recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Boxee + NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Boxee + NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stentoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2011
Sted: København S
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Boxee + NAS
    Sendt: 27-Februar-2011 kl. 14:05
Jeg har i dag et Panasonic TX-P42V10, en Sony BDP-S550, en YouSee HDD boks (3126) og dælens mange DVD/BD film (ca. 200).
Jeg er ved at være træt af at skulle lede efter film og pudse fedtede skiver. Derfor skal systemet opgraderes.

Min tanke var dette setup:

Boxee box. Den er jeg ret sikker på. Kommentarer på Boxee? Nogle der har erfaring med denne?
http://www.dlink.com/boxee/

Eksternt BD-drev til ripping af film. 2 forslag:
Asus SBC-06D1S-U. 6x BD read. Pris ca. 1100
http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=OqvuQy1bm0bTFvtq&templete=2

LG BE12LU30. 10x BD read. Pris ca. 1600 http://www.lg.com/dk/computerprodukter/cd-dvd/LG-BE12LU30.jsp

Kan man altid stole på at hastigheden svarer til det opgivne. Er LG'en altid tilsvarende hurtigere eller kommer det mere an på det øvrige system?
Hvad skal være gældende for at udnytte forskellen?
Har en bærbar Acer Timeline 4810T. Den har ikke eSATA. Har det betydning for læse hastigheden? Kan man tilslutte drevet direkte til en NAS?

NAS (her er jeg virkelig novice)
Så vidt jeg kan forstå, så ville mit setup virke med både en NAS og en ekstern HDD. Men en NAS giver mig mulighed for at få adgang udefra og kan dermed streame musik (også film?).
Men hvad skal jeg vælge? Er det nemmere/hurtigere at rippe film til en NAS fremfor en ekstern HDD?
Alt kommer til at stå i stuen, så det har også betydning hvad støj niveauet er. Jeg har heller ikke nogen idé om strømforbruget er stort på en NAS.
Jeg er blevet anbefalet Netgear MS2110 (1 x 1TB). Pris ca. 1000 (tilbud).
http://netgear.dk/Products/Storage/StorageSimpleSharing/MS2110.aspx
Der er mange der skriver om Synology om QNAP. Hvad vinder man der?

Software
Hvad er det bedste software til ripping af film?
Hvor meget plads skal jeg beregne per skive (hhv. DVD og BD)? Kan man undlade noget og spare plads? Jeg ønsker at bevare den fulde kvalitet.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 17:11
Angående NAS kontra ekstern HDD:
Du skal gøre op med dig selv hvad du har brug for. Køber du et NAS, betaler du for en masse features udover ren lagerplads, som du muligvis ikke vil gøre brug af. Så der er penge at spare på en netværksforbundet harddisk ift en NAS hvis ikke du skal bruge mailserver, torrentdownload, itunes server, medieserver ect, men bare vil have ren lagerplads.

Med en NAS kan du opsætte en FTP server, som du kan tilgå udefra. Men regn ikke med at du kan streame fra den med mindre du har en seriøs upload hastighed på din internetforbindelse.

Et 2-bay NAS bruger ca. 20-25 watt i drift, og 5-7 watt i "dvale".

Software: Selv bruger jeg DVDFab til at rippe bluray film. Fungerer upåklageligt, og kan varmt anbefales.

Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 19:19
Der skulle snart komme en boxee box fra iomega med indbygget nas, på 1 tb og 2 tb, eller ingen hvis det ønskes. Det kunne måske være en mulighed, så er du ihvertfald igang, med nas og boxee.

Til top
Stentoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Februar-2011
Sted: København S
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 00:14
Tak for input. Men har nu flere steder læst skidt om Iomega. Det skal jeg nok ikke ud i.
Men er andet sted blevet anbefalet B3 fra Excito. Kender nogen den?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu