recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af de sidste Panasonic Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af de sidste Panasonic Plasma

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af de sidste Panasonic Plasma
    Sendt: 10-Januar-2014 kl. 09:40
Hej alle

Jeg har det rigtig gode pioneer 428 XD fra 2008 og det kører selvfølgelig bare derudaf med en super billede men jeg pønser på at købe ovennævnte, model ST60 42 tommer, for tænk hvis min Pioneer ryger så skal jeg over på LCD m.m. lig med dårligt billede, hvad gør i andre har i is i maven til priserne på OLED m.m. går ned eller, tager i en chance og kører med jeres gamle Panasonic eller andet(lig med godt billede)

Lofferen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 11:02
Hvis dit Pioneer har kørt indtil nu, så er der umiddelbart ikke nogen grund til at være bange for holdbarheden. Panasonic plasma er stadig ikke lige så godt som Pioneer 428XD, så du skal kun købe, hvis du vil have noget større. Hvilket er en rigtig god grund til at købe, men ellers ikke.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 11:08
Jeg går med samme overvejelser. Mit pio5090 fejler intet, men vil gerne have et større plasma, men er bange for buzz og ringere holdbarhed på nye tv. Men det er nok bare mig der er en tøs og bange for at springe ud i noget nyt:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis dit Pioneer har kørt indtil nu, så er der umiddelbart ikke nogen grund til at være bange for holdbarheden. Panasonic plasma er stadig ikke lige så godt som Pioneer 428XD, så du skal kun købe, hvis du vil have noget større. Hvilket er en rigtig god grund til at købe, men ellers ikke.

Det var en vild udtagelse uden nogen saglighed, kan du ikke uddybe den udtagelse?
Get HIFI or die trying c",
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis dit Pioneer har kørt indtil nu, så er der umiddelbart ikke nogen grund til at være bange for holdbarheden. Panasonic plasma er stadig ikke lige så godt som Pioneer 428XD, så du skal kun købe, hvis du vil have noget større. Hvilket er en rigtig god grund til at købe, men ellers ikke.

Det var en vild udtagelse uden nogen saglighed, kan du ikke uddybe den udtagelse?
Jeg tror at du "Kæmper" en forgæves kamp, der er nogle som ikke kan forstå, at Pana er mindst lige så gode, men lægger f.eks. vægt på nogle målinger som typisk ikke kan ses Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg går med samme overvejelser. Mit pio5090 fejler intet, men vil gerne have et større plasma, men er bange for buzz og ringere holdbarhed på nye tv. Men det er nok bare mig der er en tøs og bange for at springe ud i noget nyt:)
Så køber du bare det pio krp600m som er til salg for 6-8k :-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:


Det var en vild udtagelse uden nogen saglighed, kan du ikke uddybe den udtagelse?


Jeg synes ikke der er nogen grund til at angribe min eller mine udtalelsers saglighed. Det lyder som om, at du har et eller andet i klemme, og det kan jeg jo ikke gøre så meget ved.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 15:13
Steve hvor befinder det sig?
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 20:37
Jeg har selv et 428XD og overvejer en Samsung 51F8505 (Samsung fortsætter iflg. dem selv med plasma en tid endnu). ST60 er slet ikke lige så godt som din Pio. Panasonic har for mange problemer med burn-in og samsung er smartere og smukkere med mindst lige så godt et billed. Bare min mening. Og du skal vel for dælen da have et større tv næste gang!??? ;-)
Til top
HR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Januar-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 22:06
Har netop stået i næsten samme situation - mit "let aldrende" Panasonic 37"PX70 manglede efterhånden for mange kanaler på Yousee-nettet og jeg har derfor netop købt et 42"ST60. 

Glem alt om at billedet skulle være ringere end de ældre Pioneer, det står med et utroligt flot billede. Sort er sort og hvidt er hvidt - nøjagtig som på Pioneers plasma-tv. Faktisk har jeg "blødgjort" indstillingen lidt, for at billedet ikke var for overdrevent kontrastrigt.

Men lyden.....øv, der var den gamle væsentlig bedre. Kun ved en meget fin indstilling af equalizeren er det muligt at få tale til at fremstå klart og tydeligt, men det er på bekostning af de dybe toner.

Ærgerligt at designhensyn vægtes højere end god, gammeldags lydkvalitet.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af HR HR skrev:

Har netop stået i næsten samme situation - mit "let aldrende" Panasonic 37"PX70 manglede efterhånden for mange kanaler på Yousee-nettet og jeg har derfor netop købt et 42"ST60. 

Glem alt om at billedet skulle være ringere end de ældre Pioneer, det står med et utroligt flot billede. Sort er sort og hvidt er hvidt - nøjagtig som på Pioneers plasma-tv. Faktisk har jeg "blødgjort" indstillingen lidt, for at billedet ikke var for overdrevent kontrastrigt.



[]

Men nu var det jo et Pana. PX70 du havde og ikke Pioneer, så hvordan kan du lige udtale dig?.... Din gamle PX70 er noget ringere end 428XD.
Til top
HR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Januar-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 23:03
Jeg har solgt mange Pioneer TV i "storhedstiden", og husker udmærket den glimrende billedkvalitet, de har.

Jeg refererede heller ikke til mit PX70 i billedsammenligningen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu