|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Okay og du har testet det eller har du et link ? Hvordan tester du om den måler korrekt ? |
||
![]() |
||
'DLG' ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
![]() |
|
Jeg har selv et spar-o-meter kørende lige nu. Er blevet ret overrasket over en del ting må jeg sige. Og det i begge retninger. Den jeg har er oss fra Bilka da de havde den på tilbud. Hvis man skal låne igennem Dong er der vist en ret lang venteperiode. |
||
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Hvad mangler du dokumentation på? At Spar-O-Meter måler korrekt? At de billige måler forkert? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Det er anbefalet af Elsparefonden, og bruges som deres reference ved målinger på elapparater. Det er samme du kan låne hos elselskaberne, til hjemmemålinger. Læs evt. Fakta om SparOMeter /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Ja, jeg mangler dokumentation på de billige måler forkert!!! Jeg har købt en elmåler i HN, det eneste jeg har testet med er en elsparepærer, den er oplyst til at bruge 7W og min elmåler viser 7W. |
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Prøv at måle på en mobil-lader - uden mobil tilsluttet.
Den jeg har fra et byggemarked kan ikke måle noget forbrug på fx en mobil-lader, men Spar-O-Metret kan måle at den bruger 0,5-0,7W. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det vil jeg prøve ![]() Jeg vil så sige alt under 2W er jeg nok ligeglad med, ja jeg er et miljøsvin så ![]() |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Nogle gange er problemet at de billige målere siger 20W mens det reelle forbrug er 1W... Redigeret af JesperLund - 20-Juni-2009 kl. 14:13 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|
Jeg har haft 2 stk. af de billige og nogle målinger var præcise nok, mens jeg havde produkter der brugte mere i stand by end i drift og det undrede mig, indtil jeg fandt ud af at de ikke var helt så gode til målinger under 4 watt og over 100 watt. Eksempelvis brugte mit plasma tv 24 watt (mener jeg det var) i stand by og der himlede jeg, da jeg så det og straks blev det slukket om natten. Jeg fik vist lavet en tråd herinde om det eller i hvert fald skrevet om det i en tråd ![]() Så nu har jeg et Spar-O-Meter i stedet for, den ser ud til at ramme det rimeligt godt, hver gang. Redigeret af Kim Jespersen - 20-Juni-2009 kl. 14:32 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kunne du ikke prøve at lave nogle målinger med begge ? Så kan man da se hvor stor forskel der er ? |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Almindeligt gammeldags forbrug, fra pærer, store transformatorer og den slags kan de fleste måle nogenlunde rigtigt (plus/minus). Der hvor de billige svigter, er nyere typer af strømforsyninger (de såkaldte switchmode) som eksempelvis sidder i computere, fladskærme og ladere til mobiltelefoner og den slags. Der kan også være problemer med forskellige former for halogen lys o.lign. Problemet med de billige elmålere er - i mine øjne - at man ikke kan stole på resultatet. Nogle gange er det rigtigt, andre gange forkert, men du ved ikke hvad der er hvad. Det var en af grundene til, at Elsparefonden gik med ind i arbejdet om at finde en præcis elmåler, og valget blev det dansk udviklede Spar'o'Meter. Den viste sig så at være så god - og stadig rimelig prisvenlig - at alle elselskaberne også tog den ind. Så i dag er det blevet en reference model. Eller rettere modeller, for der findes efterhånden en del modeller. Også nogle til måling på apparater med jord (eksempelvis nye vaskemaskiner og tørretumblere), samt nogle der kan logge data på et memorykort så forbruget kan følges over tid. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|
Jeg har desværre kun Spar-O-Meteret nu, de andre er leveret tilbage. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |