recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af brugt media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af brugt media center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Yascin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-April-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yascin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af brugt media center
    Sendt: 21-September-2012 kl. 20:14
Jeg har mulighed for at købe et brugt media center med følgende specs

Kabinet: Silverstone LC04
Bundkort: Asus P7H55-M
CPU: Intel I3-540
RAM: 2x2GB
Harddisk: Seagate Green 1TB
DVD-Brænder
Not Only TV LV3H DVB-T tuner kort.

Jeg har selv 2 Dvb-c tunere som skal bruges sammen med det.(bruger ikke Dvb-t)

Spørgsmålet er så om det kan yde det jeg forventer.

Det skal sættes direkte til tv i stuen og derudover tilsluttes til 2extendere i 2 værelser.
Der skal altså kunne stramme 2 live tv til 2 forskellige steder på samme tid.Og helst 1080 til begge to på samme tid. Kan dette lade sig gøre med det setup.

Glemte at skrive at det er Windows media center jeg vil benytte.

Redigeret af Yascin - 21-September-2012 kl. 21:00
Til top
Yascin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yascin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 15:43
Er der ikke nogen der kan give råd omkring om specs er helt ude i skoven.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 21:51
Umiddelbart ser det ok ud - cpu'en kan ihvertfald klare jobbet. Dog bør du måske lytte lidt til mediecentret inden køb, da dette jo er lidt afgørende, hvis det skal stå ved siden af tv'et.

Hvilke extendere ønskes brugt ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Yascin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yascin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 07:04
I øjeblikket er det 2 xboxe, den i børneværelse vil jeg beholde, men tænkte på at få en dma2100 til det andet værelse, men er ikke sikkert på om det er godt valg(kan den hd) og hvad andre alternativer der er.
Er godt klar ovre at det brugte media center er med blæser' men hvis den bare er nogenlunde stille går det vel nok
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 08:28
Mener at dma2100 ikke er anvendelig i dag, fordi den ikke kan dekode mpeg4-data, derfor må der bruges en xbox i stedet..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Yascin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yascin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Mener at dma2100 ikke er anvendelig i dag, fordi den ikke kan dekode mpeg4-data, derfor må der bruges en xbox i stedet..

Confused 

Der røg den mulighed
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu