|
Køb af brugt IP der er indpakket, risiko? |
Besvar |
Forfatter | |
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-November-2017 kl. 12:22 |
Hejsa
Går og kigger på en "brugt" Iphone, der er stadig er indpakket og dermed ikke taget i brug. Er der nogen risiko her i forbindelse med aktiveringslås eller andet? Idet den ikke er taget i brug er der vel ikke noget at være bange for? (Der er selvfølgelig kvittering, så ingen risiko for at den er "varm")
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror ikke at der er teleselskaber der låser telefoner i DK mere.
Tjek dog lige om den er sim-låst. Ellers er der ikke noget at være bange for, når den ikke før er taget i brug. |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ingen garanti. Hvis telefonen er stjålet kan kvitteringen være falsk eller stjålet sammen med telefonen. Da jeg for fem år siden i forbindelse med et indbrud fik stjålet en Ipad gik tyvene også efter kvitteringen. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
De fleste af mine kvitteringer ligger digitalt. Enten fordi jeg køber på nettet eller har konto ved eksempelvis elgiganten.
Man kan nok aldrig helt sikre sig mod svindel ved private handler. Brug din sunde fornuft. |
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 968 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv købt min iPhone 8 brugt. Den var også ny i folie og det hele.
Jeg var også voldsom skeptisk. Jeg tjekket personen på nettet. Og handlen foregik hjemme hos ham privat. Og fik både fragtbrev og efterfølgende tilsendt e faktura via mail. Hvis han kun vil mødes på en resteplads eller et andet sted så ville jeg nok springe fra. |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarene, åbenbart ikke kun mig der er en smule forsigtig..
Opdagede i øvrigt at man kan ringe til ordensmagten på 114 og få oplyst om en tlf (IMEI nummer) er meldt stjålet
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |