recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Epson EH-TW3200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af Epson EH-TW3200

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jesp3r Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Maj-2010
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Epson EH-TW3200
    Sendt: 27-Februar-2011 kl. 09:58
Hej overvejer stærkt at købe en Epson EH-TW3200 til min hjemmebio. Jeg har i dag en ca 2½ år gammel Planner projektor som jeg sådan set har været glad for, men vil nu gerne opgradere lidt. Eneste anke jeg har ved min Planer er støj niveauet, hvilket bl.a. denne Epson skulle gøre noget bedre.

Epson er en LCD hvor min Planer er en DLP - men jeg går stærkt udfra at jeg under alle omstændigheder vil opleve et kvalitets løft de 2 i mellem? Jeg er ikke vildt detalje orienteret mht billede, og det er ikke yperste kvalitet jeg er ude efter, men noget der kan bruges til en film i ny og næ samt til gaming. Derudover skulle Epson også være væsentlig mindre lysfølsom end min Planer, hvilket også er et stort plus.

Men hvilket lærred skal man vælge til sådan en svend - man kan jo groft sagt på hvide lærred, grå lærred og så nogle perforreret nogle, som jeg formoder udelukkende er til for at lyd kan slippe igennem?
42PX70+37PX80, Viewpia 19", Sonos Z90 + Z120 (x3) + CR100, iPhone 1G + 3GS, iPad 32GB, Mac Mini, Acer Revo 3610, Sony Vaio Z21, Dell M1330, Samsung NC10, Synology DS410, Philips HTS8100, Planar 7010
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 13:05
Jeg sidder selv med præcis samme overvejelser, så jeg hægter mig lige på her. Jeg kommer dog nok til at vente lidt længere på min Epson. Jeg kom lige til at fyre 3500 kr. af mine projektorpenge af på en gammel filmplakat i denne uge. Tongue

Perforerede lærreder er kun til, hvis du skal have højtalerne stående bagved lærredet, ja - dvs. et rigtigt "biograf-setup". 
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Jens Thomsen Jens Thomsen skrev:

Jeg kommer dog nok til at vente lidt længere på min Epson. Jeg kom lige til at fyre 3500 kr. af mine projektorpenge af på en gammel filmplakat i denne uge. Tongue

3.500kr for én filmplakat... det er jo vildt! 

Show Picture or it didn't happen LOLTongue
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 12:24
OT: Jeg tør næsten ikke at skrive, at jeg faktisk var heldig at få den til den pris. Jeg kender kun til to andre eksemplarer, og de blev solgt for henholdsvis $1200 og $2000. Smile

Generelt så er det jo et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Du finder måske ikke mange danske plakater, der kommer op i den pris, men i udlandet er det ikke så usædvanligt, hvis bare det er den rigtige titel. Den dyreste filmplakat, der nogensinde er blevet solgt, kostede fx $690.000! Shocked

Her er et billede af min plakat:

Det er en italiensk plakat fra den amerikanske kriminalfilm FORCE OF EVIL (1948). Den er i det gigantiske "quattro-foglio"-format (140x200cm) og er derfor trykt i to dele. Der findes 3-4 forskellige formater for filmplakater i Italien, og quattro-foglio (="4 ark", altså 4 gange normal størrelse) er den mest sjældne - især jo ældre plakaterne er. De blev brugt til at klæbe op udenfor og derfor normalt smidt bort efter brug.

Her er et billede af, hvordan den kan komme til at se ud, når den er blevet restaureret. Det er det eksemplar, som en amerikansk forhandler solgte for $1200 for et par år siden. Mit eget eksemplar er dog i bedre stand mht. den gule farve, der er langt mere kraftig og mættet og slet ikke falmet på trods af en alder på 60+ år.

Redigeret af Jens Thomsen - 28-Februar-2011 kl. 12:27
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 14:24
Er det slet ikke nogen her på recordere som har en Epson EH-TW3200?

OT:

@Jens Thomsen 
Nu kan jeg bedre forstå hvorfor den pris, tillykke med købet. Smile
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
HansB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2010
Sted: Danmark
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 15:58
Hej FTH

Jeg ejer en tw-3200  og mener også flere andre her på recordere gør. Er der noget du gerne vil vide??

Her er et par links:¨

/Hans
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu