vist nok?) med hensyn til DVD ISO images og Matroska (med DivX er kommet nu?), men du får en Blu-Ray afspiller oven i hatten. Apple TV er begrænset til at decode max 5-7 Mbit, så vidt jeg husker.
PS3 er jo en god maskine, den er bare ikke specielt god til musik og billeder, sammenlignet med AppleTv.
Sidste men ikke mindst, så er svaret på dit spørgsmål i går -- 2008...

Redigeret af lahan - 23-Januar-2008 kl. 20:31
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:37

Tja hvis jeg skal rippe fra DVD -> matroska eller DVD -> MP4, det er vel lige let/besværligt..

Jo, men en ordentlig PC/Media Player løsning kræver slet ikke re-encodning. Den skal skulle afspille ISO images direkte fra harddisk, svarende til at du bruger et fysisk DVD drev.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:50

Jo, men en ordentlig PC/Media Player løsning kræver slet ikke re-encodning. Den skal skulle afspille ISO images direkte fra harddisk, svarende til at du bruger et fysisk DVD drev.

Jamen hvis du virkeligt ønsker at afspille ISO filer, så kan det let gøres ved at installere dette plugin.
nitoTV

Don’t feel like spending the time converting all your DVDs to mp4 to play on the Apple TV? No worries, mate. The plugin will play your DVD content, be it from actual DVD from a mounted USB DVD drive or from a ripped ISO. You can even mount the ISO on a network drive.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 20:56
Er det ikke lidt risikabelt at installere disse hacks på sin Apple dims? Apple udfolder som bekendt store bestræbelser på at smadre de iPhones, hvor kunderne har tilladt sig at hacke sig uden om AT&T...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 22:11
Hehe, godt nok ikke Apple TV men en interessant markedsføring af et andet Apple produkt (iMac). Sharing is caring, siges det jo...

Redigeret af JesperLund - 23-Januar-2008 kl. 22:17
Til top
MikkelAnd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 00:51
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Se det lyder jo godt Lahan. Så den kan bruges på både 110/220V.

Hvordan er det med DivX/Xvid support og Ekstern HD support – Det virker som det skal (Nogen der har et link ?)

Er der ikke noget med at de sidste Apple opdateringer lukker for disse muligheder?

Kan du også streame eks. Divx film fra en anden computer, eller er det bedst over en ekstern HD? Ville være fedt hvis man kunne trække alle ens hjemmevideoer på den måde, i stedet for at skulle slås med brændte DVD'er og direkte tilslutning af kamera etc.

hejsa

den mest tilbundsgående information om alternative anvendelser fra Apple TV finder du på http://www.awkwardtv.org. Alt mht. formater, netværk, Linux mv.

Min afspiller fra intern harddisk, NAS, USB disk. Afspiller MP4, DivX og Xvid (med tekster på DivX og Xvid - ved ikke med MP4)

har desuden installeret Firefox og Citrix klient så jeg kan arbejde hjemmefra

/mikkel

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 08:42
Nice - Mikkel - Kikker på det. Takker
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af MikkelAnd MikkelAnd skrev:

Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Se det lyder jo godt Lahan. Så den kan bruges på både 110/220V.

Hvordan er det med DivX/Xvid support og Ekstern HD support – Det virker som det skal (Nogen der har et link ?)

Er der ikke noget med at de sidste Apple opdateringer lukker for disse muligheder?

Kan du også streame eks. Divx film fra en anden computer, eller er det bedst over en ekstern HD? Ville være fedt hvis man kunne trække alle ens hjemmevideoer på den måde, i stedet for at skulle slås med brændte DVD'er og direkte tilslutning af kamera etc.

hejsa

den mest tilbundsgående information om alternative anvendelser fra Apple TV finder du på http://www.awkwardtv.org. Alt mht. formater, netværk, Linux mv.

Min afspiller fra intern harddisk, NAS, USB disk. Afspiller MP4, DivX og Xvid (med tekster på DivX og Xvid - ved ikke med MP4)

har desuden installeret Firefox og Citrix klient så jeg kan arbejde hjemmefra

/mikkel

Hej

Har du prøvet at installere streamer ?

Kan du få de danske radio kanaler ind i boksen ?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu