Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Torp
Bruger
Oprettet: 17-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
|
Sendt: 05-Maj-2007 kl. 23:33 |
Lahan : px700 er en god skærm.
427 har en fejl i overfladen, som producenten ikke vil udbedre, så hold dig langt væk fra pioneer.
Det er nu ikke helt rigtig, jeg har købt et 427 til min far for 14 dage siden. Jeg har virkelig studeret og det har ingen skygger eller andre fejl. Mit 507 fejler heller intet, så den med at holde sig fra Pioneer er tynd.
|
Mvh Torp
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 08:39 |
Hej!
Min 507 fejler heller ikke en pind,så.....!
Dette med fejl i Pioneer (427)-kan til tider være lidt svært at blive klog på:Det ene øjeblik beder man Pioneer om at udbedre fejlene,"da det jo kun drejer sig om ca. 10 stk skærme med fejl"........,for i det næste øjeblik at advare alt og alle mod overhovedet at købe en skærm med navnet Pioneer på!!
lrev
Redigeret af lrev - 06-Maj-2007 kl. 08:43
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
K_Warming
Ny bruger
Oprettet: 05-Maj-2007
Point: 16
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 13:06 |
Tak for alle jeres svar, men som jeg ser det, så er der argumenter for og imod pioneer pdp 427 xd 42, mens der ikke er rejst kritik af panasonic 42px700 - hvilket umiddelbart får mig til at hælde mod pana...
Jeg har dog stadig et par spørgsmål, jeg vil belemre jer med: 
1) Ved nogen af jer, hvornår pioneer og panasonic kommer med nye modeller? (Så falder de 'gamle' jo nok i pris)
2) Hvilken (hvis nogen) betydning har det, at pio 427 har en kontrast på 3.000:1, mens pana px700 har kontrast på 10.000:1?
3) Hvor henne i København kan jeg se de to skærme 'in action'?
|
K_Warming
|
 |
munken
Bruger
Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 13:14 |
1. Pioneer kommer med nye skærme til sommer og en 42" kommer til at ligge på omkring 25K hvis jeg husker rigtigt. Px70 og px700 er panasonics sprit nye modeller. Men som mange herinde siger, man kan altid vente på noget nyt og noget bedre, venter du på Pioneer kommer der nok en nyhed frem at der snart kommer noget endnu mere fantastisk, så køb en skærm når du har brug for den. Dertil skal du ikke regne med gamle modeller falder i pris, da nye modeller har det med at blive solgt til samme pris eller billigere..
2. Det betyder ikke en skid, lad være med at kigge på alle de tal der, producenterne måler på alverdens måder så det kan du ikke sige noget ud fra. tag ud og se skærmene med dine egne øjne.
3. panasonic kan du se ved en Panasonic forhandler, og Pioneer kan du vel se ved en pioneer forhandler.. tjeck deres hjemmeside, det er okay at lave lidt selv
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 17:52 |
Enig.....glem alt om de data du ser på papir-du kan ikke bruge det til en skid.
Sørg istedet for at se dem begge LIVE......og bedøm selv hvad du bedst kan lide.
Så vidt jeg ved kommer Pioneer med nye modeller til sensommer/efterår...og altså ikke sommer.
Pana 700 er jo dårligt nok kommet,så.......JO,den er fresh
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
Benitez
Bruger
Oprettet: 16-April-2007
Point: 123
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 18:55 |
Der er jo hele tiden snak om LCD eller Plasma? faldt over denne artikel fra forbrugerbladet Tænk de skriver fra en test marts 2007:
Plasma eller LCD? Vores test viser, at der ikke længere er afgørende forskel på LCD og plasma til de store skærme. Tidligere var det bedste valg en plasmaskærm til mere end 40 tommer, men i dag er LCD skærmene fuldt på højde. En LCD skærm vinder testen, mens en plasmaskærm bliver kåret som bedste køb til prisen blandt de store skærme.
Ingen tvivl om at Plasmaskærme tidligere har haft et bedre og skarpt billede, men de nye paneler i LCD skærmene er altså ved at være tæt på, også hvad der blev skrevet på en engelsk test af Samsung M86.
|
Benitez
|
 |
K_Warming
Ny bruger
Oprettet: 05-Maj-2007
Point: 16
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 19:12 |
Hmmm... Nu er jeg igen på herrens mark. Havde egentligt besluttet mig for en px700 eller pio 427, men hvis der er hold i citatet fra Tænk, så må jeg hellere genoverveje en lcd.... Det er sgu et svært valg...
|
K_Warming
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 19:25 |
Tænk har haft hovedet op hvor solen ikke skinner. Et godt plasma TV er stadig væsentligt bedre end ethvert LCD TV på markedet.
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 19:29 |
Naiera skrev:
Tænk har haft hovedet op hvor solen ikke skinner. Et godt plasma TV er stadig væsentligt bedre end ethvert LCD TV på markedet. |
.. du mangler vist at tilføje: i samme prisklasse.
Du kan helt sikkert finde LCD skærme der er fuldt ud på højde med plasma, men så skal du helt sikkert også betale for det.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 19:31 |
Du kan helt sikkert ikke finde LCD skærme der er fuldt på højde med de gode plasma TV.
Hvis du mener de helt sikkert findes, så kunne det jo være godt hvis du gad nævne et par stykker.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 19:33 |
"Tænk" skal holde sig til brødristere og hårtørrere... alt andet højteknisk som de har testet har jeg krummet tæer over... fjernsyn, navi mv.. de magter ikke opgaven.
Og det værste er, at Hr og Fru Danmark tager deres ord for lov.
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 06-Maj-2007 kl. 20:02 |
Naiera skrev:
Du kan helt sikkert ikke finde LCD skærme der er fuldt på højde med de gode plasma TV. |
Det kan sgu da godt være at du og jeg aldrig har set et LCD der kan yde det samme som et plasma, men dermed ikke sagt, at det ikke findes. Jeg har hørt meget godt om Runco, men har aldrig set et af deres skærme (da det ikke lige er noget du finde hos en almindelig dansk forhandler, for deres priser er tårn høje).
http://www.runco.com/lcd.html
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |