|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Hyperjensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2010 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 18-Januar-2010 kl. 23:18 |
|
Hej recordere.dk
Jeg har lige købt mig en pc som jeg ønsker at lave om til et Mediacenter og skal dertil bruge softwaren fra Windows 7 Home Premium 64-bit og får mit tv-signal fra Yousee, hvor jeg også skal bruge mit programkort. Hvor finder jeg et kort som opfylder ovenstående kriterier??
Husk det skal være til PCI-Ekspress.
Håber der sidder nogle derude der kan hjælpe mig.
![]() På forhånd tak
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
![]() |
|
Dem tror jeg ikke du finder nogen af. Du må nøjes med PCI. Mig bekendt er det kun grafikkort der benytter PCI Ekspress.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
kendoe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_C_PCI_HD_1976.html
Det fåes overalt til omkring 600kr inkl. CI Add-on, så du kan se kodede kanaler med et CAM+kort.
PS:
Tror heller ikke du kan finde noget i PCI Express. Redigeret af kendoe - 18-Januar-2010 kl. 23:44 |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
![]() |
|
Bruger samme Terratec kort sammen med DVBLink TVSource og det fungerer fint
|
||
![]() |
||
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
|
Der findes en PCI-E x1 til PCI adaptor, ved ikke om den virker, se LINK:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26080
Mvh
Gigabyte
|
||
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
||
![]() |
||
Hyperjensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2010 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Tak for de mange besvarelser. Min far og jeg har lige bygget det omtalte Terratec-kort i hans pc, og det er et fint kort. Jeg har bare kun PCI-E i den pc jeg lige har købt, så jeg tror jeg vil prøve adaptoren som er foreslået og se om det giver pote. (Bare træls jeg skal bruge to af den slags, men godt der er tre ledige porte).
![]() Vi har også lidt problemer med at finde alle kanaler med det omtalte kort. Vi har søgt alt i gennem fra 142,5 mhz til ca 820 mhz på QAM64 med symbolrate 6875, som Yousee`s bokse er indstillet til. Gør vi noget forkert??
Nogen der ved, hvordan jeg får overført de fundne kanaler fra Terratecs software til Windows 7 MC, eller er det i det hele taget muligt??
Mvh Hyperjensen |
||
![]() |
||
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
|
istedet for at bruge adapter, hvad med at bruge en usb tuner, det virker lige så godt. |
||
![]() |
||
kendoe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
Hej,
Der er en masse tråde omkring DVB-C og Stofa/YouSee sammen med MCE. Det spiller ikke uden DVBLink fra DVBLogic. Det kommer det iflg. Microsoft snart til, men hvornår det sker aner ingen vist helt. Ihvertfald har jeg hørt alt mellem Januar (altså nu) til 2012.
|
||
![]() |
||
andersp2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Det er faktisk forkert der findes faktisk tvkort til pci express http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=popularity&cpath=1-2-45&qt=Fql&nf=strmatrix7%3a%5e%22PCI+Express+€0.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%5e%22PCI+Express+x1+€0.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d§specifictaxonomy%3a%5e%22Hardware%7c2%2fTV€Radio+tuner%7c45%22%24 Der findes os andre ting til pciexpress |
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
![]() |
|
Hvis du installerer DVBLink TVSource så er der mulighed for at programmet kan undersøge hele frekvensområdet og så finder den alle de kanaler der er med hvilken QAM modulation de anvender etc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Der findes da mange ting med PCIExpress, bare ikke det vi snakker om!!!
Se lige emnet... DVD-C Tuner til PCI-e. Find lige sådan en til os
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |