|
Køb af digital kamera |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
sømsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 78 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:15 |
|
Halløj
Jeg leder efter et brugt godt kompakt digitalt kamera med en god linse til gode ferie billeder. Jeg er total noob på dette område. Hvad burde jeg kigge efter, hvilke fælder er der når man køber brugt. Prisen håber jeg ikke over stiger kr. 2.000,- |
||
![]() |
||
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du kan læse reviews på ældre modeller, og derefter kigge på f.eks. DBA.dk.
http://www.dpreview.com/camerareviews?category=compacts |
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
|
Alt efter hvor kompakt der menes kunne et Olympus Tough TG-2 være en idé. Det kan tåle tæsk og vand. Har set dem til under 2000 kr
Er det den "gode linse" som trækker, kommer vi over i kameraer, som der måske ikke er så mange af på markedet. Forstået derhen, at der ikke var så mange som købte disse da de var nye. Prisen... Et eksempel kunne være Sony RX100. Men generelt synes jeg at det er svært at købe brugte kameraer. De bør testes, og så har de tidligere ejere tit svært ved at håndtere, at deres engang så lækre og dyre kamera, i dag ikke har samme værdi. Dvs. de kan være overprized. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvorfor købe brugt. For Kr. 1000 kan der fås et Canon IXUS 147, som tager rigtig gode billeder, (14 Mpix) optisk og Digital Zoom, og har Full HD Video optagelse. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3847 |
|
Sony RX100 (der findes både rev I, Rev II og Rev III). Jeg har den første model. Kanon kompakt kamera som har fået rigtig mange fine anmeldelser - bl.a pga. den enorme 1" sensor
|
||
![]() |
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
|
Fordi forskellen på dette og kameraet i en mobil ikke er så stor. Det er generelt de helt kompakte kameraers problem, og derfor de ikke sælger så godt som tidligere. Dvs. mange vælger at have en kameraløsning med mobil + et kamera som ligger et godt stykke over i billedkvalitet. |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Jep. Telefon til snapshots og spejl til andet :-)
Kig evt efter et Canon g kamera der er et super godtkamera som er "kompakt" Mvh BS |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Helt Enig. Canon's G serie er fantatisk. Du kan finde et brugt G15 til omkring 2K link til review:http://www.dpreview.com/reviews/canon-powershot-g15 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Ricoh GR, men den ligger lidt over dit budget brugt. Har den selv, og den tager ligeså gode billeder som min store Nikon d800. Den har dog ingen zoom, men en fast 28mm linse, men sikke en linse!
|
||
![]() |
||
Parabolen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
|
1. Har separat søger er absolut en fordel ved stærk sol! 2. Optagelser i RAW, det er ikke sikker Du vil bruge det her og nu men muligeden er der. Et godt råd uanset hvilket kamera der købes at bruge P-mode og ikke auto gør at der er mulighed for at ændre nogle indstillinger under optagelser herunder eksponeringskompensation. Jeg vil absolut gøre brug at tilbudet på DBA det kan næsten ikke gå galt med et kamera med de kvaliteter til prisen ![]() |
||
/Erik
|
||
![]() |
||
sømsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 78 |
|
Mange tak for info.....jeg kigger på det
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |